Gå til innhold

Barn fra ulike land

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, si det...

Foreningene vil nok sannsynligvis anbefale å velge samme land, i det minste samme verdensdel ved adopsjon av flere barn. Men forhold i giverlandene (f.eks. adopsjonsstopp) kan "tvinge" adoptivsøkere til å velge et annet giverland ved adopsjon nr.2 enn nr.1.

Noen momenter å ta med i tenkningen omkring dette temaet:

* Tilbakereiser til giverlandet for barna kan være enklere å følge opp dersom man velger å adoptere fra ett land enn flere.

* Dersom man tenker at kulturarv spiller noen rolle, vil formidling av denne være enklere å gjennomføre dersom man velger ett land fremfor flere.

* Barnas opplevelse av å likne hverandre, men det er ikke sikkert det har noen betydning.

* En stor fordel med å holde seg til ett land, er at en vet hva en går til ved andregangs adopsjon. En annen er den at kontaktpersoner i giverlandet kanskje vil "kjenne igjen" søkere og dermed ha mulighet for å "matche" familie og evt. nytt barn på en bedre måte.

Vi har selv blitt så begeistret for India at der ikke var noe annet alternativ for oss.

Ønsker dere uansett lykke til med deres valg av land både nå og siden!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77527-barn-fra-ulike-land/#findComment-398846
Del på andre sider

Gjest en adoptivmamma

Dette har jeg også lurt på, kunne tenke med et annet land for nr. 2.

Mer "For et fargerikt felleskap" og skape forståelse for flere kulturer og respekt for hverandre...

Urinvåneren -

"Mer "For et fargerikt felleskap" og skape forståelse for flere kulturer og respekt for hverandre..."

Forståelse for flere kulturer og respekt for hverandre skal man da ha selv om man adopterer fra ett land!

Jeg tror heller ikke på at et mest mulig fargerikt fellesskap nødvendigvis skal være innenfor en og samme kjernefamilie.

Jeg tror f.eks at man skal tenke på hvordan man skal forklare sitt første barn hvorfor man ikke valgte hans/hennes land ved andre gangs adopsjon. Følelsen av ikke å være bra nok kan forsterkes ved slike valg når slike valg ikke er nødvendig.

Jeg tror også at mest mulig likhet er et pluss for barna, om ikke en absolutt nødvendighet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77527-barn-fra-ulike-land/#findComment-399326
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...