Gå til innhold

Trygdepenger og andre penger

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det sånn at dersom man er trygdet så kan andre vurdere og hvorvidt man bruker de pengene fornuftig eller ikke?

Hvorfor i all verden bryr folk seg om andres pengebruk eller hvordan andre har fått tak i de pengene?

Bare lurer jeg...jeg har evig nok med å tenke på hvordan jeg skal bruke mine egne penger!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77085-trygdepenger-og-andre-penger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg driter da i det minste langt i hvordan trygdede bruker sine penger. Det jeg ikke driter langt i er når trygdede som ikke har krav på sine penger, bruker VÅRE skattepenger.

Og da er det samme om det er mat eller øl de bruker pengene på.

Her snakker vi tyveri, og gjerningsmennene bør fengsles.

Ellers må selvsagt alle få bruke sine penger akkurat som de vil, enten det er til en ny båt til 100 millioner kroner, eller til en sixpack hver dag.

Gjest din venn Egil!

Jeg driter da i det minste langt i hvordan trygdede bruker sine penger. Det jeg ikke driter langt i er når trygdede som ikke har krav på sine penger, bruker VÅRE skattepenger.

Ellers må selvsagt alle få bruke sine penger akkurat som de vil, enten det er til en ny båt til 100 millioner kroner, eller til en sixpack hver dag.

Er du en så høytlønnet person at du sponser så mange misbrukere du da?NOT!

men er ikke det egentlig revnende likegyldig om noen få stakkarer tusker til seg noen kroner ekstra fra "skattepengene våre" da? De kan godt få "stjele" fra meg, millionærer blir de ikke av det, og har de så lite selvrespekt at de kan sitte og lyve til saksbehandlere så fortjener de nesten pengene bare av sympati!!

Annonse

men er ikke det egentlig revnende likegyldig om noen få stakkarer tusker til seg noen kroner ekstra fra "skattepengene våre" da? De kan godt få "stjele" fra meg, millionærer blir de ikke av det, og har de så lite selvrespekt at de kan sitte og lyve til saksbehandlere så fortjener de nesten pengene bare av sympati!!

Har de så lite selvrespekt så fortjener de en kule, spør du meg. Ikke sympati.

Ulv I Faarikaal

Om trygdede vil drikke dem opp, spare dem, gi dem bort eller hva, spiller ingen rolle, de har rett til dem. Trygdesvindlere der i mot er noe annet, de bør fengsles. Selv en alenemor som bor sammen med barnefaren og får trygd som han bodde borte, er kjeltring.

Mange av de som "tusker" til seg noen kroner de ikke har rett på, slipper å lyve. De snakker vel aldri med en saksbehandler, får ingen spørsmål. Jeg (og flere andre) fikk litt mindre skatt (1 halvt særfrådrag) noen år, fordi likningsfunksjonærene misforstod en ny regel feil. Jeg lurte på hvorfor, det gjorde sikkert andre og, men vi spurte ikke,

Gjest ikke undertegnet

HVIS en er trygdet, så har en svært lite penger å bruke. Hvis en allikevel har en del penger å 'spenne' så går jeg ut fra at folk tror at en får disse pengene på å jobbe ssvart ved siden av trygden. Og det er lov i svært liten grad. Grunnen til at en har fått uføretrygd er at en IKKE kan jobbe ikke sant.

Da ville det være mer riktig å sette ned uføregraden.

Menm ange vil ha i pose og sekk når de først har fått uføretrygd, og det skjønner jeg godt at folk reagerer negativt på.

Gjest ikke undertegnet

Nei, for pokker. Der er jeg dypt uenig med deg.

Straff ALLE som blir tatt for trygdemisbruk. Det er eneste måten å få bukt med det på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...