Gå til innhold

Når kan vi starte med nr. 2?

Anbefalte innlegg

Gjest utålmodig i dag

Sitter her og leser alle de gode meldingene om tildelinger og hentereiser. Det er ikke fritt for at egne opplevelser gjenoppleves og tårene flommer litt over. Og så begynner jeg å bli utålmodig med å sette i gang med nr. 2. Jeg vet at man må ha vært hjemme ett år før ny søknad kan sendes BUFA, men er det også krav om at evt. søsken må ha fylt to år? Søknaden blir ikke så mye forsinket, men de ukene og månedene kommer nok tl å føles lenge på slutten. Så kan noen være så snille å si at det ikke er noe slikt alderskrav på eldre søsken? Vi har en aldeles nydelig tulle fra Kina og vil ha flere - fort!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78357-n%C3%A5r-kan-vi-starte-med-nr-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen sosialkontorer gjør klar sosialrapporten før det har gått ett år mens andre ikke avtaler hjemmebesøk engang før året har gått. Uansett sendes ikke papirene til BUFA før dato for hjemkomst til Norge. For to års aldersgrense se puccinis innlegg nedenfor.

Lykke til med nr. 2!

Hei til deg !

Vi fikk beskjed fra Bufa at eldre søsken skal være fylt to år før de kan gi forhåndsgodkjenning. Om dette gjelder i alle tilfeller, er jeg usikker på. I følge VB mente de at det burde taes hensyn til lang ventetid i Kina. Det er vel regelen om at det skal være minst to års aldersforskjell på adoptivbarn og minste barn fra før som ligger til grunn for regelen. Dette er det jeg vet. Lykke til !!!

Vennlig hilsen meg.

Vi fikk brev fra BUFA hvor det sto at man ikke skulle sende søknaden til BUFA før yngste barn var 21 mnd. Den gang beregnet de altså 3 mnd. behandlingstid.

Vi har et egetfødt barn, men startet altså i god tid før h*n fylte 2 år. Og omtrent på 2 årsdagen kom BUFA-godkjenningen.

Da tildelingen kom viste det seg at det bare var 20 måneders aldersforskjell på barna, men vi trengte ikke søke noen disp. av den grunn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...