Gå til innhold

Sprekk og verk i brystvorten


Xia

Anbefalte innlegg

Jeg har en bitteliten sprekk (eller en kan nesten kalle det et lite hull) på siden av brystvorta som det kommer litt gul verk ut av.

Min sønn er 13 dager og jeg har alt i alt blitt stadig mindre sår i brystvortene bortsett fra denne verken.

Jeg bruker kun morsmelk og albueskjell til behandling. Kan dette holde? Eller bør jeg bruke noe annet for å unngå videre problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Xia.

Slik som du beskriver det nå så høres det ikke ut som om du trenger noen videre behandling. Flott å høre at det har gått så greit med din behandling. Øker mengden av verk fra hullet eller du blir rød, øm eller få feber, så ta kontakt med lege for å få tatt en sårprøve for eventuelt å få en medikamentell behandling. Ved bruk av albueskjell så pass på at du ike går for lenge med brystknoppen badende i melk. Den trenger å bli luftet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...