Hugmee Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg har spurt en venninne om hun kan skrive anbefalingen vår, noe hun sa ja til men hun vil selvsagt ha mer informasjon. Kan noen her hjelpe med å fortelle meg hva den skal inneholde og hvor lang den bør være. Er det greit om hun skriver den på norsk? Vi skal ha to anbefalinger - er det slik at de må være venner på "hver sin side" eller er det viktigst at de er venner av oss som et par? Takknemlig for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78161-venneanbefalinger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Venneanbefalingene skal _helst_ være på engelsk, og det sto i veiledningen fra VB at de skal være på omtrent en A4-side. De skal inneholde navn og yrkestittel på den som skriver, fortelle om hvordan vedkommende kjenner dere og hvor lenge de har kjent dere. De skal si litt om dere som personer og ektepar. De skal også si litt om hvordan de tror dere blir som foreldre, eventuelt ha med hvordan dere er som foreldre hvis dere har barn fra før. Anbefalingene skal enten skrives på brevpapir fra jobben deres _eller_ stemples med stempel fra arbeidsplassen. Det er vel ikke særlig lurt å la noen som kun kjenner deg skrive begge. Hos oss er det mine venninner som har skrevet begge gangene, men de er sammen med ektefellene sine venner av oss begge, altså kjenner de godt både mannen min og meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78161-venneanbefalinger/#findComment-403490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hugmee Skrevet 23. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2002 Venneanbefalingene skal _helst_ være på engelsk, og det sto i veiledningen fra VB at de skal være på omtrent en A4-side. De skal inneholde navn og yrkestittel på den som skriver, fortelle om hvordan vedkommende kjenner dere og hvor lenge de har kjent dere. De skal si litt om dere som personer og ektepar. De skal også si litt om hvordan de tror dere blir som foreldre, eventuelt ha med hvordan dere er som foreldre hvis dere har barn fra før. Anbefalingene skal enten skrives på brevpapir fra jobben deres _eller_ stemples med stempel fra arbeidsplassen. Det er vel ikke særlig lurt å la noen som kun kjenner deg skrive begge. Hos oss er det mine venninner som har skrevet begge gangene, men de er sammen med ektefellene sine venner av oss begge, altså kjenner de godt både mannen min og meg. Takk for svaret ditt, men jeg tror kanskje du misforstod meg. Jeg mente inne en venninne som kun kjenner meg - hun jeg har spurt kjenner oss begge men er først og fremst min venn. Det jeg lurte på, og som du ga meg svar på, var hvor viktig det er at det er venner av begge. Er det nå viktig at den andre vi spør er først og fremst min manns venn - eller kan dette og være en venninne av meg men som kjenner oss begge? Hvordan skal disse personene kjenne oss - kan det være arbeidskolegaer eller må det være folk vi kun treffer i fritiden? Har og forstått at familie ikke kan hjelpe til her, men hvor langt ut går denne grensa (f.eks. søskenbarn)? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78161-venneanbefalinger/#findComment-404741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Takk for svaret ditt, men jeg tror kanskje du misforstod meg. Jeg mente inne en venninne som kun kjenner meg - hun jeg har spurt kjenner oss begge men er først og fremst min venn. Det jeg lurte på, og som du ga meg svar på, var hvor viktig det er at det er venner av begge. Er det nå viktig at den andre vi spør er først og fremst min manns venn - eller kan dette og være en venninne av meg men som kjenner oss begge? Hvordan skal disse personene kjenne oss - kan det være arbeidskolegaer eller må det være folk vi kun treffer i fritiden? Har og forstått at familie ikke kan hjelpe til her, men hvor langt ut går denne grensa (f.eks. søskenbarn)? Hvor langt ut man regner familie sånn sett aner jeg ikke. Som sagt er begge venneanbefalingene våre begge gangene skrevet av to av mine venninner, men der de respektive _parene_ er venner av både meg og mannen min. Selv om de er mine venninner kjenner de oss begge godt. Begge anbefalingene våre er altså skrevet av folk vi omgås på fritiden. Det er neppe noe i veien for at en kollega som kjenner deg og ektemannen din godt skriver en heller. Men slik jeg har forstått det bør vedkommende kjenne dere begge, ikke bare ene parten. Kanskje du kan spørre på VB sitt spørreforum? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78161-venneanbefalinger/#findComment-405137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hugmee Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2002 Hvor langt ut man regner familie sånn sett aner jeg ikke. Som sagt er begge venneanbefalingene våre begge gangene skrevet av to av mine venninner, men der de respektive _parene_ er venner av både meg og mannen min. Selv om de er mine venninner kjenner de oss begge godt. Begge anbefalingene våre er altså skrevet av folk vi omgås på fritiden. Det er neppe noe i veien for at en kollega som kjenner deg og ektemannen din godt skriver en heller. Men slik jeg har forstått det bør vedkommende kjenne dere begge, ikke bare ene parten. Kanskje du kan spørre på VB sitt spørreforum? . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78161-venneanbefalinger/#findComment-405770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.