Gå til innhold

Hva er egentlig poenget med å svare slik på innlegg?

Anbefalte innlegg

Jeg er glad jeg ikke er i staben på skolen der ungene DINE går!!! Det MÅ jo være et eller annet rart med deg, da!!

undertegnet himler med øynene.

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=1396022

Jeg er slutta å ta slike svar til meg. Men hva er egentlig poenget med å svare slik?

Om du velger å svare slik, hva tenker du på? Hvorfor velger du å skrive et slikt krast og kanskje litt uthengende svar?Og hvorfor vil du rakke ned på folk?

Svar ærlig nå og gjerne ikke undertegnet om det føles mer betryggende :D

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet siden det var greit

Det kan kanskje skyldes din trang til å skrike opp, gripe inn, klage, lage bråk, legge skylda på noen, ordne opp i alt som angår barna dine.

Du skal lære dem å klare seg selv vet du. De må lære å ordne opp selv også (og jeg snakker ikke om mobbingen av din sønn, men andre detaljer du konstant skal reagere på).

Det kan kanskje skyldes din trang til å skrike opp, gripe inn, klage, lage bråk, legge skylda på noen, ordne opp i alt som angår barna dine.

Du skal lære dem å klare seg selv vet du. De må lære å ordne opp selv også (og jeg snakker ikke om mobbingen av din sønn, men andre detaljer du konstant skal reagere på).

Kan ikke annet enn å støtte siste taler her. Jeg var SÅÅÅ flau de få gangene min mor på liv og død ville prate med skolen og ordne opp i ting. Heldigvis skjønte hun det ganske tidlig, og lot meg få ordne opp selv.

I dette tilfelle legger jeg jo ikke skylda på noen som helst. Og det eneste jeg ønsker er at både mine og andres barn skal ha en grei hverdag.

Tror kanskje du må forklare meg ennå mer, for jeg er litt usikker på hva du egentlig mener.

Er det ikke lov til å spørre om ting på dol når man er usikker? Er det ikke bedre at jeg hører med dere, før jeg snakker med skolen da?

Og hvorfor slenge dritt da? Hvorfor ikke le av meg og si at jeg er for mye hønemor? I stedet for å slenge slik med leppa? En ting er i alle fall sikkert at jeg et innlegg med drittslenging hopper jeg galant over og tar ingen lærdom av. Men et innlegg hvor vedkommende ler av meg og sier nei Solsikke nå må du skjerpe deg, nå er du alt for mye hønemor. Det vil få meg til å tenke og kanskje konkludere med at personen har rett.

For øvrig er det greit å slenge dritt når man er anonym *ler* Jeg sa jo det var greit så... men det betyr ikke at du ikke er feig, svært feig.

Annonse

Kan ikke annet enn å støtte siste taler her. Jeg var SÅÅÅ flau de få gangene min mor på liv og død ville prate med skolen og ordne opp i ting. Heldigvis skjønte hun det ganske tidlig, og lot meg få ordne opp selv.

Men hva er poenget med å være ufin leeenie det var det jeg spurte om.

Jeg sier ikke at du ikke har rett, for det har du helt sikkert. Og jeg vet at jeg er hønemor og jobber aktivt med det. Derfor bruker jeg DOL som en liten ventil for å slippe ut litt frustrasjon.

kritikk er sunt å få..men hvorfor skal hun ta til seg kritikk av en som er så feig at h*n ikke våger å signere med nick?

Gjest kall_meg_hva_du_vil

I dette tilfelle legger jeg jo ikke skylda på noen som helst. Og det eneste jeg ønsker er at både mine og andres barn skal ha en grei hverdag.

Tror kanskje du må forklare meg ennå mer, for jeg er litt usikker på hva du egentlig mener.

Er det ikke lov til å spørre om ting på dol når man er usikker? Er det ikke bedre at jeg hører med dere, før jeg snakker med skolen da?

Og hvorfor slenge dritt da? Hvorfor ikke le av meg og si at jeg er for mye hønemor? I stedet for å slenge slik med leppa? En ting er i alle fall sikkert at jeg et innlegg med drittslenging hopper jeg galant over og tar ingen lærdom av. Men et innlegg hvor vedkommende ler av meg og sier nei Solsikke nå må du skjerpe deg, nå er du alt for mye hønemor. Det vil få meg til å tenke og kanskje konkludere med at personen har rett.

For øvrig er det greit å slenge dritt når man er anonym *ler* Jeg sa jo det var greit så... men det betyr ikke at du ikke er feig, svært feig.

Du spurte og du fikk svar. Det var ikke min intensjon å slenge dritt.

Grunnen til at en del her reagerer forholdsvis sterkt på innleggene dine er at vi husker hvordan det var å være barn. Og vi husker hvordan det var med disse gesjeftige mødrene, enten de var våre egne eller andres. De var intet mindre enn en pest og en plage! Mora til venninna mi kom spurtende hver gang vi krangla og skulle fikse alt. Vi hata henne og vi foraktet jenta som ikke klarte å ordne opp og isteden bare løp for å hente moren sin. Unger må lære å ordne opp sjøl! Lærer de ikke det får de problemer etterhvert. Er det virkelig så vanskelig å skjønne?

Til informasjon så har jeg ikke noe fast nick her, men kanskje jeg passordbeskytter akkurat dette jeg bruker nå.

Men hva er poenget med å være ufin leeenie det var det jeg spurte om.

Jeg sier ikke at du ikke har rett, for det har du helt sikkert. Og jeg vet at jeg er hønemor og jobber aktivt med det. Derfor bruker jeg DOL som en liten ventil for å slippe ut litt frustrasjon.

Vel, jeg mener at du kanskje i større grad burde prøve å se det fra ungenes side... Ikke bare fra din side som velmenende mor... Du kan ikke alltid løpe etter dem og orden alt mulig. Noe må de lære å takle på egenhånd. That's life.

Grunnen til at en del her reagerer forholdsvis sterkt på innleggene dine er at vi husker hvordan det var å være barn. Og vi husker hvordan det var med disse gesjeftige mødrene, enten de var våre egne eller andres. De var intet mindre enn en pest og en plage! Mora til venninna mi kom spurtende hver gang vi krangla og skulle fikse alt. Vi hata henne og vi foraktet jenta som ikke klarte å ordne opp og isteden bare løp for å hente moren sin. Unger må lære å ordne opp sjøl! Lærer de ikke det får de problemer etterhvert. Er det virkelig så vanskelig å skjønne?

Til informasjon så har jeg ikke noe fast nick her, men kanskje jeg passordbeskytter akkurat dette jeg bruker nå.

I mitt svar til deg, kommenterer jeg litt ditt innlegg. Men mest kommenterer jeg innlegget jeg kopierte i hovedinnlegget. Det var det jeg spurte om og det jeg ville ha svar på.

Men jeg spør meg jo hvorfor man ikke skal kunne bruke dol, når man er usikker.

Jeg vet jeg er en av de største hønemødrene som finnes, jeg er klar over det og jobber med det. Og mye av grunnen til at jeg er det er de erfaringene jeg har med min sønn.

kritikk er sunt å få..men hvorfor skal hun ta til seg kritikk av en som er så feig at h*n ikke våger å signere med nick?

Kritikk er sunt å få bella. Men konstruktiv kritikk, ikke drittslenging (som også jo er en form for kritikk). Drittslenging er ment for å såre, ikke for å gi vedkommende man kritiserer lærdom.

Kritikk er sunt å få bella. Men konstruktiv kritikk, ikke drittslenging (som også jo er en form for kritikk). Drittslenging er ment for å såre, ikke for å gi vedkommende man kritiserer lærdom.

det var liksom det jeg forsøkte å få ikke undertegnet til å fatte :)

Annonse

Hei!

Sitat: "Mora til venninna mi kom spurtende hver gang vi krangla og skulle fikse alt. Vi hata henne og vi foraktet jenta som ikke klarte å ordne opp og isteden bare løp for å hente moren sin."

Hvordan var det, kom moren spurtende uoppfordret, eller løp jenta og hentet henne? Bare sånn for å klare opp i om hun var en sladrehank eller ikke.

Jeg undres også over at så mange begrunner det med at de aldri har hatt fast nick på DOL når de svarer anonymt på innlegg.

Tror vi alle er hønmødre jeg, Solsikke ;-)

At du tar opp temaer som bekymrer/opptar deg, synes jeg er bra. Er det ikke det forumet er beregnet for?

Når noen slenger med leppa(kaster dritt), er det ofte tegn på dårlig selvbilde eller noe annet som plager personen.

Tror vi alle er hønmødre jeg, Solsikke ;-)

At du tar opp temaer som bekymrer/opptar deg, synes jeg er bra. Er det ikke det forumet er beregnet for?

Når noen slenger med leppa(kaster dritt), er det ofte tegn på dårlig selvbilde eller noe annet som plager personen.

Ja vi er vel alle høndemødre :) Alle vil vel det beste for sine barn*s*

Og ja jeg trodde at dol skulle være en slik arena hvor man kunne ta opp alt man lurte på.

Heldigvis er huden min blitt som tykke gummisåler etter å ha vært her noen år :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...