Gå til innhold

Hjemmeoppgave, psykologi

Anbefalte innlegg

Gjest Studenten Truls

Noen som vil komme med noen tanker og meninger om hjemmeoppgaven min? Greit å få høre andres tanker om den og ikke bare mine egne! Alle refleksjoner mottas med takk!

Jeg skal først drøfte forskjeller i holdninger til gruppen psykisk utviklingshemmede og gruppen barn og unge med sosiale og emosjonelle vansker. Altså alle menneskers holdninger, uansett alder.(F.eks. at psykisk utviklingshemmede er født som de er og har ikke noe håp om bedring...)

Så skal jeg drøfte hva man kan gjøre i barnehage/skole for å endre holdninger til disse gruppene.

Setter stor pris på svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76674-hjemmeoppgave-psykologi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg studerer psykologi, men akkurat sosialpsykologi er ikke mitt største interessefelt.. Skal prøve å friske opp hukommelsen litt her.

Du kan jo ta utgangspunkt i hvordan holdninger dannes -derav forskjeller i holdninger. Det er relevant å trekke inn stereotypier og prototyp-teorier. Attribusjons-teori er kanskje relevant, det spørs litt på problemstillingen din i utgangspunktet. Husk på å ha med kritikk mot holdning-atferd linken -f.eks den eldgamle studien til LaPiere om paret på besøk hos kinesere.. Du bør også ha med kognitiv dissonansteori -hvordan atferd tolkes om til holdninger.

Fra disse perspektivene kan du også drøfte deg frem til hva som kan gjøres for å endre holdningene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...