Gå til innhold

Adressebok i Microsoft Outlook 98

Anbefalte innlegg

Altså personlig adressebok, ikke contacts. Kan den dumpes til en fil på noen måte, slik at e-postadressene er leselige? Ikke nødvendigvis slik at de kan importeres til en annen Outlook-installasjon, men slik at adressene er synlige?

Jeg er god til å konvertere, så det holder om jeg får dem til en "flat" fil, kommaseparert eller noe sånt. Vil bare ha adressene med meg ut av Outlook.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77021-adressebok-i-microsoft-outlook-98/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg ville importere dem inn i Outlook, og eksportere dem ut til en TAB-separert fil. Selve datafilen kan konverteres til tekst, men Outlook gjør samme nytten. Den har endelsen *.pab

Hvordan kan .PAB-filen behandles videre - hva er den lesbar i?

Ulv I Faarikaal

Hvordan kan .PAB-filen behandles videre - hva er den lesbar i?

Har ikke sjekka, men er det greit å importere den til Outlook og så eksportere ? For da trenger du ikke vite det. Jeg vil tro et lite gratisprogram kan lese og konvertere til et eller annet.

Annonse

Har ikke sjekka, men er det greit å importere den til Outlook og så eksportere ? For da trenger du ikke vite det. Jeg vil tro et lite gratisprogram kan lese og konvertere til et eller annet.

Jeg skjønner ikke hva du mener med "importere den til Outlook". Adresseboka ER i Outlook, jeg vil bare ha den ut derfra. Altså få lista med e-postadresser ut i et format som både jeg og et kjent verktøy kan lese.

Jeg har også en .PAB-fil på disken, men vet ikke hvordan jeg behandler den videre.

Er det noen forskjell på Contacts og Address Book? Jeg har en gammel Outlook-installasjon liggende, og der ligger nøyaktig samme adressene i begge to. I så fall er det bare å bruke det vanlige File > Export, og velge f.eks CSV. (comma separated values)

Er det noen forskjell på Contacts og Address Book? Jeg har en gammel Outlook-installasjon liggende, og der ligger nøyaktig samme adressene i begge to. I så fall er det bare å bruke det vanlige File > Export, og velge f.eks CSV. (comma separated values)

Man får ikke velge adresseboka ved eksport, bare folders og contacts. Mulig det er en vei rundt vha. Export allikevel, men jeg finner den ikke.

Men jeg har fått det til selv nå, med Mail Merge til Word.

Takk for at du skjønte hva jeg spurte om...!

Man får ikke velge adresseboka ved eksport, bare folders og contacts. Mulig det er en vei rundt vha. Export allikevel, men jeg finner den ikke.

Men jeg har fått det til selv nå, med Mail Merge til Word.

Takk for at du skjønte hva jeg spurte om...!

Når man eksporterer Contacts, får man ikke med alt det som også ligger i adresseboken da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...