Gå til innhold

Nostalgi: Oslo, bilsakkyndige 1970 tallet

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Jeg og kompisene den gang ble nesten sprø av køene på bilsakkyndige den gangen, den gamle falleferdige krigsbrakka hvor det sto hundrevis av folk i kø allerede kl 7 om morran. Vi brukte 2-3 dager i køer for å få typegodkjent en bil. Det Kongelige Norske Arbeiderparti syns biler var en litt unødvendig luksus, derfor ble det gjort lite for å følge opp. Men de tok til fornuft 5-10 år senere. Når er bilen det mest yndede skatteobjektet vi har og bringer 40 mrd i statskassa hvor bare 10 mrd blir brukt til veier. Utafor hos meg er det fremdeles en støvete grusvei. Hvordan er veiene hos deg ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77186-nostalgi-oslo-bilsakkyndige-1970-tallet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Min vei til jobben går rett igjennom Oslo sentrum - og den veien er så full av huller og dårlig vedlikehold at det er en skam, for ikke å snakke om trafikkfarlig for tohjulinger med og uten motor...

Mvh

Du er ikke aleine. Regjeringen har satt av 1,8 mrd mindre til veier neste år enn de lovte ! Budsjettet til veier har bare økt med 10% på 10 år. De som betaler så mye skatt på biler og bilbruk liker vel neppe at 3/4 av pengene blir brukt til andre ting enn veier.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Nix. Men det er jo fint når det er blitt ordentlig oppkjørt da.

Så kan man bare hive seg nedi spora og leke at man er på toget...

Da er det morsomt med barnevogn og dype frosne hjulspor :-) Eller ha et kjøretøy med feil sporbredde ?

Da er det morsomt med barnevogn og dype frosne hjulspor :-) Eller ha et kjøretøy med feil sporbredde ?

Hvordan det er utafor hos meg? Alt for mange biler! Hele dagen! Kan nesten ikke lufte, ikke sove med vinduet oppe om natta, ikke høre hva andre sier når vi er ute i hagen om sommeren og det er rush-tid...ned med bilen, opp med trikken. Og nei, jeg bor ikke i Oslo sentrum, men 2o min. unna (med trikk) og alle som bor sønnafor oss, fra Halden og til Holmlia, kjører forbi hos oss. Det har vi fått astma av.

(Ellers deler jeg nostalgien over bilsakkyndige på 70-tallet, mest fordi jeg tok lappen da, og øvde og øvde m eg på Bislettrundkjøringen, for det var alltid den de valgte når du skulle kjøre opp...)

Ulv I Faarikaal

Hvordan det er utafor hos meg? Alt for mange biler! Hele dagen! Kan nesten ikke lufte, ikke sove med vinduet oppe om natta, ikke høre hva andre sier når vi er ute i hagen om sommeren og det er rush-tid...ned med bilen, opp med trikken. Og nei, jeg bor ikke i Oslo sentrum, men 2o min. unna (med trikk) og alle som bor sønnafor oss, fra Halden og til Holmlia, kjører forbi hos oss. Det har vi fått astma av.

(Ellers deler jeg nostalgien over bilsakkyndige på 70-tallet, mest fordi jeg tok lappen da, og øvde og øvde m eg på Bislettrundkjøringen, for det var alltid den de valgte når du skulle kjøre opp...)

Bislett ja, den er klassisk, det var alltid en skolebil der som sto litt usikker på vikeplikter, blinklys og skilter på en gang. Jeg ble tuta på flere ganger der :-)

Er ikke så plaga med barnevogn for tida, da begge puddingene har fått beina med seg. (til de grader og...)

Aner ikke hvilken dimmensjon (heter det det?) dekka mine har, men bilen ser litt kalvbeint ut bakfra, så jeg tror ikke de er standard.

Hvilket betyr svjong svjing sleng dunk og rist. *sukk*

Kål i Ulvifår:

har du tatt med kostnadene Selje nevner inn i regnestykket ditt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...