Gjest tidligere Hummla Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Nå er det en stund siden jeg skrev på dette forumet, men jeg har ikke helt gitt slipp ennå. Vi hadde saken hvor _alt_ gikk galt. Vi snakket med advokater og har vel egentlig ikke helt gitt opp å få et barn en gang senere. Det jeg lurte på var dette: på vårt første hjemmebesøk hadde vi to konsulenter fra bv. Før vi startet med samtalene var min mann var ute av stuen et øyeblikk og jeg holdt på å sette fram kaffekopper. Konsulentene fra bv gikk omkring i stua og spisestua. Jeg hørte konsulentene diskutere segimellom. Mine foreldre reiser en god del. På hver tur kjøper de en liten ting som souvenir til oss. Da de var i Egypt kjøpte de et musikkinstrument til min mann. Han er musikalsk og spiller på det meste av instrument. Det er et strengeinstrument med bue til. Dette hadde vi hengende på veggen bak sofaen i stua. Jeg hørte den ene konsulenten si ordet '..hasj-pipe..' til den andre. Jeg tok mot til meg og spurte hva de sa, og fikk til svar at de trodde vi hadde ei hasj-pipe hengende på veggen. Dette sa de i fullt alvor, men da de fikk forklaring på at det var et strengeinstrument lo de av det og sa at '..det sier vel mer om barnevernet..' og lo mer av sin egen uttalelse. Jeg ble så sjokkert at jeg mistet stemmen et øyeblikk. Jeg var jo nokså spent forut for dette møtet pga at vi hadde et lite trivelig møte med bv allerede da vi leverte søknaden om adopsjon. Til opplysning har verken jeg eller min mann røkt hasj eller noe liknende rusmiddel. Vi er innflyttere i ei bittelita bygd. Ei av mine venninder var i kontakt med samme bv rundt 1995 og jeg vet at hun hadde røkt hasj i sin ungdomstid og at bv vet dette. Dette var før vi ble kjent med hverandre. Hvordan ville dere ha reagert på at barnevernet i fullt alvor sier segimellom at de tror at dere har ei hasjpipe hengende på stueveggen? Jeg tok det sporty der og da og gav dem en forklaring på at det egentlig var et instrument, men jeg får ikke dette til å gå i glemmeboka. Spesielt når bv ikke anbefalte adopsjon og vi egentlig ikke fikk noen fullgod forklaring på hvorfor. Har noen synspunkter på dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76877-hvordan-hadde-dere-reagert-langt-innlegg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Jeg tror ikke du skal overtolke akkurat denne episoden. Jeg har selv jobbet i barneverntjenesten for mange år siden, og i veldig mange barnevernsaker var det rusmisbruk inne i bildet. Helt automatisk så vi derfor etter mulige tegn på rusmisbruk når vi var på hjemmebesøk. Når de selv lo og sa at "...dette sier mer om barneverntjenesten..." er det akkurat det de mener. Jeg kan i hvert fall forsikre deg om at ingen vil gå inn for å ikke anbefale noen som adoptivforeldre på grunnlag av at en tror de har en hasjpipe til pynt i stua!! Når det er sagt synes jeg jo det høres veldig, veldig rart ut at de ikke klarer å gi dere en forståelig begrunnelse på hvorfor de ikke kan anbefale dere som adoptivforeldre. Så pass må en ha krav på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76877-hvordan-hadde-dere-reagert-langt-innlegg/#findComment-392215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Dette tror jeg du skal tolke som akkurat det det var. En humoristisk episode. Jeg smilte litt jeg når jeg leste den jeg, og kan godt forstå de to som lo av hvordan de selv tenkte. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76877-hvordan-hadde-dere-reagert-langt-innlegg/#findComment-392470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.