Gå til innhold

velferden i militæret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eneste velferden jeg har hørt snakk om, er når man søker om "velferdspermisjon" når det er noen spesielle personlige årsaker innen familien, slik som sykdom, begravelser osv.

Spesifikke arbeidsoppgaver er uansett taushetsbelagt...

"Spesifikke arbeidsoppgaver er uansett taushetsbelagt... "

Tull. Det er ikke oppgaver som har det minste med rikets sikkerhet å gjøre eller informasjon knyttet til personer (f.eks. helseopplysninger) og er derfor ikke knyttet til bestemmelser om taushetsplikt.

Å organisere militære velferdsoppgaver er å ordne soldatenes fritidstilbud.

Inni en militærleir har soldatene på fritiden anledning til å se på kino, delta i sportsaktiviteter, delta i kurser tilsvarende friundervisningen f.eks. fotokurs og mange andre tilbud. Forsvaret har gitt ansvar for organisering av velferdstilbudene til noen befal som ikke har stort andre oppgaver.

"Spesifikke arbeidsoppgaver er uansett taushetsbelagt... "

Tull. Det er ikke oppgaver som har det minste med rikets sikkerhet å gjøre eller informasjon knyttet til personer (f.eks. helseopplysninger) og er derfor ikke knyttet til bestemmelser om taushetsplikt.

Å organisere militære velferdsoppgaver er å ordne soldatenes fritidstilbud.

Inni en militærleir har soldatene på fritiden anledning til å se på kino, delta i sportsaktiviteter, delta i kurser tilsvarende friundervisningen f.eks. fotokurs og mange andre tilbud. Forsvaret har gitt ansvar for organisering av velferdstilbudene til noen befal som ikke har stort andre oppgaver.

Det vet jeg jo, men jeg er "natojente" selv, og vet at de ikke alltid har lov til å fortelle vha de jobber med. Jeg måtte skrive under på taushetserklæring og sikkerhetserkæring da jeg søkte jobb innen Forsvaret.

Det vet jeg jo, men jeg er "natojente" selv, og vet at de ikke alltid har lov til å fortelle vha de jobber med. Jeg måtte skrive under på taushetserklæring og sikkerhetserkæring da jeg søkte jobb innen Forsvaret.

"Jeg måtte skrive under på taushetserklæring og sikkerhetserkæring da jeg søkte jobb innen Forsvaret. "

Og hva så ? Line, du er laaaaaangt ute på vidda med argumentene dine.

Det er ikke alt som angår Forsvaret som er hemmelig.

F.eks. er forsvarsbudsjettet ugradert så hvem-som-helst kan se hvor mye penger vi bruker der.

Forsvarets velferdsordninger angår ikke rikets sikkerhet fordi du ikke skader Forsvaret ved å fortelle hvilke fritidsordninger og økonomiske rettigheter soldater har.

Du skader derimot Forsvaret ved å gi videre f.eks. planer for forsvar av flypasser, detaljert innhold i militære lagre osv. Folk som gir videre slik informasjon må regne med fengsel.

Men å si at det er hemmelig hva soldater foretar seg på fritiden er noe stort sprøyt !

"Jeg måtte skrive under på taushetserklæring og sikkerhetserkæring da jeg søkte jobb innen Forsvaret. "

Og hva så ? Line, du er laaaaaangt ute på vidda med argumentene dine.

Det er ikke alt som angår Forsvaret som er hemmelig.

F.eks. er forsvarsbudsjettet ugradert så hvem-som-helst kan se hvor mye penger vi bruker der.

Forsvarets velferdsordninger angår ikke rikets sikkerhet fordi du ikke skader Forsvaret ved å fortelle hvilke fritidsordninger og økonomiske rettigheter soldater har.

Du skader derimot Forsvaret ved å gi videre f.eks. planer for forsvar av flypasser, detaljert innhold i militære lagre osv. Folk som gir videre slik informasjon må regne med fengsel.

Men å si at det er hemmelig hva soldater foretar seg på fritiden er noe stort sprøyt !

Jeg har ikke argumentert med noe som helst jeg, kverulanten. Jeg sa bare at den eneste velferden jeg vet om innen forsvaret er når man søker om velferdsperm.

At jeg måtte skrive under på det der, har ingenting med saken å gjøre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...