Gjest 5barnsmor Skrevet 12. oktober 2002 Skrevet 12. oktober 2002 Jeg ser det ofte står i innlegg med sitat i og lurer på hva det betyr...noen som vet? 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 12. oktober 2002 Skrevet 12. oktober 2002 Det betyr sannsynligvis at noen har skrevet innlegget i et program som drar med seg koden for gåsetegn i teksten når det limes inn i forumet. ASCII-tegn eller noe slikt, tenker jeg? Mvh 0 Siter
knappologen Skrevet 12. oktober 2002 Skrevet 12. oktober 2002 Det betyr sannsynligvis at noen har skrevet innlegget i et program som drar med seg koden for gåsetegn i teksten når det limes inn i forumet. ASCII-tegn eller noe slikt, tenker jeg? Mvh Folk skriver ofte innleggene side i Word eller lignende tekstbehandling før de kopler seg opp mot internett for å spare tellerskritt. Så bruker clipboard/cut-and-paste på teksten fra Word og kopierer inn i vinduet på nettleseren. Da drar de med seg slik "skitt" som 5barnsmor beskriver. Det skjer ikke dersom teksten ikke var kopiert fra Word, men heller kopiert fra en ASCI-editor f.eks. Notepad eller Editpad. 0 Siter
Sør Skrevet 14. oktober 2002 Skrevet 14. oktober 2002 Folk skriver ofte innleggene side i Word eller lignende tekstbehandling før de kopler seg opp mot internett for å spare tellerskritt. Så bruker clipboard/cut-and-paste på teksten fra Word og kopierer inn i vinduet på nettleseren. Da drar de med seg slik "skitt" som 5barnsmor beskriver. Det skjer ikke dersom teksten ikke var kopiert fra Word, men heller kopiert fra en ASCI-editor f.eks. Notepad eller Editpad. Du kan bare fjerne "smart quotes" opsjonen i Word, så fungerer det fint. Med vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.