Gå til innhold

Jeg holder på å bli gal..........

Anbefalte innlegg

Nei jeg håper ikke det blir så ille, men denne ventetiden holder på å ta knekken på meg. Vi venter ikke tildeling før ca april, men jeg synes tiden har stoppet opp. Er veldig redd for at en av oss skal bli alvorlig syk så vi ikke får adoptert. Jeg sitter å tenker og grubler og lengter og lengter, så jeg stivner helt i skuldrene. Siden jeg jobber som nattevakt har jeg ganske mange timer å tenke på (er alene på avd).

Jeg drømmer at de kommer på jobben min med barnet fordi jeg ikke har tid til å møte opp selv. Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre, dette begynner å gå utover alle som er i nærheten av meg, tar alt innover meg for tiden. Er det noen andre som har hatt det sånn og har dere noen tips på hva jeg kan gjøre så dagene går litt lettere?

Hilsen fra en tussete

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77263-jeg-holder-p%C3%A5-%C3%A5-bli-gal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg godt igjen i det du sier.

Ventetia er forferdelig tung. Jeg har mang en gang vært stiv i nakken og stiv i musklaturen pga. bekymringer og stress i forbindelse med prosessen.

Vet ikke om jeg har noen gode råd å komme med. Det som er sikkert er jo at barnet kommer når det kommer. Og at vi ikke har noen innflytelse på når dette finner sted.

Du må bare la livet gå sin vante gang. Prøv å sette det små mål hver mnd. Jeg har vel vært innom de fleste former for hobby virksomheter i denne lange ventetiden og det har julpet på. Finn en hobby, og start med å lage noen fine julegaver. Eller begynn å kjøpe julegaver.

Det å ta seg tid til venner og familie. Det å ha noen å prate med om hvordan man har det, er det aller viktigste i denne perioden. Fortell de på jobben hvordan hva du føler og hvor hardt denne ventetia går inn på deg. Jo flerer du får med deg inn i din verden jo flere har du rundt deg, som vil støtte opp om de tunge og lange dagene.