Gå til innhold

Igjen dette med lover og regler...

Anbefalte innlegg

Gjest ArabianStar

I går kræsja jeg.. Ikke så alvorlig, og ikke noen ble skada. Bortsett fra en bil som antaglig blir vraka pga av skeiv ramme.

Vel, skal prøve å forklare problemet som best jeg kan...

Jeg kom kjørende ned en bakke med en kjempeskarp sving. Hadde rundt 40 -50, så ikke eksakt på speedometeret så jeg tror det var rundt der.

Det var kjempeglatt, så jeg kjørte heeeelt sakte hele turen. Plutselig sto det da en bil på tverra i veien(den hadde fått sleng med en campingvogn -som sto i grøfta). Ved siden av bilen sto en Golf, hun hadde rukket å stoppe men kom seg ikke forbi.

Min bil er nesten det dobbelte av vekta på Golfen, så jeg hadde ikke nubbkjangs. Jeg styrte i grøfta, men på grunn av føret klarte jeg ikke å vrenge bilen så mye at jeg fikk den ut. Dermed smalt bakparten på min bil i bakparten på Golfen som sto ved siden av bilen med Campingvogna.

Siden farta ikke var så veldig stor, ble ikke sammenstøtet så veldig hardt, og hun som satt i Golfen ble ikke skada.

Vel, problemet her... Jeg ser for meg at jeg får all skylda, og det gjør jeg nok... Men finns det virkelig INGEN lov om å sette opp varseltrekant i sånne situasjoner?? Jeg ante jo ingenting om at de plutselig sto der midt i svingen...! Og hva hvis vi var flere biler da??

De som kjørte bilen med campingvogna sto i kjørebanen foran bilen og veivet med armer og bein og hylte og skreik. Kunne hun ikke gjort det litt lengre opp i bakken??

Senere fikk vi vite at de kjørte med sommerdekk på campingvogna og helårsdekk uten pigger på bilen.

Vil virkelig all skylda komme på meg??? Kan de virkelig kjøre så uforsvarlig uten å få en liiiiiiitn krone i bot engang???? Mens JEG må svi...?? Jeg har allerede tatt med i beregning at jeg ikke vil få dekket noe på forskringa. Dels fordi forskringa er regnet for de over 25..

Jeg kommer antagelig til å godta hele skylda, for jeg kan jo ikke gjøre noe... Men det er utrolig urettferdig at det skal være sånn.. Syns jeg ihvertfall da... Mulig jeg er egoistisk, men jeg er nok langt i fra den første som kraæsjer sånn, og sikkert ikke den siste...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/77680-igjen-dette-med-lover-og-regler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke at jeg har så mye greie på dette men jeg hadde ikke påtatt meg skylda uten videre. La forsikringsselskapene ordne opp. Har krasjet tre ganger og den ene gangen var jeg sikker på at jeg skulle få skylden. Det fikk jeg ikke. Siste gangen var jeg overbevist om at han andre skulle få skylda men da ble det delt skyld.

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...