Gå til innhold

3-åring - hvordan avvende henne med bleie?

Anbefalte innlegg

3-åringen vår er tørr om natta. Hun liker å sitte på do eller potte, men det kommer aldri noe unntatt om jeg klarer å se akkurat når hun presser for å bæsje, da kan jeg springe og plassere henne på do, og da kommer det avføring og hun synes det er kjempetopp.

I går lot jeg henne gå uten bleie - og det syntes hun var kjempespennende - å få gå i truse!! Det ble etterhvert 7 truser og bukser i tiden fra 10.00 til 18.00 - og INGEN ganger på do. Alle gangene kom hun og sa at nå var hun blitt våt... Hun virket ikke som hun tok det som noen tap-situasjon, og vi gjør det ikke til det heller - synes det er viktig at hun synes det er spennende og fint å gå på do - men det virker jo som hun absolutt ikke er klar for å begynne å gå på do, eller???

Jeg tenker vi prøver igjen om en uke eller to og ser om det går bedre da, men hvor lenge skal jeg vente før hun bør begynne å iallefall KJENNE at hun vil tisse?

Fortsetter under...

Linni1365380375

Du bør ta henne med på do jevnlig,helst hver time egentlig.Poenget er ikke å vente til hun skal tisse,men å mine henne om hvor det skal gjøres...

Ha gjerne ett par bøker liggende på do,så kan dere kikke i de mens du venter på at hun skal gjøre noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...