Gå til innhold

Den siste ventetiden

Anbefalte innlegg

Vil først gratulere mumbaimamma, Abeba m.flere med reisedato og ønske god tur. Jeg skulle så gjerne vært blant dem som nå visste at det ble hentereise før jul. Rettsdatoene for november i thailand er nå utdelt, og vi har ikke kommet med - derimot har vi fått beskjed om at vi kan forvente noe forsinkelse. Dermed ser det mørkt ut for henting også i desember. Huff, dette er så skrekkelig - jeg klarer nesten ikke tenke på annet - holder nesten på å lengte meg helt syk etter en liten nydelig gutt med store svarte øyne som fyller 2 år nå på fredag. Pløyer alle adopsjonssider fra Thailand hver dag i håp om tegn på at nå skal alt gå fortere - men det er intet nytt å spore. Grøss og gru - dette er helt uuutholdelig grusomt. Har hittil brukt tiden på opp-pussing av rommet hans. Vi har reisolert, malt og tapesert, møblert og pyntet med en hel haug med leker og kosedyr. Klær fra venner og familie ligger nå pent sammenlagt i klesskapet hans - og jeg må inn og titte hver morgen før jeg går i dusjen. Og hver eneste morgen er lengelsen like stor. HJELP!! Hvordan skal jeg få tiden til å gå....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78096-den-siste-ventetiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

:0)

Kom til å tenke på at jeg i sin tid visste med aller største sikkerhet at vår datter kom til å ha sort hår......:0)

Jeg var jo ikke helt sikker på at det ble en datter heller, eller? Det viste seg at håret var mørkebrunt og øynene likeså :0) (Adoptivland: Kina).

Dersom du har masse tid til overs, tar jeg gjerne imot deg som barnevakt! I all venskaplighet,

og lykke til :0)

klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78096-den-siste-ventetiden/#findComment-402789
Del på andre sider

Hei thaisol, jeg må si at jeg kjenner meg igjen i det du har skrevet. Vi fikk tildeling fra korea aug. ifjor. Vi fikk bekjed at det ta ca 2 mnd til vi kan hente gulgutten. 2 mnd ble 3 mnd og det ble mer og mer vanskelig for meg for hverdag. Jeg mistet alle konsentrasjon på jobb. Jeg gikk til romet til gutten hverdag for å snakke med klær og sko hans. I slutte av november 01 fikk vi beskjed at korea sende ikke flere barn i dette år p.g.a kvote, og enda verre at korea starter ikke å sende barn igjen første etter Jan/feb. Så til slutte har vi ventet 5.5 mnd i stedet for 2 mnd. Ingen familiet måtte vente så lenge i den siste 10 år, sa VB til meg. Jeg ble så sint og spørsål som "hvorfor akkurat oss?" kom i hodet mitt hverdag. Jeg ble sykmeldt før jul 01, det ble for vanskelig for meg å ha enda en jul uten ungen. Jeg startet å jobbe igjen etter nytt år. Jeg husker fortsette den dagen jeg fikk telefon fra VB. Det var en fredag og jeg har forberedet meg for en skuffet uke igjen, da ringte VB. Hun sa at endelig hun kan gi meg en god nyhet. Jeg var så glad at jeg begynte å gåte. Alle kollega komme til kontor mitt for å gratulere til meg. Vi reiset på søndag og alle venting ble glemte det øyblikket da telefon ringte. Nå har vi kommet hjem med gutten for 8 mnd siden og jeg må si at det er den best som sjedd i livet mitt. Det jeg vil si til deg er ting går bedere selv om det og da føles så mørke ut. Når du må vente ekstra lenge, da føles glede ekstra strek når det endelig sjede. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78096-den-siste-ventetiden/#findComment-402808
Del på andre sider

Kom til å tenke på at jeg i sin tid visste med aller største sikkerhet at vår datter kom til å ha sort hår......:0)

Jeg var jo ikke helt sikker på at det ble en datter heller, eller? Det viste seg at håret var mørkebrunt og øynene likeså :0) (Adoptivland: Kina).

Dersom du har masse tid til overs, tar jeg gjerne imot deg som barnevakt! I all venskaplighet,

klem fra

I Thailand er det slik at tildeling og reisedato ikke kommer samtidig - vi fikk tildeling for 5 mnd siden og i følge bildene har han ganske så sorte øyne. Dermed vet jeg så inderlig vel HVEM det er jeg lengter etter. Har forøvrig fått tilbud om å låne en annen 2-åring mens jeg venter ...hadde ikke vært meg i mot, men....Jeg har forøvrig en sprudlende 11-åring som sørger for å holde meg aktivisert når jeg kommer hjem fra jobb om dagene - den verste tida er faktisk formiddagen/arbeidstida da jeg kan sitte og gruble for meg selv på mitt eget kontor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78096-den-siste-ventetiden/#findComment-402849
Del på andre sider

Gjest myrsnipe

klem fra

Først en hilsen til Thaisol med ønske om at telefonen snart kommer og du plutselig er underveis for å hente godgutten i Thailand.

Så litt på sidelinjen til Lisette:

Det eneste som er sikkert er at ingenting er sikkert! Vi drømte om og så for oss en jente (kanskje en gutt...) med mørke brune øyne og sort, blankt hår, men så har vår lille MeiMei fra Kina nydelig blondt hår og lyse brune øyne :o)

Et lite vakkert mirakel - akkurat som alle de andre barna som vi er så heldige å bli foreldre til *s*

Fra en stolt

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78096-den-siste-ventetiden/#findComment-402857
Del på andre sider

Først en hilsen til Thaisol med ønske om at telefonen snart kommer og du plutselig er underveis for å hente godgutten i Thailand.

Det eneste som er sikkert er at ingenting er sikkert! Vi drømte om og så for oss en jente (kanskje en gutt...) med mørke brune øyne og sort, blankt hår, men så har vår lille MeiMei fra Kina nydelig blondt hår og lyse brune øyne :o)

Et lite vakkert mirakel - akkurat som alle de andre barna som vi er så heldige å bli foreldre til *s*

Fra en stolt

Hva sier du, har dere fått en liten MeiMei med blondt hår?

Og jeg som har vært så sikker på at det eneste vi i alle fulla fall er sikre på uansett er at det blir en liten en med glatt sort hår...! :-)

Hehe....

Så da må jeg visst utvide mitt "indre bilde" av vårt kommende barn en smule ja...

Hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78096-den-siste-ventetiden/#findComment-402873
Del på andre sider

Annonse

Fra en stolt

Hva ?? Blondt hår fra Kina ? Da har du nok en vakker datter - tenker jeg (min eldste på 11 år er lys blond med brune øyne) - en helt utrolig nydelig kombinasjon spør du meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78096-den-siste-ventetiden/#findComment-402891
Del på andre sider

Gjest myrsnipe

Hva sier du, har dere fått en liten MeiMei med blondt hår?

Og jeg som har vært så sikker på at det eneste vi i alle fulla fall er sikre på uansett er at det blir en liten en med glatt sort hår...! :-)

Hehe....

Så da må jeg visst utvide mitt "indre bilde" av vårt kommende barn en smule ja...

Hilsen fra

Jeg tror nok dette er unntaket :-) Vi har møtt flere kinesere som hardnakket påstår at man ikke kan være kinesisk når man er så lys. De hadde aldri sett noen som var så lyse selv om de f.eks. var halvt kinesiske / halvt europeiske. Da vi var på hentereise var det heller ikke mulig å få noen god forklaring på hennes nesten nordiske utseende. Hun har øyne og nese som vitner om kinesisk opphav, men ellers ikke så mye annet. Veldig spesiell og aldeles skjønn i en myrsnipes øyne :o))))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78096-den-siste-ventetiden/#findComment-403137
Del på andre sider

Hei, thaisol!

Vi har selv hatt den noe tvilsomme fornøyelsen av å vente hhv. 7 og 8 mnd. etter tildeling på våre to gudegaver, så jeg tror jeg trygt kan si at jeg vet hvordan du har det nå...

Gjett om jeg drømte meg bort i barneutstyrsbutikker; vasket, strøk og la sammen klær; danderte i hyller og skap; pratet til og omfavnet bildene vi hadde av gullene våre... Første gang var verst, for da hadde vi jo ventet så mange år på forhånd også og hørte INGENTING fra India de siste 5 mnd. av ventetiden.

Jeg var på randen...av ett eller annet!

Men heldigvis hadde vi forståelsesfulle arbeidskolleger, venner og familie rundt oss. Uten dem vet jeg ikke hvordan jeg hadde klart meg. For litt over ett år siden da vi ventet på minsten, hadde jeg DOL...og et lite hjemmesideprosjekt.

Det gikk på et vis og man overlever, men at det er en stor påkjenning er under enhver tvil. Sender en aldri så liten tube tålmodighetssalve og krysser fingrene for at reisedato kommer veldig snart!

P.S. Hvis du har masse energi (og hvis du ikke allerede er ferdig), kan du jo kanskje sette igang med julebaksten, juleinnkjøp osv. allerede nå. Så har du alt klart, liksom, i tilfelle...

;-)

Mange hilsener fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78096-den-siste-ventetiden/#findComment-403408
Del på andre sider

Hei på deg !

Jeg føler med deg thaisol - det er vanskelig og slitsomt å vente!

Håper virkelig dere får reise snart !

Ta gjerne kontakt om du vil

[email protected]

Jeg er alltid klar for en prat om Thailand og nydelige barn med svarte øyne - eller helt andre farger, for den saks skyld :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78096-den-siste-ventetiden/#findComment-403473
Del på andre sider

I Thailand er det slik at tildeling og reisedato ikke kommer samtidig - vi fikk tildeling for 5 mnd siden og i følge bildene har han ganske så sorte øyne. Dermed vet jeg så inderlig vel HVEM det er jeg lengter etter. Har forøvrig fått tilbud om å låne en annen 2-åring mens jeg venter ...hadde ikke vært meg i mot, men....Jeg har forøvrig en sprudlende 11-åring som sørger for å holde meg aktivisert når jeg kommer hjem fra jobb om dagene - den verste tida er faktisk formiddagen/arbeidstida da jeg kan sitte og gruble for meg selv på mitt eget kontor.

God morgen 'thaisol',

Huff, det er ikke så lett å vente slik, og det er nok ikke så mye trøstendes ord jeg kan komme med. Jeg ventet lenge på min datter, så jeg vet godt hvordan det er, og hvor tøft det kan være å sitte på jobb og lengte etter barnet.

Synd at det ikke blir hos meg du kan være barnevakt :0)

Hygg deg med elleve-åringen, og jeg krysser fingrene for deg i håp om at du kommer deg avgårde snart.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78096-den-siste-ventetiden/#findComment-403877
Del på andre sider

Hei, thaisol!

Vi har selv hatt den noe tvilsomme fornøyelsen av å vente hhv. 7 og 8 mnd. etter tildeling på våre to gudegaver, så jeg tror jeg trygt kan si at jeg vet hvordan du har det nå...

Gjett om jeg drømte meg bort i barneutstyrsbutikker; vasket, strøk og la sammen klær; danderte i hyller og skap; pratet til og omfavnet bildene vi hadde av gullene våre... Første gang var verst, for da hadde vi jo ventet så mange år på forhånd også og hørte INGENTING fra India de siste 5 mnd. av ventetiden.

Jeg var på randen...av ett eller annet!

Men heldigvis hadde vi forståelsesfulle arbeidskolleger, venner og familie rundt oss. Uten dem vet jeg ikke hvordan jeg hadde klart meg. For litt over ett år siden da vi ventet på minsten, hadde jeg DOL...og et lite hjemmesideprosjekt.

Det gikk på et vis og man overlever, men at det er en stor påkjenning er under enhver tvil. Sender en aldri så liten tube tålmodighetssalve og krysser fingrene for at reisedato kommer veldig snart!

P.S. Hvis du har masse energi (og hvis du ikke allerede er ferdig), kan du jo kanskje sette igang med julebaksten, juleinnkjøp osv. allerede nå. Så har du alt klart, liksom, i tilfelle...

;-)

Mange hilsener fra

Takker for all forståelse.Det er godt å vite at det er andre som har vært gjennom det - fordi en vet jo da at det ender godt til slutt - selv om dagene snagler seg grusomt sakte av sted. Juleforberedelser....hmmmm...kanskje det var en tanke....i disse dager går jo alt i fryseren likevel! Takk for tipset.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78096-den-siste-ventetiden/#findComment-405774
Del på andre sider

Hei på deg !

Jeg føler med deg thaisol - det er vanskelig og slitsomt å vente!

Håper virkelig dere får reise snart !

Ta gjerne kontakt om du vil

[email protected]

Jeg er alltid klar for en prat om Thailand og nydelige barn med svarte øyne - eller helt andre farger, for den saks skyld :-)

Hei Bangkok! Takk for svaret ditt. Jeg sender deg en mail i løpet av dagen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78096-den-siste-ventetiden/#findComment-405778
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...