Gå til innhold

FU;Julegaver

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jeg og mann har to tenåringsbarn.

De får gaver avhengig av hva de trenger. Passer på å ta dyre ting som sportsutstyr, PC-utstyr og dyrere klær til jul og bursdag. Og så blir det masse smågaver i tillegg - får at de skal få MASSE gaver. Bortskjemte er de egentlig.

Til VÅRE søsken kjøper vi ingenting. Det sluttet vi med etter at vi alle ble gift. Nevøer og nieser får gaver til ca 250,- hver. Etterhvert som disse får egne barn igjen, slutter vi å kjøpe til dem og går over til å kjøpe til barna deres isteden. Nevøer/nieser som IKKE har barn, får presanger uavhengig av hvor gamle de er.

Vi har kun ett vennepar som kjøper julegave til oss (heldigvis). De får til gjengjeld ei god flaske vin.

Ungene våre kjøper noen smågaver til kamerater. Bare småting.

Jeg drar med en blomsterdekorasjon til et par gamle onkler.

Våre foreldre får ofte sammenlagt-gaver. Da blir det en større ting som er ok å gi bort. De gangene vi har kjøpt alene til dem har vi spandert ca 500.

Min mann og jeg kjøper ikke så veldig kostbart til hverandre. Ting vi må ha allikevel. Klær og slikt. Og så en bok eller CD for å fylle på med noe 'personlig'.

Synes det er et stort gavehysteri hele julen. Dritt lei det, men ikke lett å komme unna.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77023-fujulegaver/page/2/#findComment-393538
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brødrene mine og jeg får 2000 kr av mamma og pappa til jul, og søskenbarna våre får vel ca 100-200, alt ettersom hva man finner. Selv gir jeg for ca 200 til brødrene mine + samt den eldstes kjæreste, og tantebarnet mitt får for 150 (ho er bare ett år da). Har sju-åtte venninner jeg alltid kjøper gaver til, og vi gir vel for ca 100-130 eller noe. Kjærestem får for 500+++, og mamma og pappa får en gave sammen til 200-300. Og jeg er skoleelev med ikke så mye penger, så dette er det jeg har råd til, men de fleste pleier da å bli fornøyd for det =)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77023-fujulegaver/page/2/#findComment-394173
Del på andre sider

Jeg begynner å mase etter julegaver dagen etter bursdagen min jeg, som er i november.. Men i fjor var han tilgitt da, siden han lå på sykehuset hele julen, men jeg skulle jo få etter han ble frisk.. Men har ikke sett noen enda, så han er vel ikke frisk enda ;o)

Kan dere ikke bli enig om at dere ikke kjøper gaver til hverandre da?

Mannen min og jeg har blitt enig om en pengesum hver - og så kjøper vi selv det vi ønsker oss. Lite romantisk - men utrolig praktisk for "gave" fobikere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77023-fujulegaver/page/2/#findComment-394648
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...