Gå til innhold

Briller på nettet???

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 11 år må nok begynne med briller snart. I følge helsesøster og fastlegen vår blir det i alle fall lesebriller, men vi skal til øyelege med ham på onsdag og da får vi vite hvor mye han trenger å bruke dem.

Det er vel ingen overdrivelse å si at guttungen er lite motivert til å bli brillebruker, noe jeg har den største forståelse for. Likevel vet jeg av egen erfaring at det nytter lite å stritte imot, så nå gjelder det bare å finne noen briller han kan klare å bli fortrolig med. Derfor hadde jeg tenkt at det kunne vært greit å titte litt på forskjellige typer innfatninger før vi står i butikken og skal handle briller. Finnes det noen slike sider på nettet? Det behøver ikke å være en nettbutikk, for jeg kommer uansett til å kjøpe brillene hans hos en optiker her i nærhelten, men jeg håpte på at vi kunne se litt på alternative modeller.

Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76571-briller-p%C3%A5-nettet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var tolv år da jeg fikk linser. Var nærsynt i flere år, men nektet å bruke briller.

(Hater briller den dag i dag...)

Takk for linken. Jeg håper jo at han kan bruke linser hvis det blir nødvendig, men er usikker siden han ser ut til å være nærsynt på det ene øyet og langsynt på det andre. Venninna mi har samme problem + skjeve hornhinner og hun har aldri blitt fortrolig med linsene. Selv er jeg utrolig nærsynt og husker fortsatt med skrekk og gru den første skoledagen i sjuendeklasse med nyinnkjøpte briller :-(. Jeg brukte dem minst mulig, men da jeg var tjue hadde jeg knapt nok gangsyn, så da måtte jeg bare. Jeg må si jeg fikk et nytt og bedre liv da jeg noen år senere begynte med kontaktlinser. Nå har jeg et avslappet forhold til briller og bruker det innimellom, men det blir absolutt mest linser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76571-briller-p%C3%A5-nettet/#findComment-390547
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...