Gå til innhold

Sønnen min vil ikke gjøre lekser hjemme!!

Anbefalte innlegg

Har en sønn på ungdomskolen og der har de ett system med lesetimer,men jeg vet jo ikke om han benytter seg av de lesetimene eller om han henger på butikken?

bøker tar han ikke med hjem så jeg får ikke sjekket noe.

Skal jeg komme uanmeldt på skolen og sjekke eller er det å gjøre sønnen min flau?

Fortsetter under...

Hvorfor ikke ringe klasselæreren og høre om sønnen din gjør leksene sine, han/hun vil nok også ha en formening om han er på skolen eller i butikken el disse timene.?

Har prøvd å snakke med læreren,men han sier bare at de kan ikke følge med hva 22 elever foretar seg.De er frivillige de lesetimene!

Leksene får han gjort sånn halvveis,for læreren sier at han henger med på det de driver med,pensum heter det vel?

Vil ikke at sønnen min skal føle seg overvåket heller,så det er litt vanskelig for meg dette her.

Har prøvd å snakke med læreren,men han sier bare at de kan ikke følge med hva 22 elever foretar seg.De er frivillige de lesetimene!

Leksene får han gjort sånn halvveis,for læreren sier at han henger med på det de driver med,pensum heter det vel?

Vil ikke at sønnen min skal føle seg overvåket heller,så det er litt vanskelig for meg dette her.

Ok du har ringt skolen, gitt beskjed om at du er bekymret - og fått svar. Læreren mener han henger med i pensum, og har som jeg forstår det ikke kontroll på om leksene er gjort.

Ring læreren igjen, gi beskjed om at han får gi deg beskjed dersom gutten ikke henger med i pensum lenger, og at skolen da får ta ansvar for at han tar igjen det tapte. Du har forsøkt, men fått beskjed om at alt var ok - og at de ikke kunne følge med.

Det er faktisk skolen som har ansvar for at ungene våre lærer noe når de er der, og de får heller be oss foreldre fint om hjelp dersom de har problemer... det skal egentlig ikke være omvendt. (Elevene har selvsagt selv et ansvar da!)

Så mitt råd til deg er slapp av og håp at det er ok, og ta en krig med skolen dersom det viser seg at det ikke er greit!

gjør som miio sier du ruskelusk. Du kan ikke gjøre så mye annet, dessverre.

Annonse

Datteren min har det samme opplegget på sin ungd.skole. De har en arbeidsplan som de skal gå etter. Jeg ber om å få se denne arb. planen og at hun tar med bøkene til de forskjellige fagene hjem slik at jeg får kontrollert. Ikke hver dag - ikke hver uke engang. Men innimellom, slik at hun vet at jeg fortsatt ønsker å følge med. Og jeg må si at jeg har funnet ut at det faktisk gjør at hun arb. mer flittig (ihvertfall i de fagene som jeg skal sjekke) Hadde jeg ikke sjekket arb.planen så hadde jeg ikke fått vite om prøver heller, og de prøvene jeg ikke vet om leser hun nok ikke alltid like bra til.

Jeg ville nok heller ikke akseptert det svaret fra læreren, han må da virkelig kunne se hva de forskjellige elevene får med seg, hva gir de karakterer etter?

• 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Finn ut når sønnen din har prøver (de har vel en plan av noe slag), og forlang at han tar med de ferdig rettede prøvene hjem slik at du får se på karakteren, og hvor mye han kan. Dette er den beste sjekken du kan gjøre på at han har gjort leksene sine. Er prøvene i orden trenger du ikke bekymre deg for om han gjør leksene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...