Nemesis Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Har blitt helt avhengig av å sykle til skole og jobb, orker ikke tanken på å måtte ta bussen hver morgen. Har funnet ut at det finnes piggdekk til hybridsykler (slik jeg har), men er likevel litt skeptisk. Er det noen her som har forsøkt det? Er jeg garantert å skli og tryne flere ganger daglig, eller går det greit? Syklet i slaps og snøvær i dag med slicksdekk, det gikk greit (tok det rolig, var litt bekymret ja...) Blir veldig glad om noen kan fortelle meg litt om vintersykling, fortrinnsvis fra hybridsyklister. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77025-piggdekk-p%C3%A5-hybridsykkel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslogutt Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Jeg har syklet med piggdekk i 4 vintere i Oslo nå, og det har gått bra. Nå sykler jeg på 26" hjul, mens hybrid har 28" men kan ikke skjønne at det skal bety noen forskjell. Det viktigste er at til 28" kjenner jeg bare til dekk med 160 pigger, mens til 26" har jeg dekk med 296 pigger. Jeg tror likevel at det holder fint med 160 pigger, da de piggene som er på sidn av dekkene mine er svært lite i kontakt med underlaget. Du vil oppleve forskjellen når du setter på piggdekkene. - De er tyngre ! - Med snø og is er de MYE bedre enn standarddekk - På vanlig asfalt kan de skli litt med ved hard oppbremsing og harde svinger - På snø sitter de ganske bra, men tro ikke at du kan svinge og bremse som på snøfritt underlag. - På is sitter de bedre enn du tror, Beregn uansett lengre oppbremsing. Det mest risikable er at du sklir til sidn og faller. Piggdekkene (Nokian) sitter veldig godt når du tråkker rett fram. Tar du litt bedre tid, og det gjør man på vinterføre, så bør det gå helt greit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77025-piggdekk-p%C3%A5-hybridsykkel/#findComment-393599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemesis Skrevet 15. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2002 Jeg har syklet med piggdekk i 4 vintere i Oslo nå, og det har gått bra. Nå sykler jeg på 26" hjul, mens hybrid har 28" men kan ikke skjønne at det skal bety noen forskjell. Det viktigste er at til 28" kjenner jeg bare til dekk med 160 pigger, mens til 26" har jeg dekk med 296 pigger. Jeg tror likevel at det holder fint med 160 pigger, da de piggene som er på sidn av dekkene mine er svært lite i kontakt med underlaget. Du vil oppleve forskjellen når du setter på piggdekkene. - De er tyngre ! - Med snø og is er de MYE bedre enn standarddekk - På vanlig asfalt kan de skli litt med ved hard oppbremsing og harde svinger - På snø sitter de ganske bra, men tro ikke at du kan svinge og bremse som på snøfritt underlag. - På is sitter de bedre enn du tror, Beregn uansett lengre oppbremsing. Det mest risikable er at du sklir til sidn og faller. Piggdekkene (Nokian) sitter veldig godt når du tråkker rett fram. Tar du litt bedre tid, og det gjør man på vinterføre, så bør det gå helt greit. Takk! Det som har bekymret meg mest er at det er så mye mindre kontaktflate på 28" hjulene fremfor 26", siden de er så mye tynnere. Men jeg tror jeg gir det et forsøk... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77025-piggdekk-p%C3%A5-hybridsykkel/#findComment-393701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslogutt Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Takk! Det som har bekymret meg mest er at det er så mye mindre kontaktflate på 28" hjulene fremfor 26", siden de er så mye tynnere. Men jeg tror jeg gir det et forsøk... Det fins jo bredere dekk til 28". Jeg sjekket hos Oslo Sportslager, de har 28" med 240 pigger, da er det sikkert litt bredere dekk også! Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77025-piggdekk-p%C3%A5-hybridsykkel/#findComment-394945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.