Gå til innhold

Auuu, biter i puppen!


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Emma (snart 6 mnd.) fikk to tenner nede for en uke siden. Hun er fæl til å bite i puppen når hun får mat. Dette gjør skikkelig vondt og jeg begynner å grue meg til hun får tenner i overmunnen også..

Storesøsteren hennes fikk ikke sine første tenner før hun var 8-9 mnd. gammel, hun var såpass stor at hun fort skjønte at det var "forbudt" å bite i puppen.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å unngå at veslemor biter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp deg to par brystskjold. De slutter aldri å bite, jeg har hatt to stykker som har kost seg verre... Dessverre. Kanskje du har mer flaks? Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære togli. For de fleste er biting forbigående. Stimuler utdrivningsrefleksen før du legger henne til brystet slik atmelken renner og hun begynner å svelge fort. Ha en finger klar og sett den inn i munnviken når du tror hun skal bite slik at hun slipper taket. Biter hun på slutten av måltidet så ta henne vekk når du merker hun svelger sjeldnere og det er fare for biting. Biter hun kan du også prøve å trekke henne inntil deg da blokkeres nesen og hun vil slippe taket. Det anbefales ikke brystskjold da dette kan føre til dårlig sugetak og nedsatt melkeproduksjon.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...