Gjest Agnete Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Positive og negative erfaringer tas imot med stor takk da vi vurderer å søke om å adoptere et barn (eller to :-) Går det an å adoptere to barn samtidig? Kan en selv velge hvilket land en ønsker at barnet skal komme fra? Hvilket land er det vanligste? Har det noen betydning? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78904-noen-som-kan-dele-erfaringer-med-%C3%A5-adoptere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
vannkastanje Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Heisann Agnete, og velkommen hit på forumet. Vi har ikke noen erfaring enda, men vi holder på med vår første adopsjon fra Filippinene. Vi har ei datter på 10 år fra magen i fra før. Når det gjelder land så får dere velge dette selv, men dere må oppfylle kravenes som det eventuelle landet krever. dette kan dere lese om på Adopsjonsforum sine sider. Når det gjelder om noen land er mere vanlig enn andre så er det i hvertfall mange som adopterer fra Colombia og Kina. Persjonlig synes jeg det kan være lurt å velge ett land som man har tilknytnig til eller som man kjenner folk fra. Eller kansje det er noen i deres nabolag som har adopterte barn, da kan det jo " kansje " være greit med samme land ??? ( bare tanker som jeg har gjort meg ) Lykke til videre 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78904-noen-som-kan-dele-erfaringer-med-%C3%A5-adoptere/#findComment-409810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Velkommen!! Man velger selv hvilket land man vil adoptere fra, men det er ulike kriterier som stilles i ulike land, og dette er det lurt å sjekke ut best mulig på forhånd! De ulike adopsjonsforeningene har informasjon om dette, så det kan jo være lurt å ta kontakt med dem og be dem sende dere informasjonsmateriale. Man kan adoptere to barn samtidig, men det vil nok være ekstra krevende...:-)) Lykke til videre!! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78904-noen-som-kan-dele-erfaringer-med-%C3%A5-adoptere/#findComment-409872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piamisa Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Ser at du har fått svar på det med kriteriene til adoptivland. Jeg vil bare komme med en tilleggskommentar ang. hvilke land man adopterer mest fra og adopsjon av flere barn samtidig. Dere må godkjennes av BUFA på søskenadopsjon og de stiller litt andre krav til dem en de som adopterer et barn om gangen. Det er ingen vits i å velge Kina hvis dere skal adoptere søsken. I Kina har det vel aldri hent at noen har adoptert søsken (for så vidt jeg vet) i og med deres familiepolitikk (kun 1 barn). De vanligste landene man adopterer fra når det gjelder søskenadopsjon er (de jeg vet om); Colombia, Peru, Chile og Russland. Det er sikkert flere og jeg vil anbefale deg at du tar kontakt med adopsjonsforeningene for mer nøyaktig informasjon om land og søskenadopsjon. Jeg har bare positive erfaringer med adopsjon. Mang treffer mange folk i samme situasjon (som skjønner godt hva vi går igjennom, noe som kanskje ikke den nære familien skjønner til tider). Og ikke minst, man får oppleve landet barnet/barna kommer fra og man treffer på veldig mange fine folk i ”hjemlandet” til barnet. Jeg ville bare adoptere et barn i utgangspunktet (hadde aldri reist ut i den store verden og syntes at dette var litt skummelt), men mens vi var i landet, bestemte jeg/vi oss for å adoptere et barn til. Vi venter nå på godkjenningen fra BUFA på vårt andre barn og gleder oss en masse til å hente barn nr. 2 om et år eller to. Tøffe perioder kan en møte på (på en eller annen måte), men av disse møtene, blir en bare med tøffere og får mer erfaringer. Det ordner seg til slutt :-))) Lykke til videre i bestemmelsesperioden. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78904-noen-som-kan-dele-erfaringer-med-%C3%A5-adoptere/#findComment-411227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.