Gå til innhold

Har Kaia krav på å få bo hjemme?

Anbefalte innlegg

Ja alt kan ses som et spørsmål om penger, jeg undrer meg likevel over måten du har satt det opp på i denne tråden. Glad for å se at svarene du har fått er så klare.

De har vært ganske entydige ja ! :-)

Mulig jeg har litt annet syn siden jeg ikke har barn selv - vet ikke jeg.

Fortsetter under...

De har vært ganske entydige ja ! :-)

Mulig jeg har litt annet syn siden jeg ikke har barn selv - vet ikke jeg.

Det kan også hende du ville hatt et annet syn hvis du hadde flere kunnskaper om tema.

Du kan sikkert få jobb i "Holmgang".

Ja,jeg synes vi kunne kuttet ned på(kuttet ut?) U-hjelpen til fordel for norges egne syke,forde jeg synes Norges oppgave først og fremst er og hjelpe de som bor i dette landet Norge.Og blir det noen penger tilovers etter at den oppgaven er fullført,så kan vi sende dem til u-hjelp!Jeg synes det er en selvfølge at en mor skal få lov og ha sitt syke,pleietrengende barn hjemme hos seg om hun vil det,koste hva det koste vil.Her er det det menneskelige som teller,og staten burde defor dekke kostnadene automatisk!Men med Bondevik som statsminister blir alle pengene kastet ut av landet og brukt på nettopp u-hjelp!

Du skriver: "Og blir det noen penger tilovers etter at den oppgaven er fullført,så kan vi sende dem til u-hjelp!"

Når synes du vi har brukt nok på "oss selv" da?

Det er INGEN motsetning mellom å bruke penger på funksjonshemmede barn OG penger til u-hjelp. Vi har mer enn god nok råd til begge deler. Det er snakk om bittesmå beløp.

(Vi gir mindre enn 90 ØRE av hver 100 kr i BNP i u-hjelp!)

Med vennlig hilsen

Det kan også hende du ville hatt et annet syn hvis du hadde flere kunnskaper om tema.

Du kan sikkert få jobb i "Holmgang".

Jeg håper ikke jeg blir oppfattet som å utgimeg for å være den som kan alt. Det er jo derfor jeg tar opp ting her - for å høre andres syn og evnt. lære noe.

Men tror du ikke at deres syn kan være like farget av at dere har barn som mitt er av at jeg ikke har barn?

Jeg håper ikke jeg blir oppfattet som å utgimeg for å være den som kan alt. Det er jo derfor jeg tar opp ting her - for å høre andres syn og evnt. lære noe.

Men tror du ikke at deres syn kan være like farget av at dere har barn som mitt er av at jeg ikke har barn?

Nei, jeg tror ikke dette har så mye med å ha barn eller ikke barn å gjøre egentlig, det var du som trakk det frem som en forklaring på ditt syn.

Jeg mener dette dreier seg om menneskesyn og solidaritet.

Nei, jeg tror ikke dette har så mye med å ha barn eller ikke barn å gjøre egentlig, det var du som trakk det frem som en forklaring på ditt syn.

Jeg mener dette dreier seg om menneskesyn og solidaritet.

wow - før jeg blir fornærmet her - mener du at jeg utøver dårlig menneskesyn og solidaritet?

Fordi jeg spør om det er riktig å ha Kaia hjemme fremfor på avlastning/institusjon/sykehus noen dager i mnd. fordi det ellers ville gå utover andre i kommunen - feks. andre syke , eldre , barnefamilier ?

Annonse

wow - før jeg blir fornærmet her - mener du at jeg utøver dårlig menneskesyn og solidaritet?

Fordi jeg spør om det er riktig å ha Kaia hjemme fremfor på avlastning/institusjon/sykehus noen dager i mnd. fordi det ellers ville gå utover andre i kommunen - feks. andre syke , eldre , barnefamilier ?

Jeg vet ikke jeg Punky. Dette vet du ikke så mye om kanskje?

Hvordan syns du jeg virker hvis jeg spør, på alvor, om det er riktig å gi hjemmesykepleietjenester til gamle i kommunen når det går utover helsetjenestene til gravide?

I mine øyne er dette bland de viktigste primæroppgavene til kommunene, syns det er helt merkelig å sette dem opp mot hverandre.

Jeg vet ikke jeg Punky. Dette vet du ikke så mye om kanskje?

Hvordan syns du jeg virker hvis jeg spør, på alvor, om det er riktig å gi hjemmesykepleietjenester til gamle i kommunen når det går utover helsetjenestene til gravide?

I mine øyne er dette bland de viktigste primæroppgavene til kommunene, syns det er helt merkelig å sette dem opp mot hverandre.

Så vidt jeg vet så har ikke kommunene egne seddelpresser - så de har faktisk bare en viss sum penger som de selv velger på hvilke områder de bruker.

Korrekt meg hvis jeg ikke har rett.

Så vidt jeg vet så har ikke kommunene egne seddelpresser - så de har faktisk bare en viss sum penger som de selv velger på hvilke områder de bruker.

Korrekt meg hvis jeg ikke har rett.

Det (med seddelpressen) stemmer Punky.

Vi kommer ingen vei med denne diskusjonen så da er det neppe noe poeng å fortsette den,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...