Gå til innhold

FU: om mobiltelefoner og uhell

Anbefalte innlegg

Scenario:

Du har akurat vært på toalettet. (Offentlig sådan.) Idet du reiser deg opp, hopper mobiltelefonen din ut av baklomma og rett ned i skåla.... (jadda....)

skal du:

1: Gi faen og gå din vei?

2: forsøke å trekke ned først, og håpe at alt du vil skal forsvinne, forsvinner, mens mobilen blir liggende i skåla?

3: Forsøker å pirke opp mobilen med en dobørste (med fare for å skyve den lenger ned)?

4: Putte handa nedi og fiske opp mobilen sånn uten videre?

Tilleggsspørsmål:

- Vurderer du muligheten for elektrisk støt dersom telefonen ringer mens den ligger i doskåla og du har handa oppi?

- Tror du mobilen vil komme til å virke igjen?

- Hvilken behandling gir du mobilen etterpå?

- Klarer du bruke mobilen etterpå uten å tenke på hvor den har vært?

- Hvis du har tabbeforsikring på mobilen di - tør du fortelle "forsikringsselskapet" hva som _egentlig_ har skjedd?

med erfaren hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76657-fu-om-mobiltelefoner-og-uhell/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville stukket hånda nedi og plukket den opp (for så å vaske hendene grundig).

"- Vurderer du muligheten for elektrisk støt dersom telefonen ringer mens den ligger i doskåla og du har handa oppi?"

Elektrisk støt? For noe tull!

"- Tror du mobilen vil komme til å virke igjen?" Jeg må jo prøve i allefall.

"- Hvilken behandling gir du mobilen etterpå?" Lar den være avslått og unngår å bruke den til den er helt tørr.

"- Klarer du bruke mobilen etterpå uten å tenke på hvor den har vært?" Ja.

-" Hvis du har tabbeforsikring på mobilen di - tør du fortelle "forsikringsselskapet" hva som _egentlig_ har skjedd?" Tja, det spørs. Mulig jeg bare hadde sagt at jeg mistet den i en vanndam eller noe lignende.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Jeg hadde fisket den opp vha. dobørsten. Ikke for selve telefonen - men for sim-kortet først og fremst.

Den vil nok neppe virke når det var strøm på i vannet. Rent vann leder ikke strøm, men mange slike har gått i do, og jeg har ikke hørt at de ble redda. SIM kortet klarer seg nok ikke heller.

Jeg hadde plukket den opp med hendene dersom jeg ikke hadde gjort noe større på do. Ellers hadde jeg nok brukt dobørsten .. og henda ..

Mobilen hadde blitt behørig slått av, plukket i så mange biter som mulig, tørket med fuktig klut og satt til tørk.

(etter dette fungerer iallefall nokiamobiler ok (dog med grønnsåpevann, ikke do).

Jeg har ikke forsikring og dårlig råd, kanskje det preger min respons :-)

Hadde jeg hatt tabbeforsikring hadde jeg ikke hatt noen problemer med å fortelle dem det. Forsikringsfolk i godt humør etter en god latter er ok.

Den vil nok neppe virke når det var strøm på i vannet. Rent vann leder ikke strøm, men mange slike har gått i do, og jeg har ikke hørt at de ble redda. SIM kortet klarer seg nok ikke heller.

Joda, Nokia 3310-> 1 døgn i vasebøtte med grønnsåpevann. PÅSLÅTT.

Ringte den opp, hørte et "vrrr" bak meg (vibreringsring). FIsket den opp, og satte den til tørk foran en varmevifte.

Slo den på igjen etter 1 døgn, siden har den fungert helt som før.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Joda, Nokia 3310-> 1 døgn i vasebøtte med grønnsåpevann. PÅSLÅTT.

Ringte den opp, hørte et "vrrr" bak meg (vibreringsring). FIsket den opp, og satte den til tørk foran en varmevifte.

Slo den på igjen etter 1 døgn, siden har den fungert helt som før.

Du verden ! Det pleier lukte svidd. At de har liggi i snø og dukka opp om våren t o måneder og virka har jeg hørt om.

Åh, fy flate...Jeg tror rett og slett ikke jeg hadde naltet å fiske den opp. Ja, for du sa at den datt nedi do akkurat når du var ferdig der, og FØR du trakk ned, ikke sant...? * gulp *

Nei,telefoner med dassvann og piss tror jeg ikke jeg hadde fisket opp. Jeg hadde investert i en ny. Sannsynligheten for at elendigheten hadde virket etter å ha druknet i piss og bæsj (?) er uansett liten!

Åh, fy flate...Jeg tror rett og slett ikke jeg hadde naltet å fiske den opp. Ja, for du sa at den datt nedi do akkurat når du var ferdig der, og FØR du trakk ned, ikke sant...? * gulp *

Nei,telefoner med dassvann og piss tror jeg ikke jeg hadde fisket opp. Jeg hadde investert i en ny. Sannsynligheten for at elendigheten hadde virket etter å ha druknet i piss og bæsj (?) er uansett liten!

yess- etter jeg var ferdig, men før jeg trakk ned... *urk*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...