Gå til innhold

Er det bare jeg...


SierDuDet

Anbefalte innlegg

Hei,

Man regner med at det er flere totalt uskyldige sivile afghanere som er drept av USAs styrker i Aghanistan (mennesker som overhodet ikke har noe med Al Quaida å gjøre). De var like uskyldige som menneskene i WTC terroren.

Langt flere sivile palestinere enn israelere blir drept... inkl barn..

Med vennlig hilsen

Ja, og det er trist at uskyldige døde i afganistan også.

Men hva tror du terrorister får ut av det de nå gjør i f.eks. Russland? Annet enn smerte?

Det er vel en viss fare for at Russland vil slå hardt tilbake dersom disse muslimene nå tar med seg mange hundre mennesker i døden...

Og uskyldige vil igjen dø...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 219
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    33

  • Sør

    31

  • conan

    29

  • Ha-vanskelig

    19

Mest aktive i denne tråden

Er man moralsk forpliktet til å respektere dem som ikke respekterer en selv?

Vel,

Jeg vet ikke med deg, og jeg vet at dette er et av de sentrale diskusjonstema innenfor moral/etikk, men ja...helt klart!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,

Jeg vet ikke med deg, og jeg vet at dette er et av de sentrale diskusjonstema innenfor moral/etikk, men ja...helt klart!

Mvh

Fordi jeg mener denne "egenverdien" er viktig å beskytte.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det er trist at uskyldige døde i afganistan også.

Men hva tror du terrorister får ut av det de nå gjør i f.eks. Russland? Annet enn smerte?

Det er vel en viss fare for at Russland vil slå hardt tilbake dersom disse muslimene nå tar med seg mange hundre mennesker i døden...

Og uskyldige vil igjen dø...

Hei,

Jeg mener jeg så en undersøkelse fra Kanada (som jo er USAs naboland) hvor store deler (kanskje flertallet?) av kanadiere mente at USA (gjennom sin oppførsel i utlandet) selv hadde "lagt opp til" terror-angrepet mot WTC.

Altså, folk støttet selvsagt IKKE terrorangrepet, men så det som en "forutsigbar konsekvens" av USAs politikk, på samme måte som det er "veldig forutsigbart" at når Israel okkuperer palestinerenes land, så vil enkelte palestinere "bruke bomber".

===

Du skriver: "Men hva tror du terrorister får ut av det de nå gjør i f.eks. Russland?"

Det samme som USA "får ut av" å drepe uskyldige sivile afghanere... Dessverre.

Slike drap er den "beste propagandaen" som fundamentalister kan få. Det "beviser jo" (i deres øyne) at "USA dreper uskyldige" og "derfor kan vi også gjøre det"...

===

Du skriver: "Og uskyldige vil igjen dø..."

Men ifølge menneskerettighetsorganisasjonene dør uskyldige hver dag i Tjetjenia... Dag etter dag, uke etter uke.

Hva skulle de gjøre? En underskriftskampanje vil trolig ha liten effekt....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette stemmer, bør man kanskje stille spørsmål om krigsforbrytelser?

Mvh

Hei,

Jo, det er klart man *burde* det. Den gjennomsnittelige afghaner har selvsagt like lite med Bin Laden å gjøre som deg og meg.

På toppen av det hele så var jo USA svært så delaktig i å sørge for hvem som kom til makten i Afghanistan for flere år siden.... Ditto med Saddam - han var jo en av "deres".

Visste du forresten at USA er et av de få landene i verden som faktisk er dømt i Haag for "internasjonal terrorisme", pga minelegging av Nicaraguas havner i 1986?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem er "man" og hvordan har "man" regnet seg fram til det?

Hei,

"Man" er en annerkjent professor på et universitet i USA, og "man" har talt døde. Jeg har lagt ut lenker til dette flere ganger før på DOL.

Etter det jeg husker er det dokumentert over 3000 direkte dødsfall. I USA er det snakk om 2801.

Og selvsagt fordømmer jeg alle disse dødsfallene. Det jeg skriver skal på ingen måte "forsvare" terroren i WTC.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jo, det er klart man *burde* det. Den gjennomsnittelige afghaner har selvsagt like lite med Bin Laden å gjøre som deg og meg.

På toppen av det hele så var jo USA svært så delaktig i å sørge for hvem som kom til makten i Afghanistan for flere år siden.... Ditto med Saddam - han var jo en av "deres".

Visste du forresten at USA er et av de få landene i verden som faktisk er dømt i Haag for "internasjonal terrorisme", pga minelegging av Nicaraguas havner i 1986?

Med vennlig hilsen

Sør,

Ja, det visste jeg...ekstra spennende er USA's videre behandling av saken bla. i FNs sikkerhetsråd og generalforsamling.

Sett i lys av dette, skjønner vi hvorfor bla USA ikke vil støtte den nye International Criminal Court.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

"Man" er en annerkjent professor på et universitet i USA, og "man" har talt døde. Jeg har lagt ut lenker til dette flere ganger før på DOL.

Etter det jeg husker er det dokumentert over 3000 direkte dødsfall. I USA er det snakk om 2801.

Og selvsagt fordømmer jeg alle disse dødsfallene. Det jeg skriver skal på ingen måte "forsvare" terroren i WTC.

Med vennlig hilsen

Men hvor mange av disse 3000 døde var Al Quaida/taliban-soldater?

Eller var dette bare uskyldige?

Og hvordan vet man at de isåfall var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koranen i et nøtteskall: Norge

Fordi jeg ikke er så god på globale forhold, holder jeg meg i Norge med et par teorier, som muslimer helst vil skal være hemmelig, noen har faktisk også dårlig samvittighet: I følge Guds lov i koranen skal alle kristne (les vantro) betale en skatt (gizhje) til muslimene for at de skal få beholde livet og beholde sin fordømte tro. Fordi de kristne vantro i Norge ikke betaler skatt (det gjør vi jo egentlig via staten) kan muslimene ta det fra dem, dette blir så oversatt til at det er lov (halal) å stjele i norske butikker. Den godeste imam Ghoszlan velger å avvise dette som løgn, noe muslimene syns er rart, men det er jo også lov å lyve for folk fra krigenes hus. De er blitt tatt for offentlig løgn mange genger.

Hvis en muslimsk mann skulle møte sin søster på Smuget med en halvliter i hånda, har han plutselig ingen søster lenger, hvis han ikke dreper henne da.

Vær også klar over at det finnes bare to verdener for en muslim: Krigenes hus og Det Islamske hus. Norge er en del av Krigenes hus og er i flg koranen fritt vilt for en hver muslim, hvor plyndring og drap er halal.

En sikkerhetsvakt har fått erfare det samme som meg: en butikktyv fra en muslimsk familie blir hentet av faren og vakten blir skjelt ut på det groveste av denne. Forakten for Norge og nordmenn er total og anger fins omtrent ikke, det virker som at faren kun er fortvilt for at sønnen kan finne på å bli tatt. Ahllas navn blir hyppig nevnt.

Vi skal få mer fra alle disse enkeltindividene som har en merkverdig ensrettet framferd, som umulig kan være tilfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror endeløsningen er å utrydde muslimene. Da blir det fred... ;-)

Helt enig.

"Du ddrep ondskap medd øks"

...ehhh, eller var det ikke slik det var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du garantert at det er MUSLIMER som står bak dette som skjedde på Bali?

Han muslimske mannen (er ikke flink med navn) som de mener har kontakt med terroristene vi så godt kjenner... hvorfor har de ikke tatt ham før eller nevnt han før? vi vet da at de har jobbet for å stoppe terror og ta dette nettverket lenge nå...hadde de glemt ham?

En muslimsk mann som er kandidat når det skal komme valg.... HAN må USA rydde av veigen.

På Bali er det like sansynlig at USA står bak dette angrepet som det er at denne mannen er innblandet i noen nettverk og har stått for det.

DET er realiteten.

Sier igjen: sett deg inn i hva som skjer, hvorfor ting skjer osv...fra begges side og på en mye mer nøytral måte. DET krever kunnskap, mot (fra din side) og ikke minst politisk innsikt...

Det skjer mye rundt i verden nå, og det er skremmende. Prøv å skjønn at alle har en hensikt

Det er jo det muslimene sier hver gang noe sånt skjer, "vet du at det faktisk var muslimer som sto bak". Muslimene nekter tydeligvis å innse, eller i alle fall å innrømme, at det er muslimer som står bak mesteparten av terror i verden.

Og uansett hvor mye bevis vi kommer med vil de ikke innrømme noe som helst.

Derfor er ikke muslimer generelt noe bedre enn de som faktisk utfører disse terrorhandlingene. Å ikke gjøre noe er ikke det samme som å være uten skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linni1365380375

Fordi jeg ikke er så god på globale forhold, holder jeg meg i Norge med et par teorier, som muslimer helst vil skal være hemmelig, noen har faktisk også dårlig samvittighet: I følge Guds lov i koranen skal alle kristne (les vantro) betale en skatt (gizhje) til muslimene for at de skal få beholde livet og beholde sin fordømte tro. Fordi de kristne vantro i Norge ikke betaler skatt (det gjør vi jo egentlig via staten) kan muslimene ta det fra dem, dette blir så oversatt til at det er lov (halal) å stjele i norske butikker. Den godeste imam Ghoszlan velger å avvise dette som løgn, noe muslimene syns er rart, men det er jo også lov å lyve for folk fra krigenes hus. De er blitt tatt for offentlig løgn mange genger.

Hvis en muslimsk mann skulle møte sin søster på Smuget med en halvliter i hånda, har han plutselig ingen søster lenger, hvis han ikke dreper henne da.

Vær også klar over at det finnes bare to verdener for en muslim: Krigenes hus og Det Islamske hus. Norge er en del av Krigenes hus og er i flg koranen fritt vilt for en hver muslim, hvor plyndring og drap er halal.

En sikkerhetsvakt har fått erfare det samme som meg: en butikktyv fra en muslimsk familie blir hentet av faren og vakten blir skjelt ut på det groveste av denne. Forakten for Norge og nordmenn er total og anger fins omtrent ikke, det virker som at faren kun er fortvilt for at sønnen kan finne på å bli tatt. Ahllas navn blir hyppig nevnt.

Vi skal få mer fra alle disse enkeltindividene som har en merkverdig ensrettet framferd, som umulig kan være tilfeldig.

Det du kommer med der sier nå mere om menneskers holdninger enn om islam!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tanya1365380060

Bra skrevet, tenkte akkurat det samme igår da jeg hørte hva som hadde skjedd..

Så, nei, det er ikke bare du som er fristet til å spørre hva som feiler disse svina nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mange av disse 3000 døde var Al Quaida/taliban-soldater?

Eller var dette bare uskyldige?

Og hvordan vet man at de isåfall var det?

Hei,

Det tallet skal være "uskyldige sivile", og skal være for "direkte drepte". I tillegg kommer alle de som har dødd som konsekvens av militær-aksjonene (sultet ihjel, fordi de måtte flykte osv).

Alt dette stod i avisene for noen måneder siden - jeg har ikke lenkene foran meg nå. Jeg mener ikke at noen "motsetter" seg disse tallene - det er nok mer snakk om å "overse" dem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene. Men personlig ser jeg ikke at muslimene er værre enn oss anre, og spørsmålet er vel heller hva er i veien med mennesket.

Ikke minst når folk klager over andres voldsbruk, og ikke ser ddet paradoksale i å ville bruke voldd for å kurere vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg mener denne "egenverdien" er viktig å beskytte.

Mvh

"Motivasjonen bak det jeg kaller respekt for andre er at jeg innser at enhver har egenverdi. Vi har rett til å være, mene, tro, etc. Respekt for andre beskytter denne egenverdien. Man fjerner den ikke eller tillegger den andre verdier.

Noen kommentarer:

1) Ja, alle har egenverdi, men fortjener de dermed vår respekt dersom de ikke er villig til å vise det samme tilbake. dvs respektere de samme verdier og retter som ovenstående budbringer?

2) ja, vi har rett til å mene og tro osv, men det betyr ikke at vi skal respektere den som mener eller tror, men respektere deres rett til å mene og tro.

Det er forskjelll på å respektere mennesker og deres rettigheter. Intet mennesker har krav på min respekt bare fordi det er til.

Hvorfor i all verden skulle jeg respektere f.eks en rasist, eller en som ønsker meg død fordi jeg ikke er retttroende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke er så god på globale forhold, holder jeg meg i Norge med et par teorier, som muslimer helst vil skal være hemmelig, noen har faktisk også dårlig samvittighet: I følge Guds lov i koranen skal alle kristne (les vantro) betale en skatt (gizhje) til muslimene for at de skal få beholde livet og beholde sin fordømte tro. Fordi de kristne vantro i Norge ikke betaler skatt (det gjør vi jo egentlig via staten) kan muslimene ta det fra dem, dette blir så oversatt til at det er lov (halal) å stjele i norske butikker. Den godeste imam Ghoszlan velger å avvise dette som løgn, noe muslimene syns er rart, men det er jo også lov å lyve for folk fra krigenes hus. De er blitt tatt for offentlig løgn mange genger.

Hvis en muslimsk mann skulle møte sin søster på Smuget med en halvliter i hånda, har han plutselig ingen søster lenger, hvis han ikke dreper henne da.

Vær også klar over at det finnes bare to verdener for en muslim: Krigenes hus og Det Islamske hus. Norge er en del av Krigenes hus og er i flg koranen fritt vilt for en hver muslim, hvor plyndring og drap er halal.

En sikkerhetsvakt har fått erfare det samme som meg: en butikktyv fra en muslimsk familie blir hentet av faren og vakten blir skjelt ut på det groveste av denne. Forakten for Norge og nordmenn er total og anger fins omtrent ikke, det virker som at faren kun er fortvilt for at sønnen kan finne på å bli tatt. Ahllas navn blir hyppig nevnt.

Vi skal få mer fra alle disse enkeltindividene som har en merkverdig ensrettet framferd, som umulig kan være tilfeldig.

Jeg begynner å like slike paranoide fremstillinger. De er rett og slett så tåpelige at det er underholdende; dog er det selvsagt skremmende at noen trolig faktisk tror på dette.

Til informasjon: judaisme, kristendom og islam er trillingreligioner. De tilber SAMME GUD som Abraham tilba i gamle testamentet, og de har samme skapelsesberetning (Adam og Eva, osv).

De deler samme profeter (Abraham, Moses, osv). Muslimene respekterer Jesus som en profet, men hevder at Muhammed en en "større profet". I koranen står det uttrykkelig at "jøder og kristne skal respekteres som bokets folk" - igjen en referanse til felles opphav.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det muslimene sier hver gang noe sånt skjer, "vet du at det faktisk var muslimer som sto bak". Muslimene nekter tydeligvis å innse, eller i alle fall å innrømme, at det er muslimer som står bak mesteparten av terror i verden.

Og uansett hvor mye bevis vi kommer med vil de ikke innrømme noe som helst.

Derfor er ikke muslimer generelt noe bedre enn de som faktisk utfører disse terrorhandlingene. Å ikke gjøre noe er ikke det samme som å være uten skyld.

*rister på hodet*

Du skriver: "Derfor er ikke muslimer generelt noe bedre enn de som faktisk utfører disse terrorhandlingene."

Så hvis du er kristen er ikke du noe bedre enn nazistene som drev konsentrasjonsleirene?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å like slike paranoide fremstillinger. De er rett og slett så tåpelige at det er underholdende; dog er det selvsagt skremmende at noen trolig faktisk tror på dette.

Til informasjon: judaisme, kristendom og islam er trillingreligioner. De tilber SAMME GUD som Abraham tilba i gamle testamentet, og de har samme skapelsesberetning (Adam og Eva, osv).

De deler samme profeter (Abraham, Moses, osv). Muslimene respekterer Jesus som en profet, men hevder at Muhammed en en "større profet". I koranen står det uttrykkelig at "jøder og kristne skal respekteres som bokets folk" - igjen en referanse til felles opphav.

Med vennlig hilsen

Men hva kaller Islamene Gud ?

Hilsner fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...