Gå til innhold

Rar hals, infeksjon/sopp?

Anbefalte innlegg

Hei

Har har et problem med halsen og tildels ørene. Er litt vanskelig å beskrive, men skal prøve så godt jeg kan. Det arter seg slik at det er akkurat som at noe irriterer i halsen. Når jeg hoster og kremter sikkelig er det akkurat som det går hull på et stikk eller kvise....Det svir og kjennes ut som noe løsner...Kort tid etter på hovner det opp og blir vondt/trangt å svelge noen dager. Har hatt dette 3 ganger siste året nå....Etter 1-2 uker går det helt over og blir bra. Jeg har vært hos legen flere ganger, eneste medisinen jeg har fått er soppmiddel. Det hjelper, men ubehaget i halsen kommer tilbake etter noen mnd/uker. Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt slik for alltid? Kan også legge til at min mor, som bor i samme huset, har hatt samme problemet det siste året. Hun har vært gjennom samme behandlingen uten resultat. Kan det være en sammenheng?

Jeg har forøvrig tatt hals prøve og har ikke fått påvisst noen sopp.

Den seinere tid synes jeg også det har en tendens til å gi tette øreganger....Det kom spesielt etter en kraftig forkjørelse for ca. 2 mnd siden.

Jeg går forøvrig periodevis på Oxytetral pga kviser. På meg virker det ikke som dette har noen sammenheng med halsproblemene. Min mor går forøvrig ikke på slike preparater.

Hvilken behandling/utredning anbefaller du? Har også vært hos halsspesialist.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77675-rar-hals-infeksjonsopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...