Gå til innhold

*sukk* Kan jeg ringe om noen dager?

Anbefalte innlegg

Fikk en telefon i kveld....en gammel dame som bare hadde ringt et nummer uten og vite til hvem... hun lå på gulvet og hadde vondt sa hun.

"jeg bor i leiligheten her nede" sa hun.

Jeg sa hvilken by jeg bodde i og hvilken gate...bor du også her, spurte jeg. Nei, hun bodde rett og slett oppi gokk...mange mil unna meg :(

Jeg spurte om adressen hennes, men hun hadde for vondt til og kunne si det.

Jeg skal sende noen folk til deg jeg, sa jeg. Og hun takket så inderlig.

Jeg ringte 113 og sa navnet og stedet hun bodde på.

På 113 var det en dame som tok telefonen og hun spurte meg om jeg fikk telefon nummeret hennes. Nei, sa jeg...hun hadde for vondt til og si det.

Ja, ja da må vel vi finne det ut selv da, sa damen på 113.

Etter og ha lagt på røret, kikket jeg i telefonkatalogen på navnet og stedet denne gamle dammen hadde sakt til meg. Telefon nummeret fant jeg med en gang da hun var den eneste på det lille stedet med det navnet. Stedet er såpass lite at hun ikke har noen adresse utnom stedsplassen.

Nå sitter jeg her og lurer så på om hun fikk hjelp og om de kom til henne fort nok osv...

Stakkars gamle damen...som bor så oppi gokk attpå til :( lurer på om de i det heletatt har ambulanse på det stedet.

Treungen bodde hun.....

Er det frekt eller for dumt av meg og prøve og ringe henne om noen dager? bare for og høre om alt har gått bra med henne?

uff, kommer nok ikke til og få sove stort i natt :( synes da 113 kunne ha ringt meg og sakt i fra at: nå har vi sendt hjelp eller nå har hjelpen kommet frem til damen eller no.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77135-sukk-kan-jeg-ringe-om-noen-dager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du:)

Kan du ikke ringe nå da?

Sånn for sikkerhets skyld.

Da får du også roet deg ned før du skal legge deg.

Det er bare hyggelig om du ringer henne, for å høre hvordan det har gått

Uannsett om du gjør det nå eller venter noen dager

Nei, det er alt for sent nå synes jeg. Og vil vente....tilfelle hun er på sykehuset.

Men er så redd for om jeg får dårlig nytt :( hadde vært forferdelig synes jeg....

Annonse

Hvis du snur på det: Hadde du selv syntes det var ok å høre fra en "ukjent" hjelper?

Tror i alle fall jeg ville satt pris på omtanken, og hadde ikke syntes det var verken frekt eller frampå!

Tror jeg skjønner følelsen du sitter med.

En gang var jeg med i "første bil" etter en bilulykke. En kar hadde kjørt i grøfta, og blitt kasta ut gjennom frontruta. Det var mannen min som tok seg av den skadde, jeg sprang rundt med varseltrekant osv. Dette var før vi hadde mobiltelefon (!) og jeg måtte stoppe biler langs veien for å få ringt politi og ambulanse osv.

Etter mye om og men fikk vi hjelp, ambulansen kom og dro i vei med mannen, det så ut til at det gikk bra. Men vi VET jo ikke... Hadde kanskje vært litt kjekt for oss å få snakka med noen etterpå. Tenker på det hver gang jeg kjører forbi stedet!

Hvis du snur på det: Hadde du selv syntes det var ok å høre fra en "ukjent" hjelper?

Tror i alle fall jeg ville satt pris på omtanken, og hadde ikke syntes det var verken frekt eller frampå!

En gang var jeg med i "første bil" etter en bilulykke. En kar hadde kjørt i grøfta, og blitt kasta ut gjennom frontruta. Det var mannen min som tok seg av den skadde, jeg sprang rundt med varseltrekant osv. Dette var før vi hadde mobiltelefon (!) og jeg måtte stoppe biler langs veien for å få ringt politi og ambulanse osv.

Etter mye om og men fikk vi hjelp, ambulansen kom og dro i vei med mannen, det så ut til at det gikk bra. Men vi VET jo ikke... Hadde kanskje vært litt kjekt for oss å få snakka med noen etterpå. Tenker på det hver gang jeg kjører forbi stedet!

Ja... det er en sterk opplevelse, og man kunne godt ha fått greie på om det gikk fint synes jeg.

Vet ikke om damen hadde fått et slag eller no...det virket som hun strevde med og huske hvor hun bodde osv.

Men kommer nok til og sende et lite brev eller ringe... men føler lissom at jeg blandermeg og jeg er redd for at det kanskje ikke hadde gått bra .... kansje hun ikke husker meg osv.... eller kanksje jeg ikke treffer henne...eller kanskje ,kanskje ,kanskje :(

Det er nok av folk som ikke bryr seg, så hun vil nok bli glad om du ringer.

Fint gjort av deg.

Gjorde bare det eneste jeg kunne, men knakk helt sammen etterpå.. håper så på at hun fikk hjelp i tide. Har så inderlig vondt av de gamle som er alene.

Damen på 113 hadde en uforventet nedlatende tone til meg...akuratt som om jeg var dum som ikke hadde fått ut av henne hva telefonnummeret hennes var :(

Men jeg prøvde så godt jeg kunne....ville jo ikke vente for lenge med og skaffe hjelp heller...

Synes derfor 113 kunne ha ringt meg opp i gjen og fortalt om hun fikk hjelp fort nok osv.

uff...

Bra av deg å ringe - selv om det forsåvidt bare skulle mangle.

Du viser omtanke ved å ringe og høre med henne etterpå også - påtrengende er det ikke.

Jeg hadde vært litt usikker på om hun virkelig fikk hjelp - derfor er jeg enig med deg i at 113 kunne ha ringt. Men man bør vel kunne stole på at de hjelper - det er jo tross alt jobben deres.

Ja... det er en sterk opplevelse, og man kunne godt ha fått greie på om det gikk fint synes jeg.

Vet ikke om damen hadde fått et slag eller no...det virket som hun strevde med og huske hvor hun bodde osv.

Men kommer nok til og sende et lite brev eller ringe... men føler lissom at jeg blandermeg og jeg er redd for at det kanskje ikke hadde gått bra .... kansje hun ikke husker meg osv.... eller kanksje jeg ikke treffer henne...eller kanskje ,kanskje ,kanskje :(

Send et lite kort, du! :)

Det blir sikkert satt pris på.

Om du nå skulle finne ut i etterkant at dette fikk en tragisk utgang, ville det kanskje vært fint for eventuelle pårørende å få vite hvordan dama hadde fått hjelp.

:-)

Bra av deg å ringe - selv om det forsåvidt bare skulle mangle.

Du viser omtanke ved å ringe og høre med henne etterpå også - påtrengende er det ikke.

Jeg hadde vært litt usikker på om hun virkelig fikk hjelp - derfor er jeg enig med deg i at 113 kunne ha ringt. Men man bør vel kunne stole på at de hjelper - det er jo tross alt jobben deres.

Ja, det er jobben deres, men...jeg kom vel til 113 i mitt distrikt og damen bor som sakt oppi gokk... Ikke vet jeg om de har ambulanse der oppe... de kunne ha ringt tilbake.

De burde da forstå at jeg tenker på dette og lurer på hvordan det gikk med henne osv :(

Har de sendt ambulanse som må kjøre mange mil for og nå frem....har de sendt helikopter osv...

Jeg synes ikke det er dumt av deg Taj Mahal :) Det viser at du er et medmenneske som bryr seg. Slike finnes, men de er få av. Ta kontakt med damen om noen dager du. Eller se etter i katalogen om plassen har noen lege du kan ringe til allerede i morgen. Bare for å bli beroliget.

Vet du Taj Mahal, jeg beundrer deg akkkurat nå.

Har lyst til å omfavne deg og si takk for at du bryr deg jeg :D

Annonse

Send et lite kort, du! :)

Det blir sikkert satt pris på.

Om du nå skulle finne ut i etterkant at dette fikk en tragisk utgang, ville det kanskje vært fint for eventuelle pårørende å få vite hvordan dama hadde fått hjelp.

:-)

Ja, det var en god ide :)

Det vil jeg gjøre

Jeg synes ikke det er dumt av deg Taj Mahal :) Det viser at du er et medmenneske som bryr seg. Slike finnes, men de er få av. Ta kontakt med damen om noen dager du. Eller se etter i katalogen om plassen har noen lege du kan ringe til allerede i morgen. Bare for å bli beroliget.

Vet du Taj Mahal, jeg beundrer deg akkkurat nå.

Har lyst til å omfavne deg og si takk for at du bryr deg jeg :D

Noe alle ville ha gjort Solsikke...

Snakke med eventullt lege på stede tror jeg nok er dødfødt...de har taushetsplikt.

Dette gikk skikkelig innpå meg....spesiellt siden hun var så langt unna .....

Måtte lufte det for noen og setter stor pris på støtten som dere gir ...

Takk Solsikke :)

Noe alle ville ha gjort Solsikke...

Snakke med eventullt lege på stede tror jeg nok er dødfødt...de har taushetsplikt.

Dette gikk skikkelig innpå meg....spesiellt siden hun var så langt unna .....

Måtte lufte det for noen og setter stor pris på støtten som dere gir ...

Takk Solsikke :)

Nei det er nok ikke noe alle ville ha gjort dessverre.

Dårlig ide det med legen, men det må da være noen som kan svare deg? Er det noen med samme etternavnet som henne i katalogen? Som kanskje er pårørende? Hjemmetjenesten kan du kanskje også ringe.

Men det er flott at du bryr deg Taj Mahal :)

Jeg sto og prata med pårørende en gang en i reisefølget deres hadde ramla om på gata i Trondheim, og fikk hjertekompresjon. De var veldig ute av seg, de var på ferie (amerikanere), og skjønte ikke noe av hva som skjedde.

Etter en halvtimes tid måtte jeg gå, omtrent samtidig som ambulansen dro.

Jeg fikk ikke ro på meg den kvelden, og ringte sykehuset for å høre hvordan det hadde gått. Det hadde de ikke lov å si (selvsagt), men da jeg fortalte at jeg hadde pratet lenge med kona hans og de andre som var i reisefølget, fikk jeg et litt knapt svar "jo... han døde".

Trist, selvsagt, men da slapp jeg usikkerheten senere...

Synes du skal ringe jeg, Taj Mahal. Det kommer hun helt sikkert til å sette veldig pris på!

*Klem*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...