Gå til innhold

Bytte av land etter godkj.?

Anbefalte innlegg

AF anbefaler oss til å bytte land fra Filippinene til Kina. For oss spiller det i utgangspunktet ingen rolle hvor vi adopteter fra, men vi har hele tiden hatt et ønske om Asia. Det var i utgangspunktet Kina vi tenkte på, men pga. lang ventetid ble vi anbefalt Filippinene... Nå blir det vel ny ventetid for å få omgjort godkjenninga... Er det noen som vet hvor lang tid det tar?? Det skal vel ikke ta så lang tid?

ÅH, det er så mye frem og tilbake!!! Kunne ikke alt bare gå på skinner!!!!

Hilsen en frustrert

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77049-bytte-av-land-etter-godkj/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann :o)

Vi byttet land etter godkjenninga, og det tok bare en uke før vi hadde den nye godkjenninga i posten.

Lykke til videre i prosessen :o)

Klem fra en reiseklar

Hei, vi byttet også land etter godkjenning.

Vi stod på Ungarn først i 2 år, før vi ble annbefalt å flytte over til Kina..Og det gikk raskt å få ny godkjenning fra BUFA. Slike saker blir prioritert utenom de de vanlige ventelistene. Fordi din søknad er allerede behandlet, og du trenger bare en godkjenning til et annet land.

Lykke til

Klem

Hei!

Jeg ser at du allerede har fått noen beroligende svar, men jeg tenkte du kanskje ville ha ett til.

Vi hadde hatt papirene våre i India i 6 mnd da AF anbefalte oss å skifte land til Sri Lanka pga at det hadde stoppet helt opp i India. Vi bekymret oss litt for at det tok veldig lang tid, men å få omgjort godkjennelsen gikk veldig raskt. Siden vi hadde ventet i et halvt år på India allerede så "mistet" vi ca. 7 mnd, da vi måtte ut med nye papirer og begynne ventetiden på nytt. Men - vi ventet bare halve tiden på tildeling fra Sri Lanka, og vi fikk akkurat den datteren som vi skulle ha. Jeg har til og med fått kommentarer om at hun ligner meg!! :-)

Så - dersom AF anbefaler å skifte land så ville jeg stolt på at det vil lønne seg i lengden. Spesielt siden dere ikke har noen spesielle preferanser i forhold til land. Barnet deres får dere uansett :-)

Klem fra

Annonse

Filippa1365380376

Vi skal også adoptere fra Filippinene. Papirene våre har vært hos BUFA ca.1 måned. Men vi har ikke hørt noe fra adopsjonsforeningen om bytte av land. Lurer litt på om dere ble anbefalt å bytte fordi det har blitt lengre tildelingstid på Filippinene ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...