Gå til innhold

Er dette et supertips?Og har noen her prøvd det?

Anbefalte innlegg

http://www.anis.no/arkivkort/218.asp

Her skal visst ullgenseren bli like fin og stor igjen selv om du har krympet den.Det høres for godt ut til og være sant!

Og er dette fakta,så har jeg kasta mange gensere forgjeves!

Har noen her prøvd dette tipset?

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Det funker det. Ull "krymper" egentlig ikke. Hvis du vasker den feil, dvs feil såpe og for mye varme, vasker du ut ullfettet (lanolin ?) og fibrenes skjell spriker og haker seg i hverandre, og plagget trekker seg sammen ved bevegelse. Antagelig gir hårbalsamen ulla tilbake fettet og fibrenes skjell "legger" seg igjen. Jeg tror lanolinfett også lar seg kjøpe, kanskje bedre ? Spørsmålet er om det lar seg løse i vann.

Hei,

Det funker i alle fall veldig fint ved og bruke tøymykner på samme måte, så tipper dette også stemmer.

Men,HVORFOR HAR INGEN FORTALT MEG DETTE FØR!!! :o)

Har det vært en godt bevart hemmelighet inntil nå?

Funker det på ullsokker også?

Men,HVORFOR HAR INGEN FORTALT MEG DETTE FØR!!! :o)

Har det vært en godt bevart hemmelighet inntil nå?

Funker det på ullsokker også?

Funker på alt som krymper faktisk :o)

Jeg har i alle fall ikke hatt problemer med og dra de ut i riktig størrelse igjen.

Og det har jeg måttet mange ganger, siden jeg putter omtrentlig alt i tørketrummel :-D

Tøymykner er nok også billigere og bruke ;o)

Men hvorfor har du ikke spurt meg før da?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...