Gå til innhold

personlighetsforstyrrelser

Anbefalte innlegg

Shirley1365380395

Jeg tok eg test på en webside og fikk urovekkende resultat. Jeg har lenge villet oppsøke profesjonell hjelp, men tør ikke. Jeg er redd de ikke kommer til å ta meg på alvor eller bare gir meg noen piller og sender meg hjem... Jeg hater piller, og vil helst snakke, men det er noe som holder meg fra det. Jeg er rett og slett altfor redd til å oppsøke hjelp.

Dette var resultatet jeg fikk av testen, som forøvrig gikk på engelsk:

Paranoid: Very High

Schizoid: Very High

Schizotypal: Moderate

Antisocial: Moderate

Borderline: Moderate

Histrionic: Moderate

Narcissistic: High

Avoidant: Moderate

Dependent: Moderate

Obsessive-Compulsive: High

Såklart, internett tester er ikke nøyaktige, men denne var ment for å gi en pekepinn, og jeg vil snakke med en profesjonell om dette. Men, herregud, jeg tør ikke...... Hva skal jeg gjøre? Ja, jeg vet hva jeg burde gjøre, men det er ikke lett.... Jeg er svært forvirret, ikke bare når det gjelder dette temaet, men generelt også..... Jeg hater dette, jeg vil få det ut av hodet mitt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76978-personlighetsforstyrrelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vel..du skulle ha sett *mitt* resultat..det tør jeg jaffal ikke legge ut her *flire*

og det med om testen er seriøs eller ikke. Jeg har tatt samme test hos en psykolog. Den gangen på norsk da..så jeg går utfra at den er til å stole på dersom man svarer ærlig vel og merke.

hjertelig tusen takk Larsen for at du la ut denne linken. Nok en gang fikk jeg dokumentert at min galskap er fryktelig tilstedeværende og at den absloutt ikke minsket. Dette var særdeles betryggende.

ha en herlig natt

Annonse

hjertelig tusen takk Larsen for at du la ut denne linken. Nok en gang fikk jeg dokumentert at min galskap er fryktelig tilstedeværende og at den absloutt ikke minsket. Dette var særdeles betryggende.

ha en herlig natt

Da er vi to! Sov godt og ha merkelige drømmer...

Gjest ikke undertegnet

Nå har jeg tatt den testen TO ganger. Endret litt på noen punkter hvor jeg var sterkt i tvil om svaret.

Det ga VELDIG forskjellig resultat for å si det mildt.

Det sier alt om slike tester. Hvor mye et 'galt' svar kan ha å si for resultatet.

Den ene gangen fikk jeg 'low' på den personlighetsforstyrrelsen jeg vet jeg har.

Den andre gangen 'very high' på en som psykiateren

, som har kjent meg i flere år, har avvist at jeg har.

Plutselig hadde jeg også en forstyrrelse som aldri har vært på tale for meg, verken fra min eller behandlerenes side.

Og alt dette bare for at jeg endret litt på svarene. Mange av dem vil jo variere avhengig av dagsformen for mange.

Nei, dette er bare en liten pekepinn (heldigvis).

Nå har jeg tatt den testen TO ganger. Endret litt på noen punkter hvor jeg var sterkt i tvil om svaret.

Det sier alt om slike tester. Hvor mye et 'galt' svar kan ha å si for resultatet.

Den ene gangen fikk jeg 'low' på den personlighetsforstyrrelsen jeg vet jeg har.

Plutselig hadde jeg også en forstyrrelse som aldri har vært på tale for meg, verken fra min eller behandlerenes side.

Og alt dette bare for at jeg endret litt på svarene. Mange av dem vil jo variere avhengig av dagsformen for mange.

Pekepinn eller ikke. Dette er iallefall testen som blir brukt til å kartlegge personlighetsforstyrrelser i Det norske nettverk av psykoterapeutiske dagavdelinger - (da i norsk utgave) ...

Shirley1365380395

Jeg har tatt testen 3 eller 4 ganger tilsammen fordelt over et år, med forholdsvis samme resultat. Jeg har undersøkt litt hva de forsjellige forstyrrelsene går ut på og har funnet ut at noen er ganske korrekt med hvordan jeg virkelig er. Så hvordan kan det være "bare er en dum internett test" når det stemmer???

• 11 måneder senere...

Jeg scora high på Narcissistic og ellers low og noen medium. Men det er jo ikke bare noe jeg tror da - jeg er jo bedre enn dere alle! ;)

Paranoid: Low

Schizoid: Moderate

Schizotypal: High

Antisocial: Moderate

Borderline: Low

Histrionic: Low

Narcissistic: Moderate

Avoidant: Moderate

Dependent: High

Obsessive-Compulsive: Moderate

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...