Gå til innhold

Begynner å bli lei hele amminga......

Anbefalte innlegg

Hei!

Det jeg hadde trodd skulle bli en flott og knirkefri ammetid, nærmer seg kanskje slutten...

Barnet mitt er snart 12 uker

og det kommer mindre og mindre melk. Han blir sinna og vil nesten ikke ha, sannsynligvis fordi det nesten ikke kommer noe.

Jeg er lei, og orker ikke mer ammete, forsøk på økedager,drikke mer vann osv...jeg gir tilleg, og gutten blir fornøyd....

Nå ammer jeg 5 ganger i døgnet, og han får ca 400 ml tillegg i døgnet ved siden av.

Sånn har jeg tenkt å forsette inntil det ikke er mer melk igjen......

Syns dere det høres håpløst ut, eller kan jeg gjøre det med relativt god samvittighet???

Hilsen en frustrert

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7912-begynner-%C3%A5-bli-lei-hele-amminga/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amming skal være kos også, ikke bare arbeid!

Jeg har to små, og måtte bruke brystskjold med begge. Andremann fikk tenner etter to måneder så jeg slet virkelig. Det var deilig å slutte å amme selv om hun 'bare' var fem måneder. Som mamma får du det bedre, og ungen lider ikke akkurat heller. Ha god samvittighet, men vit også at sånne perioder har alle. Det kan gå over om du slapper litt av og prioriterer deg selv midt i kaoset det er å ha så små...

Amming skal være kos også, ikke bare arbeid!

Jeg har to små, og måtte bruke brystskjold med begge. Andremann fikk tenner etter to måneder så jeg slet virkelig. Det var deilig å slutte å amme selv om hun 'bare' var fem måneder. Som mamma får du det bedre, og ungen lider ikke akkurat heller. Ha god samvittighet, men vit også at sånne perioder har alle. Det kan gå over om du slapper litt av og prioriterer deg selv midt i kaoset det er å ha så små...

Hei happygirl !

Jeg kjenner igjen denne frustrasjonen du beskriver. Det er fortvilende å se at barnet ikke er fornøyd og det er ikke særlig artig å oppleve at amminga ikke fungerer.

Det gir ikke noe god selvfølelse akuratt.

På meg kom det som et sjokk å ikke få til amminga, jeg var helt sikker på at det skulle da gå greit - men slik gikk det altså ikke. Jeg ammet med ammeskjold i 8-9 uker. Da gikk jeg over til å pumpe og gi på flaske. Ammeskjoldet gjorde at jeg fikk mindre melk og at gullet fikk masse luft i magen. Du aner ikke hvor sint og lei meg jeg har vært på de på barsel som ikke hjalp meg til å få til amminga uten skjold, men stilletiende godtok at en barnepleier mente jeg måtte bruke skjold for å få det til. Jeg vet jo nå at det bare er tull - gutten kan faktisk suge av ren pupp, men etter måneder med skjold og flaske så blir han rasende når melken ikke strømmer i strie strømmer som det gjør fra flaska. Kan jo skjønne ungen !

Jeg har valgt å pumpe - nå dobbeltpumper jeg og det går faktisk ganske greit.

Du må finne ut hva som fungerer best for deg og gjøre det. Ingen andre kan gi det et "riktig" svar. Det finnes jo ypperlig morsmelkserstatning på markedet som du vet.........

Lykke til i valgets kvaler og du, ikke ha dårlig samvittighet uansett hva du velger ! Du gjør det som er best for barnet ditt og deg !

Jeg gjør det samme, men tuppa mi tar ikke så mye erstatning hun da. :o) Men pupp først og så flaske eller bare pupp eller bare flaske - alt ettersom. Så lenge ungen får i seg mat orker jeg faktisk ikke slite vettet av meg og puppene og la ungen gå sulten mens produksjonen tar seg opp! Så får de ammehysteriske si hva de vil...

Har man først begynt med tillegg, så har vel amminga(Anbtistoffene i morsmelka) ingenting de skal ha sagt lenger?

Men ammer du for kosen sin del blir vel det en annen sak!

Så lenge babyen får morsmelk, for han/hun i seg antistoffer fra mora. Mengden og hva annet barnet spiser (det første halve året) har ikke noe å si. Antistoffene virker uansett. Dette fikk jeg høre da jeg "frekventerte" Ammepoliklinikken på Aker Sykehus og ga morsmelk + erstatning.

Hilsen

Annonse

Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier

Kjære Happygirl,

Du har gjort en kjempeinnsats og vær stolt over det! Morsmelken mister dessutom ikke sin verdi fordi du gir morsmelkerstatning. Vi lever i et rikt land hvor det ikke er forbundet med noen fare for barnet ved bruk av flaske og morsmelkerstatning.

Husk at dem som ikke har strevd i det hele tatt med ammingen ikke har noen forutsetning for å skjønne hvordan du har hatt det!

Lykke til videre

Har man først begynt med tillegg, så har vel amminga(Anbtistoffene i morsmelka) ingenting de skal ha sagt lenger?

Men ammer du for kosen sin del blir vel det en annen sak!

Helsesøsteren her hos oss har fortalt at det skal veldig lite morsmelk til for at de får i seg antistoffene. (5 ml)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...