Gå til innhold

kneskaden gjør fremdeles vondt


Gjest tinah

Anbefalte innlegg

Gjest tinah

for et halvt år siden hadde jeg et fall der jeg fikk en rask og hard vridning i kneet. Fikk en vridning der låret låg på nedpå uderlaget og kneet skle ut i, omtrent 90* vinkel. Gikk til legen og fikk stadig beskjed om å komme tilbake fordi det var for vondt til å få undersøkt skikkelig. Gikk hele tiden på smertestillende (Naprene)Etter 3 uker med dette, sa de at det ikke skulle gjøre vondt mer, at smerten sikkert var psykisk. Fikk rekvisisjon til fysikalsk behandling, da jeg ikke kunne strekke kneet helt ut eller trekke det helt inn, og beskjed om at det gikk nok over. Etter noen undersøkeler hos fysioterapaut sa han at han ikke kunne finne ut hva det var og at det sikkert kom til å bli bedre. Jeg sluttet med krykker etter 2-3 uker, me hadde fremdeles smerter. Så langt var det ikke tatt noen røntgen eller andre prøver.

Fikk time hos privat idrettsmedisiner,

som kunne si at jeg hadde en meniskskade mulig også korsbånd skade. På dette tidspunk hadde det gått 10 uker og fremdeles umulig å strekke ut foten til 180*, bør også nevnes at jeg har ganske stor hyperektersjon på begge knær.

Ble henvist til sykehus, tok MR og røntgen. Slik de såg det på MR'en såg det ikke ut til at det var meniskskade, korsbåndet såg også helt ut. Derimot var leddbåndet skadet med ikke revet helt av. Det var ingenting de kunne gjøre.

Nå sitter jeg å lurer på hva jeg skal gjøre, har litt problemer med å akseptere diagnosen da jeg har smerter i kneet hver dag, kan fremdeles ikke strekke det ut og på den måten ikke hvile skikkelig på den foten. av og til stråler det av smerte gjennom kneet eller det føles som om det holder på å knekke under meg. det har gått 24 uker....

Hva gjør jeg nå?

tinah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sverre Mæhlum, Lege

ad knesmerter

Du skriver at det ble påvist en "leddbåndsskade" i kneet ditt.Jeg antar at det var indre sidebånd som ble skadet. En slik skade burde vært bra nå. Jeg synes derfor du har hatt knesmerter mye lenger enn hva man skulle vente med en slik skade. Det kan således tenkes at det er noe mer galt med kneet ditt. For eksempel kan du ha en bruskskade. MR ser ikke det noe særlig godt. Det bør oppsøke idrettsmedisiner eller ortoped som kan vurdere deg på nytt. Noe er galt når du har vondt så lengd etter en sidebåndsskade. Vær også oppmerksom på at det ikke alltid er lett å tolke en MR undersøkelse. Kanskje bør den gjøres om igjen. Uansett -- ta kontakt med lege.

Vennlig hilsen

Sverre Mæhlum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ad knesmerter

Du skriver at det ble påvist en "leddbåndsskade" i kneet ditt.Jeg antar at det var indre sidebånd som ble skadet. En slik skade burde vært bra nå. Jeg synes derfor du har hatt knesmerter mye lenger enn hva man skulle vente med en slik skade. Det kan således tenkes at det er noe mer galt med kneet ditt. For eksempel kan du ha en bruskskade. MR ser ikke det noe særlig godt. Det bør oppsøke idrettsmedisiner eller ortoped som kan vurdere deg på nytt. Noe er galt når du har vondt så lengd etter en sidebåndsskade. Vær også oppmerksom på at det ikke alltid er lett å tolke en MR undersøkelse. Kanskje bør den gjøres om igjen. Uansett -- ta kontakt med lege.

Vennlig hilsen

Sverre Mæhlum

takk for hjelpen.

tror det var deg jeg var til på konsultasjon med kneet en tid tilbake. Skal iallefal komme meg til lege IGJEN (!). Visst det er en skade på brusken, blir det gjort noe med det eller må jeg gå slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...