Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Synes det er rart om man forandrer seg drastisk fordi man har fått barn.

Selvsagt med unntak av de som festet "hele" tiden før de fikk unger, men og ikke skulle være sammen med single venner høres da unektlig merklig ut...

Hva har det og si om man stikker ut med 6 single venninner eller 3 par?

Sjekk svaret til Ninna lenger opp...sånn er det mange mødre som tenker!

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• silo

20

• SierDuDet

6

• mariaflyfly

3

• flisa

2

Mest aktive i denne tråden

Å feste en sjelden gang i blant (en eller to ganger i året) synes jeg ikke trenger være galt.

Grunnen til at jeg selv omtrent aldri går på fest lenger er fordi jeg har ikke samvittighet til det overfor ungen. Når uken er omme, vil jeg bruke tid på mann og barn. Vi ser ikke hverandre så mye i løpet av en uke, når man jobber og har barn i barnehage. Å skulle da bruke helger på å pynte seg, gå på fest og være fyllesyk dagen etter synes jeg er blir feil. Eller skal da den standardynnskyldingen komme at jeg må gjøre det jeg synes er gøy og liker fordi jeg da blir en så mye bedre mor? Nei det får være grense til hvor egoistisk man skal være for å bli en god mor. En får lære å styre sitt humør og sinne og bruke heller mere tid på barna er nå min mening. (Obs. nå falt jeg kanskje litt utenfor tema her)

Fatter ikke hva dette har å gjøre med det å være en god mor eller ikke.

Unga sover jo stort sett på natta likevel, og 1 til 2 ganger i året hørtes jævla lite ut.

Det hele går på hva man selv liker å gjøre, og det har lite med egoisme å gjøre.

Å feste en sjelden gang i blant (en eller to ganger i året) synes jeg ikke trenger være galt.

Grunnen til at jeg selv omtrent aldri går på fest lenger er fordi jeg har ikke samvittighet til det overfor ungen. Når uken er omme, vil jeg bruke tid på mann og barn. Vi ser ikke hverandre så mye i løpet av en uke, når man jobber og har barn i barnehage. Å skulle da bruke helger på å pynte seg, gå på fest og være fyllesyk dagen etter synes jeg er blir feil. Eller skal da den standardynnskyldingen komme at jeg må gjøre det jeg synes er gøy og liker fordi jeg da blir en så mye bedre mor? Nei det får være grense til hvor egoistisk man skal være for å bli en god mor. En får lære å styre sitt humør og sinne og bruke heller mere tid på barna er nå min mening. (Obs. nå falt jeg kanskje litt utenfor tema her)

Jeg synes ikke det er egoistisk tankegang å dra ut med venner og ta seg en fest iblant. Men det er klart, folk er forskjellige og har forskjellig behov.

Blir det sladring altså fordi om de er ute og blir fulle? Jeg går ut fra at dette ikke skjer hver helg? Dessuten: har det noe å si om barnet er sykt så lenge faren er der og passer på?

Folk har jo lett for å blande seg opp i alt på små steder. Vedk. har bare hatt far (3-4 forskjellige) til sine barn i korte perioder; han var eventuelt ute sammen med mora.

Gjest Pricilla

Hei! Jeg har selv ingen barn, men mener at det er "lov" å ha det gøy selv om man er mor. Men det går an å begrense seg litt.. Kansje ikke feste så ofte som man gjorde da det ikke var barn inne i bildet.

Jeg veit om en som er mor til en 3-åring som tar fullstendig av! KJøpt seg silikon-pupper, fetser hver helg til langt på natt og nesten driter i ungen.. Hun fikk ungen da hun var 18, og fikk nok ikke festa fra seg. Nå bor barnet hos faren.

Men å bli helt "husmor" er ikke nødvendig.

Alle trneger å ha venninner, ha det morro og å være sosial, det er viktig for trivsel og ikke minst helsa. har mor det dårlig får ikke barna det noe godt heller.

Fast med måte - det er min mening! Ikke glem å leve fordi man har barn, men ikke glem barna heller.

Annonse

Gjest siliconvalley

Hei! Jeg har selv ingen barn, men mener at det er "lov" å ha det gøy selv om man er mor. Men det går an å begrense seg litt.. Kansje ikke feste så ofte som man gjorde da det ikke var barn inne i bildet.

Jeg veit om en som er mor til en 3-åring som tar fullstendig av! KJøpt seg silikon-pupper, fetser hver helg til langt på natt og nesten driter i ungen.. Hun fikk ungen da hun var 18, og fikk nok ikke festa fra seg. Nå bor barnet hos faren.

Men å bli helt "husmor" er ikke nødvendig.

Alle trneger å ha venninner, ha det morro og å være sosial, det er viktig for trivsel og ikke minst helsa. har mor det dårlig får ikke barna det noe godt heller.

Fast med måte - det er min mening! Ikke glem å leve fordi man har barn, men ikke glem barna heller.

Hva har det med denne saken å gjøre? Er det noe galt i å kjøpe seg silikon-pupper? Kan man ikke gjøre sånt når man har blitt mamma?

Gjest Pricilla

Hva har det med denne saken å gjøre? Er det noe galt i å kjøpe seg silikon-pupper? Kan man ikke gjøre sånt når man har blitt mamma?

JO, glemte en vesentlig del med silikonpuppene - hun har kjøpt dem med barnebidraget, og har nå ikke råd til barnehageplass til jenta. Så plassen mista hun siden hun ikke betalte på 3. mnd.

Silikon er greit så lenge man har råd til det.. men ikke når man prioriterer det forann barnet sitt.

Fatter ikke hva dette har å gjøre med det å være en god mor eller ikke.

Unga sover jo stort sett på natta likevel, og 1 til 2 ganger i året hørtes jævla lite ut.

Det hele går på hva man selv liker å gjøre, og det har lite med egoisme å gjøre.

Jeg er bare så lei av de som stadig vekk kommer med ynnskyldninger for det de gjør fordi de med seg selv vet at de ikke bruker så mye tid på barna. Jeg må jobbe, feste, bruke lang tid på badet for å føle velvære, ha det rent og ryddig i huset, drive idrett osv.. fordi de da endelig skal få det så bra med seg selv at de skal bli en god mor. Når skal de da få tid igjen til barna sine?

Det er mye jeg også kunne tenkt meg, men når man har fått barn har man også fått ansvar. For i hele tatt å få en del tid sammen med barna, må man vike for en god del. For meg blir festingen en av de tingene jeg ikke vil bruke tid på. Hadde det bare vært de timene man er på fest mens barna sover var det enda så, men dagen derpå og alle forberedelsene før festen går utover barna. Å gå fyllesyk og trett sammen med barna på søndagen er ikke bra for barna, samme hva du vil ha det til. Barna skjønner sikkert mere enn du tror også.

Gjest sladrekjerring

JO, glemte en vesentlig del med silikonpuppene - hun har kjøpt dem med barnebidraget, og har nå ikke råd til barnehageplass til jenta. Så plassen mista hun siden hun ikke betalte på 3. mnd.

Silikon er greit så lenge man har råd til det.. men ikke når man prioriterer det forann barnet sitt.

Har du noe med hva hun bruker barnebidraget til?

Annonse

Gjest sladrekjerring

Selv om jeg velger og ikke feste selv pga ungene skal slippe se modern full på by´n,og synes det er riktig for meg,så har hverken jeg eller du noe med hva andre gjør.En får gjøre som en selv lyster og har samvittighet til!

Det som er riktig for meg,trenger jo ikke være riktig for andre....

Gjest QuePasta

Mødre/fedre må selvsagt få gå ut uten å få dårlig sammvittighet. Så lenge det ikke går ut over barna.

Ikke bra og stivne i et visst mønster, enten den ene eller andre veien.

Dersom det er et godt mønster, så er det vel ikke noe galt i å stivne i det, vel!

Jeg er bare så lei av de som stadig vekk kommer med ynnskyldninger for det de gjør fordi de med seg selv vet at de ikke bruker så mye tid på barna. Jeg må jobbe, feste, bruke lang tid på badet for å føle velvære, ha det rent og ryddig i huset, drive idrett osv.. fordi de da endelig skal få det så bra med seg selv at de skal bli en god mor. Når skal de da få tid igjen til barna sine?

Det er mye jeg også kunne tenkt meg, men når man har fått barn har man også fått ansvar. For i hele tatt å få en del tid sammen med barna, må man vike for en god del. For meg blir festingen en av de tingene jeg ikke vil bruke tid på. Hadde det bare vært de timene man er på fest mens barna sover var det enda så, men dagen derpå og alle forberedelsene før festen går utover barna. Å gå fyllesyk og trett sammen med barna på søndagen er ikke bra for barna, samme hva du vil ha det til. Barna skjønner sikkert mere enn du tror også.

Ja, barna forstår nok at du har vært ute å festet, og er du av de virkelig utagerende småbarnsmødrene som fester så mye som en hel gang i måneden, så vil nok barna klandre deg når de blir store.

Det er samme for meg hva andre gjør, men du kaller - indirekte - mødre som fester mer enn 1 - 2 ganger i året (var det ikke det du skrev?) for dårlige mødre, og her tar du selvsagt veldig feil.

Noe de fleste oppegående personer skjønner.

Ja, barna forstår nok at du har vært ute å festet, og er du av de virkelig utagerende småbarnsmødrene som fester så mye som en hel gang i måneden, så vil nok barna klandre deg når de blir store.

Det er samme for meg hva andre gjør, men du kaller - indirekte - mødre som fester mer enn 1 - 2 ganger i året (var det ikke det du skrev?) for dårlige mødre, og her tar du selvsagt veldig feil.

Noe de fleste oppegående personer skjønner.

Kan du begrunne hvorfor det ikke er galt av foreldre å feste flere ganger i året?

De fleste småbarnsforeldre jeg kjenner inkludert med meg selv jobber det meste av uka. Trett er man etter jobben, noe som ikke akkuratt gir så overskudd til barna. Barna går 6-8 timer i barnehagen det meste av uka. Hvis jeg da i tillegg skal kaste bort en helg på festing, hvor mye tid og overskudd tror du det da blir igjen til barna? I tillegg er det en del andre oppgaver utenom man også må gjøre, som f.eks handling, matlaging, klesvask og annet. Festing blir da en feil måte å bruke tida på, selv om det kunne vært gøy. Jeg mener ikke at mødre som fester trenger være dårlige mødre nødvendigvis fordi det kan hende de dropper mye annet som gjør at de får tid til barna sine. Men en skal også være klar over at den viktigste oppdragelsen handler om hvordan du er. Jeg er derfor ikke i tvil om at de barna som driver fest og fyll med diverse følger det har i tenårene selv har foreldre som gjorde det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...