Gå til innhold

Er det bare jeg...


SierDuDet

Anbefalte innlegg

For deg som hardnakket var i mot at jeg skulle ta hevn over noen idioter som overfalt meg på åpen gate for noen uker siden, så virker det merkelig at du forsvarer denne bermens hevn.

Det påstod jeg slettes ikke SDD! Jeg synes det var idiotisk å oppfordre til vold på DOL!

Du vet sikkert jeg er for øye for øye, tann for tann. Og ikke minst synes jeg det er svært viktig å forsvare seg. Men man skal heller ikke BLANDE seg oppi andres saker som man ikke har noe med.

At du er irritert over at du ikke torde å ta igjen da du fikk deg en på tygga, men må skrive på DOL at du har lyst til å reise tilbake for å ta dem...vel, synes det var et utrolig teit innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 219
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    33

  • Sør

    31

  • conan

    29

  • Ha-vanskelig

    19

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror endeløsningen er å utrydde muslimene. Da blir det fred... ;-)

Selv om dette er et "lett" forum, leses det av mange.

Vi "blunket" ditt, men personlig synes jeg "spøker" som dette er lite overveide og vitner om liten respekt for andre. Jeg synes det er forkastelig!

Men deg om det!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da for faen rimelig irrelevant hva de har måtte tåle.

Det er uskyldige mennesker de dreper.

Uskyldige mennesker er på begge sider, enten du har fått det inn med tesje via media eller ei.

At det er irrelevant hva de har måttet tåle?!?!?! DET skal jeg aldri glemme at du sier. Helt utrolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om dette er et "lett" forum, leses det av mange.

Vi "blunket" ditt, men personlig synes jeg "spøker" som dette er lite overveide og vitner om liten respekt for andre. Jeg synes det er forkastelig!

Men deg om det!

Mvh

Hvorfor skal man ha respekt for andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uskyldige mennesker er på begge sider, enten du har fått det inn med tesje via media eller ei.

At det er irrelevant hva de har måttet tåle?!?!?! DET skal jeg aldri glemme at du sier. Helt utrolig!

"At det er irrelevant hva de har måttet tåle?!?!?! DET skal jeg aldri glemme at du sier. Helt utrolig!"

Ikke irrelevant at de har det vondt, irrelevant i forhold ti lå drepe uskyldige mennesker.

Det blir som om en muslim skulle skyte noen jeg er glad i, og jeg tar hevn ved å sprenge deg og familien din i luften.

Dere er uskyldige og fortjener ikke å dø for noe noen andre har gjort, og det samme gjelder de som nå sitter i teateret i Russland, de på Bali og de i Twin Towers. For ikke å snakke om de i Israel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det påstod jeg slettes ikke SDD! Jeg synes det var idiotisk å oppfordre til vold på DOL!

Du vet sikkert jeg er for øye for øye, tann for tann. Og ikke minst synes jeg det er svært viktig å forsvare seg. Men man skal heller ikke BLANDE seg oppi andres saker som man ikke har noe med.

At du er irritert over at du ikke torde å ta igjen da du fikk deg en på tygga, men må skrive på DOL at du har lyst til å reise tilbake for å ta dem...vel, synes det var et utrolig teit innlegg.

Jeg skrev aldri at jeg ville reise tilbake for å ta noen. Bare at jeg angret på at jeg ikke gjorde det der og da, samtidig som jeg fordømte innvandrerpøblene i byen (ikke alle innvandrere, noe jeg vel må si for at du skal legge vekt på at innvandrere og pøbler står i ett og samme ord).

Lurer på hva du hadde sagt om det var 3 nynazister som angrep meg. Da hadde nok pipen hatt en annen låt, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QuePasta

Hvorfor skal man ha respekt for andre?

"What we do in life echoes in eternity." - Maximus Decimus Meridius

Og du kødder ikke med Russel Crowe altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er riktig at enkelte kriger har væt religions-motivert."

Enkelte?

Kan du nevne en krig som ikke har vært det?

Jeg sier ikke at de ikke finnes, men kommer ikke i skrivende stund på noen...

"Hva tror du ligger til bakgrunn for at enkelte muslimske grupperinger har vært meget operative, i negativ forstand, på verdensarenaen de siste 20-30 år?"

Undertrykkelse?

Og derfor sprenger de kvinner og barn i lufta.

Jeg ser ikke logikken.

Vel,

WWI &II, er vel to gode eksempler på kriger...er det ikke? Misforstå meg rett, jeg tror nok at religion kan være en del av årsaksbilde (samt en grunn for at kriger fortsetter). Men etniske motsetninger (hvor religion ofte inngår) og økonomiske årsaker vil nok jeg karaktirisere som store krigsårsaker i moderne tid.

Jeg synes det kan være interessant å se på årsaken til enkelte muslimske grupperingers ønske om å skade andre grupperinger. Det er logikken. Jeg tror at det å definere årsaken vil hjelpe oss til å forstå (ikke nødvendigvis godta) handlingene du beskriver.

Er du enig?

Forslag?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fordømt alle muslimer, jeg sier bare at de for tiden er rimelig overrepresentert i mye vondt rundt i verden.

Bali, nå Russland, selvmordsbomber i Israel, Twin Towers. Det er jo ikke måte på.

Hvordan vet du garantert at det er MUSLIMER som står bak dette som skjedde på Bali?

Han muslimske mannen (er ikke flink med navn) som de mener har kontakt med terroristene vi så godt kjenner... hvorfor har de ikke tatt ham før eller nevnt han før? vi vet da at de har jobbet for å stoppe terror og ta dette nettverket lenge nå...hadde de glemt ham?

En muslimsk mann som er kandidat når det skal komme valg.... HAN må USA rydde av veigen.

På Bali er det like sansynlig at USA står bak dette angrepet som det er at denne mannen er innblandet i noen nettverk og har stått for det.

DET er realiteten.

Sier igjen: sett deg inn i hva som skjer, hvorfor ting skjer osv...fra begges side og på en mye mer nøytral måte. DET krever kunnskap, mot (fra din side) og ikke minst politisk innsikt...

Det skjer mye rundt i verden nå, og det er skremmende. Prøv å skjønn at alle har en hensikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QuePasta

Hei,

Du skriver: "De siste årene har det uansett vært muslimer som sprer frykt rundt om i verden."

Tja - sett fra VÅRT ståsted, er det selvsagt sant. Terroraksjonene i USA var første gang siden 1812 at noen angrep USA "utenfra".

Men hvis du bor i andre deler av verden, så har du nok en helt annen oppfatning av "hvem som sprer frykt". Da er muslimer bare én ut av mange. Andre kan være "den kinesiske hær", "opprørsstyrker i Uganda", "USA", "den russiske hær i Tjetjenia" eller..... Men vi ser ingen av dem "her".

===

Som du vet er jeg ateist, men både den tjetjenske og den palestinske konflikten er vel egentlig klassiske land-konflikter. Palestinerene vil ha sine landområder tilbake, og angriper okkupanten (Israel). Tjetjenerene vil ha uavhengighet.

Det er veldig lett for oss å fokusere på at "de er muslimer", og deler av doktrinen i islam er relativt lett å (mis)bruke til terror, men det er egentlig det samme for kristendom.

===

Du skriver: "Det er jo en rimelig skremmende utvikling. Er du ikke enig?"

Det er en SÆRDELES skremmende utvikling.

Den ENESTE løsningen jeg ser på det er faktisk utvikling. Det nytter ikke å "bombe 1,3 milliarder mennesker", for det vil åpenbart bare fabrikere enda flere fundamentalister.

Fundamentalismens verste fiende er faktisk en velferdsstat og skolegang, mat på bordet og sykehus, jobb og en trygg tilværelse. Få folk som "har et godt liv" (som de ikke vil miste) blir fundamentalister.

Med vennlig hilsen

"Tja - sett fra VÅRT ståsted, er det selvsagt sant. Terroraksjonene i USA var første gang siden 1812 at noen angrep USA "utenfra".

Eh... pearl harbour?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev aldri at jeg ville reise tilbake for å ta noen. Bare at jeg angret på at jeg ikke gjorde det der og da, samtidig som jeg fordømte innvandrerpøblene i byen (ikke alle innvandrere, noe jeg vel må si for at du skal legge vekt på at innvandrere og pøbler står i ett og samme ord).

Lurer på hva du hadde sagt om det var 3 nynazister som angrep meg. Da hadde nok pipen hatt en annen låt, ja.

nynazister ?

Jeg har da absolutt ingen ting til overs for de brøhuene der! Her tar jeg faktisk alle nynazister under en kam også.

Jeg er ganske sikker på at du oppfordret til å gå tilbake for å mose dem...har du linken til innlegget ditt eller husker du overskriften?

Har lyst til å få avklart akuratt det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og muslimene sto på sidelinjen i begge "verdenskrigene" og jublet over alle de hvite, kristne europeerne og alle jødene som gikk med...

Fordi om du og mange med deg gjør det nå ang. muslimer, så betyr det ikke at muslimene var så uvitende, empatiløse osv som dere er :-þ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du garantert at det er MUSLIMER som står bak dette som skjedde på Bali?

Han muslimske mannen (er ikke flink med navn) som de mener har kontakt med terroristene vi så godt kjenner... hvorfor har de ikke tatt ham før eller nevnt han før? vi vet da at de har jobbet for å stoppe terror og ta dette nettverket lenge nå...hadde de glemt ham?

En muslimsk mann som er kandidat når det skal komme valg.... HAN må USA rydde av veigen.

På Bali er det like sansynlig at USA står bak dette angrepet som det er at denne mannen er innblandet i noen nettverk og har stått for det.

DET er realiteten.

Sier igjen: sett deg inn i hva som skjer, hvorfor ting skjer osv...fra begges side og på en mye mer nøytral måte. DET krever kunnskap, mot (fra din side) og ikke minst politisk innsikt...

Det skjer mye rundt i verden nå, og det er skremmende. Prøv å skjønn at alle har en hensikt

Taj Mahal,

Synes din konklusjon er god. Det er viktig, tror jeg, å se handlinger fra flere parters side...prøve å forstå årsakssammenhenger før man trekker konklusjoner. Verdenspolitikk er komplisert og fortjener ikke å bli vulgærisert.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når du blir bedt om å redegjøre for ditt banale floskelsyn, så trekker du deg?

Conan,

Hvis du mener at det å ha respekt for andre er banalt, så synes jeg det er en logikk du kan utbrodere selv, enig?

Hvis du synes mine argumenter i diskusjonen er banale er jeg mer en glad for å diskutere med deg dine eventuelle begrunnelser eller motargumenter.

Med all mulig respekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conan,

Hvis du mener at det å ha respekt for andre er banalt, så synes jeg det er en logikk du kan utbrodere selv, enig?

Hvis du synes mine argumenter i diskusjonen er banale er jeg mer en glad for å diskutere med deg dine eventuelle begrunnelser eller motargumenter.

Med all mulig respekt,

"Hvis du mener at det å ha respekt for andre er banalt, så synes jeg det er en logikk du kan utbrodere selv, enig?"

Jeg har ikke sagt det. Det var du som gjorde et poeng av dette med respekt for andre, og alt jeg ville vite er hvorfor du mener at denne respekten er så viktig.

"Hvis du synes mine argumenter i diskusjonen er banale er jeg mer en glad for å diskutere med deg dine eventuelle begrunnelser eller motargumenter."

Det kommer nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...