silo Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Det virket faktisk helt seriøst av deg det du skrev i det innlegget,men jeg tror det var en Pricilla(?) sine uttalelser som er utgangspunktet for dette innlegget.Var det ikke hun som skrev at hun hadde en venninde som kjøpte silikonpupper for barnebidraget da?(orker ikke og bla tilbake og sjekke!) Ja jeg så det nå, måtte bla meg tilbake:) Jeg fikk et svar som ga meg pepper nemlig, og har nå lært at ironi ikke synes så godt skriftlig... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77063-hvor-mye-har-vi-lov-og-blande-ossslarve-om-andres-privatlivs%C3%A5nn-moralsk/page/2/#findComment-393723 Del på andre sider Flere delingsvalg…
silo Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 En god del mennesker stikke nesa si i andres affærer, rett og slett av mangel på bedre ting å gjøre. Andre gjør det av ondskap. Andre igjen blåser småting opp til bagateller. En venninne av meg presterte å komme med en lengre historie om en viss familie i nabolaget. Datteren deres går i samme barnehage som hennes egen og de leker mye sammen. Jeg fikk høre at den familien visstnok tok det ganske tilfeldig og ikke eide grenser for barna sine. Det meste gikk på halv tolv der i gården...Ja, så ille var det hjemme hos dem, at hun ikke våget å la datteren sin på fire gå på besøk der og leke alene. Det var ikke aktuelt uten at hun var der og fulgte med på det med falkeblikk. Motsatt vei var det greit. Den andre jenta er ofte hjemme hos dem uten sine foreldre på slep, og leker med datteren hennes. Hvordan visste så min bekjente alt dette...? Jo, moren til denne jentungen gikk nemlig uten bh, barmfager og rund som hun var. Puppene deiset visst både hit og dit, og brystvortene var til skue for alle gjennom tynne gensere. I tillegg hadde min bekjente "hørt noe" lignende fra andre. Ergo hadde hun konkludert seg frem til den historien... Jeg river meg i håret. *LOL* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77063-hvor-mye-har-vi-lov-og-blande-ossslarve-om-andres-privatlivs%C3%A5nn-moralsk/page/2/#findComment-393725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Ja jeg så det nå, måtte bla meg tilbake:) Jeg fikk et svar som ga meg pepper nemlig, og har nå lært at ironi ikke synes så godt skriftlig... Det kan jeg skrive bok om! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77063-hvor-mye-har-vi-lov-og-blande-ossslarve-om-andres-privatlivs%C3%A5nn-moralsk/page/2/#findComment-393729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HeiaNorge Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Jeg pleier å si at ingen har noe med hva jeg bruker pengene til så lenge jeg har tjent dem selv og ikke ligger noen til byrde. Alt er en prioritering. Vi har bestandig hatt dyre og spreke biler og fått mye dritt pga det. Folk tror visst at vi derfor har veldig god råd. Saken er at siden vi prioriterer bra biler (hobby for oss) så har vi dårlig råd til andre ting. Bl.a. klær og inventar. DET betyr ikke så mye for oss. Men BIL er rågøy! Men, på den andre side, det du sier om 200 SMÅ kroner, tyder jo på at du må ha ganske god økonomi. Ikke alle har det. Jeg har hatt god råd i mange år. Ryka ikke særlig på nesa om jeg rota bort en tusing. Men nå er jeg trygda, og 200 kr er faktisk igjen blitt endel penger for meg. Liker ikke å miste en hudnrings en gang jeg nå. Så folk har veldig forskjellig råd. Noe som irriterer meg derimot, er folk som lever av samfunnets støttesystem (som jeg også gjør akkurat nå) og som allikevel har bedre råd enn dem som jobber. Det virker urettferdig. Så lenge de ikke har arv eller lottogevinst å ta av da. Husker en familie her som fikk ettergitt gjeld. Gjeldssanering. Samfunnet (deg og meg) betaler mot at de lever på et minimum noen år. Allikevel hadde de og barna alltid mye penger mellom hendene. Antagelig fra dumsnille besteforeldre (eller ulovlig virksomhet). Men det at de under gjeldssaneringen brukte slike 'ekstrapenger' på sløsing, sier vel sitt om hvorfor de havnet i en gjeldssanering-situasjon i utgangspunktet. Enkelte lar andre ta regninga uten å blunke. Selv har jeg bestandig jobbet og gjort opp for meg overalt. Og dessverre så har det gjort at jeg står dårligere stilt i dag enn mange andre. Greier ikke lure trygdekontret en gang jeg. Det er visst en hobby for mange. Men da tar de jo bare penger fra deg og meg egentlig. Du skriver: Svar: B.trygden er jo ikke egentjente penger,men andre har alikevel ikke noe med om du og jeg velger og bruke lønnen eller b.trygden på og dekke ungenes økonomiske behov.Hovedsaken er at behovene blir dekket! Du skriver videre bl.a.: Svar:Klart 200 kr er penger også for oss,vi har normal økonomi(til din opplysning!),men om jeg for en gangs skyld velger og kjøpe en ting 200 dyrere enn jeg kunne ha gjort hvis jeg valgte en dårligere modell, det er kun min sak og ikke andres.Og ja,jeg hadde råd til og koste på meg den saken som var 200 kr dyrere akkurat da!Når jeg skriver 200 små kroner, så mener jeg det er en liten sum for sladrekjerringene og bry seg om,men for meg er det klart penger,så ikke misforstå! Ellers synes jeg det er kvalmende at du henger ut denne spesielle familien her som du gjør, det viser bare at du er en av disse kvalmende sladrekjerringene,Usj... Folk får ikke ettergitt gjelden uten grunn!Men du er kansje misunnelig? Trygdemisbruk finnes det mye av,ja!Men du benytter deg jo tydeligvis av trygd selv så....,hva er værre at andre gjør det enn du?Er forskjellen at DU,jo du har krav på det du!Mens de andre du nevner er trygdemisbrukere?Joda, jeg har slike som folk hvisker tvilsomme trygdede i slekta jeg også, godtar det stilltiende.For jeg tenker som så at det kansje kommer en dag da jeg virkelig trenger det selv, og da ville jeg ikke likt at folk mistenkte meg,og kansje tilogmed anga meg for og utnytte systemet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77063-hvor-mye-har-vi-lov-og-blande-ossslarve-om-andres-privatlivs%C3%A5nn-moralsk/page/2/#findComment-393758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apostrof Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Kaffen og røyken smaker best med litt slarv. Jeg slarver mest om meg selv da så det kan nok bli litt uinteressant. Ikke noen store avsløringer som kommer fram her. Jeg sier derimot ifra hvis noen begynner å fortelle meg ondsinnetsladder om venner og bekjente. Andre har slarvet om meg. Og hvis min tilstedeværelse kan berike andres liv ja så får jeg ta det som et kompliment. Det er rett og slett ikke noe å fyre seg opp over for man kan uansett ikke stoppe kjeften på dem som slarver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77063-hvor-mye-har-vi-lov-og-blande-ossslarve-om-andres-privatlivs%C3%A5nn-moralsk/page/2/#findComment-393761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Hvis en person jobber svart og mottar penger for det er det like kriminelt som en som mottar trygd urettmessig. Om man gjør en vennetjeneste og jobber noen timer uten å ta betalt for det er det litt greiere, synes jeg, men ikke om han/hun mottar penger for jobben. Naboen min er grei sånn. Han fikk uføretrygd for et par år siden. Han var snekker av yrke. Nå har han satt opp et helt hus for en kamerat. Går ut fra at han har tatt betalt for det. Men tankekorset er at han GREIER å jobbe. Hva skal han da med 100% uføretrygd. Har også en bekjent som er uføretrygda murer. Han har vel aldri jobbet så mye som etter at han ble uføretrygda. SLIKT synes jeg er trygdesnyteri. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77063-hvor-mye-har-vi-lov-og-blande-ossslarve-om-andres-privatlivs%C3%A5nn-moralsk/page/2/#findComment-393766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Du skriver: Svar: B.trygden er jo ikke egentjente penger,men andre har alikevel ikke noe med om du og jeg velger og bruke lønnen eller b.trygden på og dekke ungenes økonomiske behov.Hovedsaken er at behovene blir dekket! Du skriver videre bl.a.: Svar:Klart 200 kr er penger også for oss,vi har normal økonomi(til din opplysning!),men om jeg for en gangs skyld velger og kjøpe en ting 200 dyrere enn jeg kunne ha gjort hvis jeg valgte en dårligere modell, det er kun min sak og ikke andres.Og ja,jeg hadde råd til og koste på meg den saken som var 200 kr dyrere akkurat da!Når jeg skriver 200 små kroner, så mener jeg det er en liten sum for sladrekjerringene og bry seg om,men for meg er det klart penger,så ikke misforstå! Ellers synes jeg det er kvalmende at du henger ut denne spesielle familien her som du gjør, det viser bare at du er en av disse kvalmende sladrekjerringene,Usj... Folk får ikke ettergitt gjelden uten grunn!Men du er kansje misunnelig? Trygdemisbruk finnes det mye av,ja!Men du benytter deg jo tydeligvis av trygd selv så....,hva er værre at andre gjør det enn du?Er forskjellen at DU,jo du har krav på det du!Mens de andre du nevner er trygdemisbrukere?Joda, jeg har slike som folk hvisker tvilsomme trygdede i slekta jeg også, godtar det stilltiende.For jeg tenker som så at det kansje kommer en dag da jeg virkelig trenger det selv, og da ville jeg ikke likt at folk mistenkte meg,og kansje tilogmed anga meg for og utnytte systemet! Du har nok misforstått litt du også. Jeg bryr meg ikke om hva folk bruker inntekten sin til. Men jeg liker ikke de som 'tusker til sg' av fellesgodene. Jeg har trygd fordi jeg har en kronisk sykdom. Men så jobber jeg heller ikke ved siden av. Når det gjelder denne gjeldssaneringa, så er ikke det greit, når disse folkene kjører samme løpet og er klar for en ny gjeldssanering etter en stund. Hadde jeg vært gjennom en gjeldssanering hadde jeg feks nøyd meg med noe annet enn en luksusbolig en periode etterpå. Men det gjør ikke disse. For samfunnet betaler neste gang det går galt også. Det irriterer meg noe forferdelig. Det har du helt rett i. Slike folk utnytter systemet så godt de kan, og ler av at det er så lett å utnytte i tillegg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77063-hvor-mye-har-vi-lov-og-blande-ossslarve-om-andres-privatlivs%C3%A5nn-moralsk/page/2/#findComment-393774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -not undertegnet- Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Du har nok misforstått litt du også. Jeg bryr meg ikke om hva folk bruker inntekten sin til. Men jeg liker ikke de som 'tusker til sg' av fellesgodene. Jeg har trygd fordi jeg har en kronisk sykdom. Men så jobber jeg heller ikke ved siden av. Når det gjelder denne gjeldssaneringa, så er ikke det greit, når disse folkene kjører samme løpet og er klar for en ny gjeldssanering etter en stund. Hadde jeg vært gjennom en gjeldssanering hadde jeg feks nøyd meg med noe annet enn en luksusbolig en periode etterpå. Men det gjør ikke disse. For samfunnet betaler neste gang det går galt også. Det irriterer meg noe forferdelig. Det har du helt rett i. Slike folk utnytter systemet så godt de kan, og ler av at det er så lett å utnytte i tillegg. Hurpe! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77063-hvor-mye-har-vi-lov-og-blande-ossslarve-om-andres-privatlivs%C3%A5nn-moralsk/page/2/#findComment-393822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
silo Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Kaffen og røyken smaker best med litt slarv. Jeg slarver mest om meg selv da så det kan nok bli litt uinteressant. Ikke noen store avsløringer som kommer fram her. Jeg sier derimot ifra hvis noen begynner å fortelle meg ondsinnetsladder om venner og bekjente. Andre har slarvet om meg. Og hvis min tilstedeværelse kan berike andres liv ja så får jeg ta det som et kompliment. Det er rett og slett ikke noe å fyre seg opp over for man kan uansett ikke stoppe kjeften på dem som slarver. hehe, godt sagt:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77063-hvor-mye-har-vi-lov-og-blande-ossslarve-om-andres-privatlivs%C3%A5nn-moralsk/page/2/#findComment-393828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Hurpe! Jo takk! Oppbyggende med slike saklige innlegg... Du må nå kunne tåle at andre har en annen mening enn deg. Hva skulle vi ellers med et diskusjonsforum? Er DIN mening den eneste rette. Det må vel vere det du mener med denne kommentarer. De som ikke mener som deg er hurper eller drittsekker. Cool it baby! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77063-hvor-mye-har-vi-lov-og-blande-ossslarve-om-andres-privatlivs%C3%A5nn-moralsk/page/2/#findComment-393835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
silo Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Naboen min er grei sånn. Han fikk uføretrygd for et par år siden. Han var snekker av yrke. Nå har han satt opp et helt hus for en kamerat. Går ut fra at han har tatt betalt for det. Men tankekorset er at han GREIER å jobbe. Hva skal han da med 100% uføretrygd. Har også en bekjent som er uføretrygda murer. Han har vel aldri jobbet så mye som etter at han ble uføretrygda. SLIKT synes jeg er trygdesnyteri. HVA SÅ!!!! hvorfor bryr du deg om det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77063-hvor-mye-har-vi-lov-og-blande-ossslarve-om-andres-privatlivs%C3%A5nn-moralsk/page/2/#findComment-393836 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -not undertegnet- Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Jo takk! Oppbyggende med slike saklige innlegg... Du må nå kunne tåle at andre har en annen mening enn deg. Hva skulle vi ellers med et diskusjonsforum? Er DIN mening den eneste rette. Det må vel vere det du mener med denne kommentarer. De som ikke mener som deg er hurper eller drittsekker. Cool it baby! Jeg er så heldig og priviligert at jeg alltid har rett 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77063-hvor-mye-har-vi-lov-og-blande-ossslarve-om-andres-privatlivs%C3%A5nn-moralsk/page/2/#findComment-393851 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Ja, slike ting må være tillatt. Blir jo på samme måten som at en bytter tjenester. Naturalhusholdning på en moderne måte. Godt forklart, og akkurat det jeg mente. Det er en viss forskjell på det å bytte tjenester og det å bevisst snylte på andres surt betalte skattepenger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77063-hvor-mye-har-vi-lov-og-blande-ossslarve-om-andres-privatlivs%C3%A5nn-moralsk/page/2/#findComment-393855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svidi Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 HVA SÅ!!!! hvorfor bryr du deg om det? Hehehe 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77063-hvor-mye-har-vi-lov-og-blande-ossslarve-om-andres-privatlivs%C3%A5nn-moralsk/page/2/#findComment-393856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
naiv Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 "Jeg mener manges baktalende oppførsel sier mere om personen som sladdrer enn om personen som blir sladdret om,Enig? Ja. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/77063-hvor-mye-har-vi-lov-og-blande-ossslarve-om-andres-privatlivs%C3%A5nn-moralsk/page/2/#findComment-393899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.