Gå til innhold

Fortsatt den samme......!?!

Anbefalte innlegg

Gjest Storjente (?)

I går satt jeg og tenkte på hvor mye livet mitt hadde forandra seg etter jeg begynte på vidergående, allmenn. Jeg går nå i tredje klasse og vi skal på klassetur til Belgia om to uker. Jeg tror det er derfor jeg tenkte på saken. Trodde kanskje at denne turen ville forandre meg, att jeg ville bli bedre kjent med klassen min. Men jeg er redd det ikke vil skje. Fortsatt er det jeg og den gamle vennina mi fra barneskolen som henger sammen som erteris. Rart er det igrunn. I første klasse- som i ettertid jeg ser på som det verste året mitt p.g.a av at noen gamle bekjente spredde stygge rykter om meg på skolen, var på dette område det beste året. Da gikk jeg og vennina mi med forskjellige klassekamerater, jeg ble veldig godt kjent med ei. Men i andre klasse flytta hun vekk selvsagt.

Det slo meg- det er ikke mitt liv som har forandra seg noe særlig. Det er vennina mi sitt. Etter at vi begynte på vidergående har hun vært populær blant jentene i klassen fordet hun "er så rar og morsom". Jeg er bare den sjenerte og stille skyggen hennes. Jeg må innrømme jeg har kommet mer inn i lyset nå i høst men likevel føler jeg meg så upopulær. Noen av jentene i klassen tror jeg har direkte problemer med meg. Orker snart ikke flere av de stygge blikkene. Det rare er at jeg ikke er sjenert når jeg er sammen med vennene mine her hjemme. Jeg er sjenert- men absolutt ikke en stillferdig person. Hvis dere skjønner. Da jeg begynte på vidergående lovet jeg meg selv at jeg skulle si mer i timene, men jeg klarer det fortsatt ikke. Har rett og slett for dårlig selvtillit. Og jeg misunner så de jentene som kan sitte og snakke om ting når det er mange til stedet. Sier jeg noe så er det ingen som hører på meg uansett så....Hadde dere møtt meg så skal jeg vedde på at dere ikke hadde likt meg heller. Kan kanskje virke sur men jeg ikke det! Prøver å forbedre meg! Men føler meg så dom når alle roper på vennina mi gangen og hun stopper opp å prater, enten går jeg bare videre eller så står jeg bare å glor. Finner ingen grunn til å blande meg opp i samtalen, det var jo ikke meg de ville snakke med uanz. Dessuten er "bestevennina" mi falsk og utspekulært. Av ha vært så mye med henne vet jeg hvordan hun er og hvordan hun tenker. Hvorfor skal hun vere så populær når hun er den som snakker mest dritt?

Hater meg selv for at jeg ikke kan forandre meg. Kommer jeg i det hele tatt til å forbedre meg? Jeg har hørt at i 18 års alderen skal du vere utviklet som den personen du vil bli resten av livet....

Jaja, det ble en lang klagetale. Godt å få det også ut! Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76937-fortsatt-den-samme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den viktigste du kan være, er deg selv....!

Det er ingen uvanlig historie du kommer med. Med det mener jeg ikke at den er uviktig - den er veldig viktig! Det er veldig mange som har det som deg. Å være atten er IKKE å være ferdig med utviklinga si, du har såvidt begynt. En jeg kjenner veldig godt, fikset ikke å begynne å snakke så alle hørte det, le og være slik hun var hjemme før hun ble nesten tjueseks (da kom hun inn på Teaterskolen, så nå er det gått over...) De høyrøsta syns godt, men med tida kommer du til å skinne som den du er!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76937-fortsatt-den-samme/#findComment-392726
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...