Gå til innhold

Om Katolisismen - hjelp meg litt.

Anbefalte innlegg

Katolikkene sier; Ave Mary, mother of God.. (eller sier de Hale Mary?..)

og det skjønner jeg ikke, Maria er jo ikke moren til Gud, men til Jesus, Guds sønn. Jesus og Gud er jo ikke den samme og derfor henger ikke dette på greip for meg.

En kompis mente det hadde noe med treenigheten å gjøre. Faderen, sønnen og den hellige ånd. Jeg vet jo at den hellige ånd gjorde Maria gravid på vegne av Gud. Men dette henger jo ikke sammen uansett, da vil jo jesus ha gjort sin mor gravid også hvor han selv var produktet av unnfangelsen?

Jeg skjønner ikke en dritt, hjelp meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77212-om-katolisismen-hjelp-meg-litt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Pga treenigheten, så er jo Jesus også Gud (i tillegg til å være Guds sønn!) Derfor er Maria Guds mor!

Familieforholdene i den familien er pokker så kompliserte! ;-)

PS: det er "Hail Mary"

Med vennlig hilsen

*LOHOL* familieforhold...;0)

(Kjøpte stol på biltema jeg!)

*kveile meg i sjefsstol*

Hei,

Pga treenigheten, så er jo Jesus også Gud (i tillegg til å være Guds sønn!) Derfor er Maria Guds mor!

Familieforholdene i den familien er pokker så kompliserte! ;-)

PS: det er "Hail Mary"

Med vennlig hilsen

Takk.. Når jeg tenker etter skal man vel ikke stille spørsmål, bare tro ;o)

Hail Mary, selvfølgelig, jeg fikk det liksom ikke til å stemme med Hale :o)

Gjest Kritikeren

Hei

Er du troende selv, eller vurderer du og konvertere, selv gidder jeg ikke og bry meg om de familiegreiene, hadde jeg gjort det hadde jeg klikket, se også på livslinjen hans mannen har jo ikke akurat vert vanlig, uansett, gud er treenig, jeg mener det er at han består av gud, sønnen og den hellige ånd, ikke at han er den, jeg bryr meg ikke så mye om det, jeg blir gal av det, jeg orker ikke tenke så mye på det.

Hilsen

*LOHOL* familieforhold...;0)

(Kjøpte stol på biltema jeg!)

*kveile meg i sjefsstol*

Er det den der i skinn? Den sorte kontorstolsaken?

Vurderer å kjøpe den, men de har den ikke montert på biltema og dermed får jeg ikke prøvesittet den! Er den god? Er den verdt pengene? Funker tilbakelen-funksjonen ordentlig?

*løp og kjøp*

Annonse

Er det den der i skinn? Den sorte kontorstolsaken?

Vurderer å kjøpe den, men de har den ikke montert på biltema og dermed får jeg ikke prøvesittet den! Er den god? Er den verdt pengene? Funker tilbakelen-funksjonen ordentlig?

*løp og kjøp*

De er den i grått tøy. (blir så svett i ræva av å sitte i skinn...) ;0)

Den fønker utmerket, men har ikke noe tilbakelen funksjon...*undersøke* hmmm ikke mye tilbakelen iaffall.

Sitter jæskla godt her jeg. Mangler bare en fotskammel :0D

Kosta 1290, men det har du vel fått med deg.

De er den i grått tøy. (blir så svett i ræva av å sitte i skinn...) ;0)

Den fønker utmerket, men har ikke noe tilbakelen funksjon...*undersøke* hmmm ikke mye tilbakelen iaffall.

Sitter jæskla godt her jeg. Mangler bare en fotskammel :0D

Kosta 1290, men det har du vel fått med deg.

Ok, jeg går for den største jeg :o)

Hei

Er du troende selv, eller vurderer du og konvertere, selv gidder jeg ikke og bry meg om de familiegreiene, hadde jeg gjort det hadde jeg klikket, se også på livslinjen hans mannen har jo ikke akurat vert vanlig, uansett, gud er treenig, jeg mener det er at han består av gud, sønnen og den hellige ånd, ikke at han er den, jeg bryr meg ikke så mye om det, jeg blir gal av det, jeg orker ikke tenke så mye på det.

Hilsen

Nei, jeg er ikke troende.

Jeg har bare undret meg over dette mange ganger.

Gjest mislykket

Dersom man antar at Jesus både er sann gud og sant menneske OG at Jesus var født av jomfruen Mirjam, følger det logisk at Maria kan kalles Guds Mor.

Dersom man anser at læren om Jesus som Gud (kfr. Joh 1,1 og 20:28) for feilaktig, kan man heller ikke kalle Maria "Guds Mor". Nå er det slik at katolikker tror at Jesus er Gud, og da kan de tillate seg å kalle Maria "Guds Mor".

Tro det den som vil...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...