Gå til innhold

Hva med en skryteside for oss kinamammaer???

Anbefalte innlegg

Gjest Kinamamma nr 1 !!!

Jeg fikk en lys ide nå når jeg satt her og leste om alle de stolte nybakte mammaer(og pappaer selvfølgelig)

Hva om en av dere som er kløpper i dataverdenen (som jeg ikke er) kunne få laget en "skryteside" hvor de som hadde lyst kunne få vise frem sine sjønne kinabarn?

Det er ikke nødvendig å "avsløre" noe som helst men det er jo veldig mange som har lyst til å se litt på barn fra det landet de skal adoptere fra OG så er vi jo VELDIG stolte av disse herlige podene våre da:o))

For all del det var bare en ide fra meg og ikke ment som et "fesjå" altså :o)

Hva mener dere?

Klemmer fra en stolt

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78287-hva-med-en-skryteside-for-oss-kinamammaer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mamta

7

• molli

4

• Asksmommy

4

• thaisol

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest ikke undertegnet

Da vi var på adopsjonsforberedende kurs gav kursholder klart uttrykk for sine holdninger angående å ha bilder av adoptivbarn på internet. Hvordan vil barna føle når de oppdager at de har vært _hovedtema_ på en nettside?

Gjest ChiengMai

Da vi var på adopsjonsforberedende kurs gav kursholder klart uttrykk for sine holdninger angående å ha bilder av adoptivbarn på internet. Hvordan vil barna føle når de oppdager at de har vært _hovedtema_ på en nettside?

På en slik skryteside er da ikke hvert enkelt barn hovedtema, ikke er det noe problem å la dem være anonyme heller. Jeg tror langt de fleste barna blir litt kry av å få se bilde av seg selv på nettet når de blir så store at de forstår.

Ellers ser jeg ikke noe verre i at barn får egne hjemmesider enn at voksne har det. Personlige hjemmesider er både ufarlige og koselige. Sønnen min på snart fire år er i alle fall veldig stolt av sin side. Om han når han blir eldre forandrer mening vil jeg selvsagt respektere dette.

Hva er forskjellen på å ha egenfødte barn og adoptivbarna sin epå nett da? Og jeg skjønner ikke helt...hva slags "følelser" er det du mener et barn skulle få av å være mor og fars stolthet? For det er jo det det er, å lage en slik "skryteside". Man ønsker å vise frem det kjæreste og vakreste man har.

Ser ikke noe galt i det, og jeg kan virkelig ikke forestille meg hvordan det skulle kunne bli en fæl og traumatisk opplevelse for et barn?

Kan du derfor utdype det du skriver?

Annonse

Egentlig en flott ide, men vær forsiktig. Leste inne på SnartGravid at bilder av små kan bli misbrukt på internett av pedofile. Vet ikke hvor mye det ligger i dette, men man burde vel kanskje være litt obs.

Lykke til!

Hilsen

Det må du jo skjønne at ikke lar seg gjøre av portrettbilder og bilder av påkledde barn? Å legge ut nakenbilder som viser kjønnsorganer og rumpe er derimot noe annet.

Vi lever i en syk verden, men likevel...det er ikke nødvendig å bli helt paranoid!

Hva er forskjellen på å ha egenfødte barn og adoptivbarna sin epå nett da? Og jeg skjønner ikke helt...hva slags "følelser" er det du mener et barn skulle få av å være mor og fars stolthet? For det er jo det det er, å lage en slik "skryteside". Man ønsker å vise frem det kjæreste og vakreste man har.

Ser ikke noe galt i det, og jeg kan virkelig ikke forestille meg hvordan det skulle kunne bli en fæl og traumatisk opplevelse for et barn?

Jeg ville syns det var flaut. Som når mamma og pappa viser frem bilder og sånn. Huff og huff. Det er jo det samme om man er adoptert eller ikke, flaut er det likevel. Godt internett ikke fantes da jeg var liten...

Jeg ville syns det var flaut. Som når mamma og pappa viser frem bilder og sånn. Huff og huff. Det er jo det samme om man er adoptert eller ikke, flaut er det likevel. Godt internett ikke fantes da jeg var liten...

Vel, jeg tror det er forskjell på folk. Og derfor naturlig nok også på barn.

Guttungen min smiler stort når han ser bilder av seg selv. Også når jeg bruker et av bildene som bakgrunn på PC'en og sånn. Det synes han er kult.

Jeg vet ikke hvor gammelt et barn må være for å skjønne dette med internett, og at det faktisk er tilgjengelig for alle.

Vel, jeg tror det er forskjell på folk. Og derfor naturlig nok også på barn.

Guttungen min smiler stort når han ser bilder av seg selv. Også når jeg bruker et av bildene som bakgrunn på PC'en og sånn. Det synes han er kult.

Jeg vet ikke hvor gammelt et barn må være for å skjønne dette med internett, og at det faktisk er tilgjengelig for alle.

Min egen Gullklump på 6,5 år skjønner litt av dette med at det man skriver og bilder som legges "ut" på internett kan sees av "naboen" og alle andre som vil. Han er forøvrig også svært stolt når han får se bildene av seg selv på pc'en "der ute"...

Men skulle han få helt spader av dette senere, vil jeg selvsagt respektere hans følelser.

Det kunne vært svært interessant å få høre hele tankerekka (les: argumentasjonen) til den kursholderen du refererer til...

;-)

"Hva er forskjellen på å ha egenfødte barn og adoptivbarna sin epå nett da?"

Akkurat det har jeg heller ikke skjønt, men det virker som adopstivforeldre generelt er mye mer varsomme og "engstlige" enn de som får barn fra magen.

Jeg hadde for evigheter siden en hjemmeside her på Dol med bilder av vår store stolthet,men fjernet den etterhvert som jeg ble "farvet" av andre adoptivforeldres holdninger;-)

..men jeg merket nå at jeg ennå kan bli bittelittegrann provosert av de bastante holdningene om at vi "skader" barna våre ved å legge ut bilder av de, - vi må da kunne vise at vi er stolte av våre avkom vi også, uten å bli sett end på som tankeløse foreldre som ikke tar tilstrekkelig hensyn til våre barns spesielle forhistorie???

Gjest Ikke undertegnet nå

"Hva er forskjellen på å ha egenfødte barn og adoptivbarna sin epå nett da?"

Akkurat det har jeg heller ikke skjønt, men det virker som adopstivforeldre generelt er mye mer varsomme og "engstlige" enn de som får barn fra magen.

Jeg hadde for evigheter siden en hjemmeside her på Dol med bilder av vår store stolthet,men fjernet den etterhvert som jeg ble "farvet" av andre adoptivforeldres holdninger;-)

..men jeg merket nå at jeg ennå kan bli bittelittegrann provosert av de bastante holdningene om at vi "skader" barna våre ved å legge ut bilder av de, - vi må da kunne vise at vi er stolte av våre avkom vi også, uten å bli sett end på som tankeløse foreldre som ikke tar tilstrekkelig hensyn til våre barns spesielle forhistorie???

Tror ikke helt på at det er kjempe skadlig for selve barnet. Jeg personlig kommer ikke til og gjøre det. Alle er jo forskjellig.

Det man skal være forsiktig med er og legge ut bilder åpent på nett før adopsjonen formelt er i boks, da jeg vet at giverland ikke er særlig begeistret for dette.

Så alle må jo ha rett til og være forskjellig, jeg ville på ingen måte ha hatt bilde av mitt biologiske barn på nettet heller.

Vennlig hilsen

Annonse

Gjest ChiengMai

Tror ikke helt på at det er kjempe skadlig for selve barnet. Jeg personlig kommer ikke til og gjøre det. Alle er jo forskjellig.

Det man skal være forsiktig med er og legge ut bilder åpent på nett før adopsjonen formelt er i boks, da jeg vet at giverland ikke er særlig begeistret for dette.

Så alle må jo ha rett til og være forskjellig, jeg ville på ingen måte ha hatt bilde av mitt biologiske barn på nettet heller.

Vennlig hilsen

Du skriver:

"Det man skal være forsiktig med er og legge ut bilder åpent på nett før adopsjonen formelt er i boks, da jeg vet at giverland ikke er særlig begeistret for dette."

Dette er en helt annen diskusjon, og jeg tror neppe det er dette Kinamamma nr 1 vil heller.

Ved begge våre adopsjoner fikk vi sammen med tildelingen brev der det står ganske så klart at det vil bli sett strengt på at bilder av barna havner på nettet før adopsjonen er endelig. Jeg har tolket dette som et klart forbud, noe jeg syns det er selvsagt at man skal respektere.

På den annen side betyr _ikke_ dette at man ikke har lov til å maile bilder til venner og familie, de skal bare ikke _legges_ut_ på nettet, altså på en eller annen hjemmeside.

Du som er så nøye på at barna dine ikke skal på nett, hva er grunnen til dette? Har du hjemmeside selv? Jeg spør av ren nysgjerrighet fordi jeg selv ikke har så veldig store motforestillinger mot nettet. Det kan derfor være interessant medsynspunkter fra noen som ser dette annerledes enn jeg selv.

Gjest ChiengMai

Det må du jo skjønne at ikke lar seg gjøre av portrettbilder og bilder av påkledde barn? Å legge ut nakenbilder som viser kjønnsorganer og rumpe er derimot noe annet.

Vi lever i en syk verden, men likevel...det er ikke nødvendig å bli helt paranoid!

Folk som er paranoide når det gjelder internett er sikkert farget av "skremselspropagandaen" de har lest forskjellige steder, og har sikkert manglende kunnskaper i forhold til internett også.

Gjest ChiengMai

Hvordan ville du følt det om foreldrene dine aldri tok frem fotoalbummene, eller aldri viste at de er stolte av deg?

Du skriver:

"Det man skal være forsiktig med er og legge ut bilder åpent på nett før adopsjonen formelt er i boks, da jeg vet at giverland ikke er særlig begeistret for dette."

Dette er en helt annen diskusjon, og jeg tror neppe det er dette Kinamamma nr 1 vil heller.

Ved begge våre adopsjoner fikk vi sammen med tildelingen brev der det står ganske så klart at det vil bli sett strengt på at bilder av barna havner på nettet før adopsjonen er endelig. Jeg har tolket dette som et klart forbud, noe jeg syns det er selvsagt at man skal respektere.

På den annen side betyr _ikke_ dette at man ikke har lov til å maile bilder til venner og familie, de skal bare ikke _legges_ut_ på nettet, altså på en eller annen hjemmeside.

Du som er så nøye på at barna dine ikke skal på nett, hva er grunnen til dette? Har du hjemmeside selv? Jeg spør av ren nysgjerrighet fordi jeg selv ikke har så veldig store motforestillinger mot nettet. Det kan derfor være interessant medsynspunkter fra noen som ser dette annerledes enn jeg selv.

Kunne aldri tenke meg å ha mine barn presentert for all verden å se. All kontroll med hvem som ser bildene, kommentarer som kommer, interessen for barn hos de som ser bildene etc. gjør at jeg anser det som en uønskelig situasjon for noen å komme i med mindre de ønsker det selv. Jeg opplever det som en "tingliggjøring" -- der personen blir borte (personen er jo ikke kjent for de fleste som har tilgang til bildene) og det visuelle blir det eneste som gjenstår. Da vil jeg heller foreslå en lukket klubb med fotoalbum. Det er mange slike muligheter på nettet, der vi skjermer ungene våre fra at hvem som helst, av hvilke ulike årsaker som helst, skal granske ungene våre ene og alene for hvordan de ser ut.

Min oppfatning og en begrunnelse for hvorfor akkurat jeg ikke kunne tenke meg å "legge ut" hverken meg selv eller mine, hjemmelaget eller ikke.

Om noen skulle blir provosert av dette, har jegg ikke overskudd til noen kranger over hva jeg mener :) -- jeg vil ha en fortsatt blid dag.

Gjest barn på nett

Kunne aldri tenke meg å ha mine barn presentert for all verden å se. All kontroll med hvem som ser bildene, kommentarer som kommer, interessen for barn hos de som ser bildene etc. gjør at jeg anser det som en uønskelig situasjon for noen å komme i med mindre de ønsker det selv. Jeg opplever det som en "tingliggjøring" -- der personen blir borte (personen er jo ikke kjent for de fleste som har tilgang til bildene) og det visuelle blir det eneste som gjenstår. Da vil jeg heller foreslå en lukket klubb med fotoalbum. Det er mange slike muligheter på nettet, der vi skjermer ungene våre fra at hvem som helst, av hvilke ulike årsaker som helst, skal granske ungene våre ene og alene for hvordan de ser ut.

Min oppfatning og en begrunnelse for hvorfor akkurat jeg ikke kunne tenke meg å "legge ut" hverken meg selv eller mine, hjemmelaget eller ikke.

Om noen skulle blir provosert av dette, har jegg ikke overskudd til noen kranger over hva jeg mener :) -- jeg vil ha en fortsatt blid dag.

Jeg skal ikke lage noen diskusjon med deg, eller ødelegge ditt gode humør ;-) Lurte bare på om du selv leser andres hjemmesider _med_ bilder (f.eks. om adopsjon) og hva du synes om det. Er det interessant, eller står du over?

En som har

Jeg blir overhodet ikke provosert av det du skriver, selvom jeg selv har valgt å ha noen bilder tilgjengelig på nett.

Langt på vei følger jeg også argumentasjonen din. F.eks. er jeg enig i at fotoalbum godt kan være for et mer lukket publikum, noe jeg selv har valgt å gjøre. Det var bl.a. dette jeg hadde i tankene da jeg igår foreslo 'MSN grupper' for Kina - mammaene som en mulighet for ei skryteside...

Håper du fortsatt har ditt gode humør i behold.

:-)

Gjest Cebuano

Vi fikk aldri tilbud om foreldreforberedende kurs. Heldigvis....

Dette sier jeg etter å ha hørt en del av det som blir sagt på slike kurs. Jeg tror at på lik linje med andre foreldre finner vi best ut av ting selv. Bare vi kjenner barnet vårt og vet hva h*n trenger.

Neida, jeg sier ikke at vi ikke kan ta imot råd fra andre adoptiv foreldre, men det som funker for noen trenger ikke funke for andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...