Gå til innhold

Slipper brystet hele tiden!

Anbefalte innlegg

Det har stort sett gått fint å amme min lille sønn å¨9 uker inntill for et par uker siden. Han glipper brystet hele tiden, og virker ikke som om han klarer å roe seg. Jeg trodde det kanskje kunne være kort tungebånd, og tok han med til helsestasjonen. Der mente de at det var pga trøske at hen glapp brystet hele tiden. Nå har jeg behalndlet han i fire dager, men han er ikke blitt bedre. Han strever og maser ved brystet.Virker som om han litt vondt i magen også. Kan Mykostatin gi han magesmerter?

Jeg er så bekymret for at han ikke får nok melk. Og jeg blir så sliten av dette....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79414-slipper-brystet-hele-tiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mykocastin kan gi magesmerter ja. Hadde du eller han symptomer, foruten at han glipper?

Hvitt belegg i munnen? Smerter i brystene?

Hvis ja, behandle både deg og ham med mykocastin salve (pupper) /mikstur (barnemunn).

Smør så lite som mulig på i munnen hans, med qtips eller fingeren. Ikke la ham svelge det i noen stor grad. Kok ammeinnlegg, bh, leker, flasker o.l.

Det mest nærliggende for meg vil være å tenke på stillingen.

Prøv forskjellige stillinger som tvillingstilling, liggende o.l.

Ligg så rolig som mulig, slapp helt av i musklene, og for all del ikke stress.

Om du er bekymret for nok mat så følg med på vekta. Hvis han øker drastisk lite kan det være litt lite melk nå, da er det på tide å amme oftere om natten og på dagen. Natten er mest effektiv. Amm lenge i gangen på dagtid, vesla trengte faktisk en time for å tømme ett bryst. Jeg er tungmelket, og teknikken hennes var vel ikke så genial i begynnelsen. Iallefall er du sikker på at han får i seg den fete ettermelka. Les en bok eller noe imens :)

Som regel ordner det seg selv, og barn som får for lite mat går iallefall ikke stille inn i sultedøden. De sover som regel svært lite og hyler utrolig mye. Samtidig som at vektoppgangen er dårlig.

Slapp av og prøv å stol på naturen.

Fin side: http://www.breastfeeding.com

Og ikke glem at ammehjelpen finnes!

Mykocastin kan gi magesmerter ja. Hadde du eller han symptomer, foruten at han glipper?

Hvitt belegg i munnen? Smerter i brystene?

Hvis ja, behandle både deg og ham med mykocastin salve (pupper) /mikstur (barnemunn).

Smør så lite som mulig på i munnen hans, med qtips eller fingeren. Ikke la ham svelge det i noen stor grad. Kok ammeinnlegg, bh, leker, flasker o.l.

Det mest nærliggende for meg vil være å tenke på stillingen.

Prøv forskjellige stillinger som tvillingstilling, liggende o.l.

Ligg så rolig som mulig, slapp helt av i musklene, og for all del ikke stress.

Om du er bekymret for nok mat så følg med på vekta. Hvis han øker drastisk lite kan det være litt lite melk nå, da er det på tide å amme oftere om natten og på dagen. Natten er mest effektiv. Amm lenge i gangen på dagtid, vesla trengte faktisk en time for å tømme ett bryst. Jeg er tungmelket, og teknikken hennes var vel ikke så genial i begynnelsen. Iallefall er du sikker på at han får i seg den fete ettermelka. Les en bok eller noe imens :)

Som regel ordner det seg selv, og barn som får for lite mat går iallefall ikke stille inn i sultedøden. De sover som regel svært lite og hyler utrolig mye. Samtidig som at vektoppgangen er dårlig.

Slapp av og prøv å stol på naturen.

Fin side: http://www.breastfeeding.com

Og ikke glem at ammehjelpen finnes!

Hei tilti!

Tusen takk for svaret ditt! Det var godt å lese svaret ditt, takk for at du tok deg tid. I dag var jeg på helsestasjonen og en barnelege så på han. Det visere seg antageligvis at han har litt tette neseganger som gjør at han er nødt til å slippe brystet for å få nok luft. Han har hatt trøske også, men det har så godt som blitt borte. Måtte kjøpe nesespray og prøve det i en uke. Tror kanskje at det kan gå bedre nå, jeg skal iallefall prøve å slappe litt mer av. :-)

Ikke godt å gå og bekymre seg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...