Hannepia Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Om dere ser på eldre innlegg her i forumet, vil dere se at alter bare fryd og alle gleder seg voer de andres gratulasjoner.. Er adopsjon bare lykke spør jeg da? "Adopsjonsmammaene" skriver at de er "overlykklige". Men det jeg føler da er at de er glade på andres ulykke.. Desverre er det sånn jeg føler. (NB: Jeg VET at den dagen adoptivforeldrene får barne hjem, er den lykkligste av alle dagene i deres liv. Jeg er glade på deres vegne, men jeg er forsatt mot adopsjon...) Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79441-se-p%C3%A5-eldre-innlegg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dronninga Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Det har vi faktisk skjønt nå! Selv om vi ikke kan produsere barn selv, så er vi ikke helt idioter skjønner du... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79441-se-p%C3%A5-eldre-innlegg/#findComment-413847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tålmodig sjel Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Kjære Hannepia! Har ikke lyst til å kaste meg inn i noen diskusjon fordi jeg kanskje ikke har nok innsikt. Jeg vil bare fortelle om at jeg ikke bare opplevde en udelt lykke når jeg fikk min lille kinesiske datter i armene for snart 3 år siden. Jeg føler en stor sorg for hennes biologiske mamma som aldri får vite hvordan det har gått med hennes datter. Jeg føler en stor sorg for at min datter ble skilt fra sitt opphav. Den dagen vi reiste hjem, med vår lille på fanget, til Norge fra Kina og så kinesisk jord forsvinne under oss, var jeg VELDIG i tvil om vi gjorde det rette. Men hva var alternativet for vår datter, Hannepia? Jeg tror ikke hun ville hatt noen god fremtid i Kina. Antagelig hadde hun en fremtid full av lidelser og ville aldri kunne finne sin familie. Slik er dessverre politikken, økonomien og omstendighetene i Kina (og andre land). Det er vel det vi må starte å gjøre noe med. I mellomtiden håper og tror jeg nå at det var det beste som tross alt kunne skje for datteren vår at hun kom til Norge. Ellers må jeg si at jeg trekker lærdom av det du skriver og prøver å se ting fra flere sider. skal huske på det når min datter vokser til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79441-se-p%C3%A5-eldre-innlegg/#findComment-413873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hei! Jeg vil råde deg til å ta en titt inn på graviditetsforum og kikke der. Du ser ikke så mange gravide som bekymrer seg for narkomisbruk hos tenåringer f.eks. Eller andre tenåringsproblemer for den saks skyld. Betyr det at de gravide ikke er klar over at det er mange unge som sliter med rusmisbruk? Eller at man er totalt blind for problemer som kan oppstå etterhvert som ungene vokser til? I dont think so! Det er bare det at der og da, er det gleden over nytt barn som dominerer, og usikkerhet, frustrasjoner og spørsmål som føles nærere akkurat nå. Altså nøyaktig det samme som her inne på dette forumet. Det er faktisk er lov å glede seg også. Jeg gleder meg veldig til tildeling, til å få barn. Det snakker jeg om her, ofte og gjerne. Det betyr *ikke* at jeg verken er blind for utfordringer og problemer som kan dukke opp, ei heller at jeg ikke vil høre om dem. For det vil jeg. Jo bedre forberedt man er som forelder, jo bedre. Men akkurat nå så er jeg mest opptatt av det som er nærmest. Det er faktisk helt naturlig. Men jeg vil frabe meg å bli tatt for å være en blind høne med rosenrøde briller, bare fordi jeg er "frekk" nok til å glede meg, og å vise det. Det er å undervurdere noe vanvittig - både meg og andre blivende foreldre. Lykke til, håper du får sortert ut problemene dine- Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79441-se-p%C3%A5-eldre-innlegg/#findComment-413883 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leenie Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Det har vi faktisk skjønt nå! Selv om vi ikke kan produsere barn selv, så er vi ikke helt idioter skjønner du... Godt du sier det, for ut av innleggene dine kan man jo saktens lure! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79441-se-p%C3%A5-eldre-innlegg/#findComment-414003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thaimor Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hei! Jeg vil råde deg til å ta en titt inn på graviditetsforum og kikke der. Du ser ikke så mange gravide som bekymrer seg for narkomisbruk hos tenåringer f.eks. Eller andre tenåringsproblemer for den saks skyld. Betyr det at de gravide ikke er klar over at det er mange unge som sliter med rusmisbruk? Eller at man er totalt blind for problemer som kan oppstå etterhvert som ungene vokser til? I dont think so! Det er bare det at der og da, er det gleden over nytt barn som dominerer, og usikkerhet, frustrasjoner og spørsmål som føles nærere akkurat nå. Altså nøyaktig det samme som her inne på dette forumet. Det er faktisk er lov å glede seg også. Jeg gleder meg veldig til tildeling, til å få barn. Det snakker jeg om her, ofte og gjerne. Det betyr *ikke* at jeg verken er blind for utfordringer og problemer som kan dukke opp, ei heller at jeg ikke vil høre om dem. For det vil jeg. Jo bedre forberedt man er som forelder, jo bedre. Men akkurat nå så er jeg mest opptatt av det som er nærmest. Det er faktisk helt naturlig. Men jeg vil frabe meg å bli tatt for å være en blind høne med rosenrøde briller, bare fordi jeg er "frekk" nok til å glede meg, og å vise det. Det er å undervurdere noe vanvittig - både meg og andre blivende foreldre. Lykke til, håper du får sortert ut problemene dine- Hilsen fra Som jeg skulle sagt det selv, AAA. Det er fryktelig vanskelig å finne svar og løsninger på problemer som evt. vil dukke opp ti-femten år frem i tid. Jeg tar meg den frihet å nyte det gode liv vi har her og nå. Kanskje det ikke blir en problematisk ungdomstid heller, hva vet vi om det. Og skulle det motsatte skje føler jeg meg såpass forberedt og klar til å hjelpe steg for steg. Åpne hjerter og ører for barna våre tror jeg vi har alle, og det i seg selv er et godt utgangspunkt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79441-se-p%C3%A5-eldre-innlegg/#findComment-414004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malun Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Vet du hva Hannepia, nå må du faktisk slappe av litt! Vi skjønner at du har det vondt og du er åpenbart veldig sint på dine foreldre. Men du trenger vel ikke være sint på alle foreldrene her inne av den grunn? Prøv å holde fokus litt - og stol på at når folk her inne sier at de også tenker på de negative tingene, så er det faktisk sant! Såpass tiltro og folkeskikk må du jaggu ha. Du kan dessuten umulig ha lest de samme innleggene som jeg. Hverken du eller vi andre er tjent med at du inntar den holdninger der. Da risikerer du at det kommer i veien for budskapet ditt - og deg selv. Ikke gå inn i den onde sirkelen der. At det er mange solskinnshistorier her inne, skulle da for øvrig bare mangle: Dette er tross alt mennesker som har opplevd det aller største i verden - å bli foreldre! De elsker barna sine og ser alt mulig vidunderlig og vakkert i dem. Noe annet ville da virkelig vært trist, eller hva? Da ville jeg virkelig blitt skeptisk - hvis det bare var nedstemthet og svartsyn her inne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79441-se-p%C3%A5-eldre-innlegg/#findComment-414010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leenie Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Du må huske at bekymringene for framtiden er det som ødelegger nåtiden.... Skjønner du hva jeg mener? Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79441-se-p%C3%A5-eldre-innlegg/#findComment-414013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leenie Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Godt du sier det, for ut av innleggene dine kan man jo saktens lure! *sukk* Det der var sikkert spydig igjen, men overfor selvoppnevnte royale føler jeg ingen respekt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79441-se-p%C3%A5-eldre-innlegg/#findComment-414084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dronninga Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 *sukk* Det der var sikkert spydig igjen, men overfor selvoppnevnte royale føler jeg ingen respekt. Du skulle bare visst hvordan dette morer meg! Hva vet du om hvem jeg er, hva jeg har gjort/gjør,hvilken situasjon jeg er i?? Ingenting!! Hva vet vi om deg....ingenting...hva er sant? Har vel en følelse av at du mangler endel oppmerksomhet - og det får du jo her!! Dermed er siste ordet sagt av den royale - du skal slippe å irritere deg over meg mer! Og jeg deg...jeg hører nemlig ikke hjemme her i det hele tatt! Hadde bare lyst til å erte deg og Hannepia litt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79441-se-p%C3%A5-eldre-innlegg/#findComment-414152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannepia Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 Det har vi faktisk skjønt nå! Selv om vi ikke kan produsere barn selv, så er vi ikke helt idioter skjønner du... Har jeg noen gang sagt at jeg ikke har fårstått?! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79441-se-p%C3%A5-eldre-innlegg/#findComment-414351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bart1365380352 Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Vet du hva Hannepia, nå må du faktisk slappe av litt! Vi skjønner at du har det vondt og du er åpenbart veldig sint på dine foreldre. Men du trenger vel ikke være sint på alle foreldrene her inne av den grunn? Prøv å holde fokus litt - og stol på at når folk her inne sier at de også tenker på de negative tingene, så er det faktisk sant! Såpass tiltro og folkeskikk må du jaggu ha. Du kan dessuten umulig ha lest de samme innleggene som jeg. Hverken du eller vi andre er tjent med at du inntar den holdninger der. Da risikerer du at det kommer i veien for budskapet ditt - og deg selv. Ikke gå inn i den onde sirkelen der. At det er mange solskinnshistorier her inne, skulle da for øvrig bare mangle: Dette er tross alt mennesker som har opplevd det aller største i verden - å bli foreldre! De elsker barna sine og ser alt mulig vidunderlig og vakkert i dem. Noe annet ville da virkelig vært trist, eller hva? Da ville jeg virkelig blitt skeptisk - hvis det bare var nedstemthet og svartsyn her inne. Applaus til deg. Godt skrevet innlegg. Som mor til ett adoptert barn og ett egenfødt barn følte jeg like stor glede over begge "fødslene" og det må jeg få lov til uten å føle at jeg har skylapper for øynene. Takk for dine velformulerte og positive innlegg. Jeg er ikke adoptert selv men i mine unge år var jeg i flere år sammen med en som var norsk adoptert. Han slet med endel ting blant annet mye bitterhet i forhold til sine biologiske foreldre. Han hadde det ikke godt hos sine adoptivforeldre så der var vel grunnen. Så innlegg om at man går med skylapper for øynene provoserer meg. Fortsett å skrive her inne Malun, koselig å lese om dine erfaringer også. klem fra Bart 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79441-se-p%C3%A5-eldre-innlegg/#findComment-414356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannepia Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 Vet du hva Hannepia, nå må du faktisk slappe av litt! Vi skjønner at du har det vondt og du er åpenbart veldig sint på dine foreldre. Men du trenger vel ikke være sint på alle foreldrene her inne av den grunn? Prøv å holde fokus litt - og stol på at når folk her inne sier at de også tenker på de negative tingene, så er det faktisk sant! Såpass tiltro og folkeskikk må du jaggu ha. Du kan dessuten umulig ha lest de samme innleggene som jeg. Hverken du eller vi andre er tjent med at du inntar den holdninger der. Da risikerer du at det kommer i veien for budskapet ditt - og deg selv. Ikke gå inn i den onde sirkelen der. At det er mange solskinnshistorier her inne, skulle da for øvrig bare mangle: Dette er tross alt mennesker som har opplevd det aller største i verden - å bli foreldre! De elsker barna sine og ser alt mulig vidunderlig og vakkert i dem. Noe annet ville da virkelig vært trist, eller hva? Da ville jeg virkelig blitt skeptisk - hvis det bare var nedstemthet og svartsyn her inne. Jeg sier bare det jeg mener, mener DU da at du kan komme å si at jeg tar feil? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79441-se-p%C3%A5-eldre-innlegg/#findComment-414363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannepia Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 Du skulle bare visst hvordan dette morer meg! Hva vet du om hvem jeg er, hva jeg har gjort/gjør,hvilken situasjon jeg er i?? Ingenting!! Hva vet vi om deg....ingenting...hva er sant? Har vel en følelse av at du mangler endel oppmerksomhet - og det får du jo her!! Dermed er siste ordet sagt av den royale - du skal slippe å irritere deg over meg mer! Og jeg deg...jeg hører nemlig ikke hjemme her i det hele tatt! Hadde bare lyst til å erte deg og Hannepia litt! Om du er her bare for å *erte* som du sier, hvorfor i h****** er du her da?! anskje du tror at livet er en lek, men da kan jeg ikke si meg enig! Selv om du kaller deg dronninga, betyr det ikke at du ER en! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79441-se-p%C3%A5-eldre-innlegg/#findComment-414372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Koreagull Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hei! Jeg vil råde deg til å ta en titt inn på graviditetsforum og kikke der. Du ser ikke så mange gravide som bekymrer seg for narkomisbruk hos tenåringer f.eks. Eller andre tenåringsproblemer for den saks skyld. Betyr det at de gravide ikke er klar over at det er mange unge som sliter med rusmisbruk? Eller at man er totalt blind for problemer som kan oppstå etterhvert som ungene vokser til? I dont think so! Det er bare det at der og da, er det gleden over nytt barn som dominerer, og usikkerhet, frustrasjoner og spørsmål som føles nærere akkurat nå. Altså nøyaktig det samme som her inne på dette forumet. Det er faktisk er lov å glede seg også. Jeg gleder meg veldig til tildeling, til å få barn. Det snakker jeg om her, ofte og gjerne. Det betyr *ikke* at jeg verken er blind for utfordringer og problemer som kan dukke opp, ei heller at jeg ikke vil høre om dem. For det vil jeg. Jo bedre forberedt man er som forelder, jo bedre. Men akkurat nå så er jeg mest opptatt av det som er nærmest. Det er faktisk helt naturlig. Men jeg vil frabe meg å bli tatt for å være en blind høne med rosenrøde briller, bare fordi jeg er "frekk" nok til å glede meg, og å vise det. Det er å undervurdere noe vanvittig - både meg og andre blivende foreldre. Lykke til, håper du får sortert ut problemene dine- Hilsen fra klappe, klappe, klappe!!!! Vil alltid være obs på at problemer kan oppstå, men jeg akter IKKE å sitte og vente på dem, ei heller lete etter dem. Vi akter å glede oss til å bli foreldre!! ;o) (akter også glede meg på alle andres vegne, over deres "fødsler"!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79441-se-p%C3%A5-eldre-innlegg/#findComment-414469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 klappe, klappe, klappe!!!! Vil alltid være obs på at problemer kan oppstå, men jeg akter IKKE å sitte og vente på dem, ei heller lete etter dem. Vi akter å glede oss til å bli foreldre!! ;o) (akter også glede meg på alle andres vegne, over deres "fødsler"!) Jeg er gjerne med på applaus både til AAA og malun, jeg! Jeg er verdens lykkeligste adoptivmamma _selv_om_ jeg vet at det ligger en liten tragedie i hjemlandet bak det faktum at jeg har fått barn. Denne sorgen kjente jeg svært sterkt mens vi ventet på å få hente Storebror. Jeg er svært klar over dette, jeg leser startrapporten på både Storebror og Lillebror ofte for ikke å glemme. Likevel tillater jeg meg å ha tro på det jeg gjør, tro på at det helst går bra! Jeg skal gi ungene mine den tryggeste og beste barndommen barn kan få! Jeg skal lykkes og få harmoniske og glade ungdommer når den tid kommer. :-D Dette kan jeg si med den største selvfølge, for Storebror er bare fire år enda og Lillebror er fortsatt i Thailand. Som mamma syns jeg det er viktig å ha tro på fremtiden for at ballasten skal bli best mulig for de søte små. Hver tid arbeider for seg, og problemene dukker tidsnok opp. Det at jeg forholder meg til nåtiden betyr ikke at jeg ikke vet at det kan oppstå problemer en gang i fremtiden. For meg er det meningsløst å f.eks tenke at jeg bør holde meg inne i dag ettersom jeg kan bli påkjørt om jeg går ut. Jeg mener, det har jo gått bra _hver_dag_ så langt, så kanskje flaksen min er oppbrukt? Best å ta sine forholdsregler, eller? Enhver ser at tankerekken i avsnittet over er meningsløs - håper jeg. Hypoteser er og blir hypoteser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79441-se-p%C3%A5-eldre-innlegg/#findComment-414528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kongen av Danmark Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Om du er her bare for å *erte* som du sier, hvorfor i h****** er du her da?! anskje du tror at livet er en lek, men da kan jeg ikke si meg enig! Selv om du kaller deg dronninga, betyr det ikke at du ER en! Selv om du kaller deg dronninga, betyr det ikke at du ER en! Selv om du sier at du er adoptert, betyr det nødvendigvis ikke at du ER det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79441-se-p%C3%A5-eldre-innlegg/#findComment-414547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannepia Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 Selv om du kaller deg dronninga, betyr det ikke at du ER en! Selv om du sier at du er adoptert, betyr det nødvendigvis ikke at du ER det. Jeg er det, men du kan tro hva du vil.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79441-se-p%C3%A5-eldre-innlegg/#findComment-414565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Jeg er gjerne med på applaus både til AAA og malun, jeg! Jeg er verdens lykkeligste adoptivmamma _selv_om_ jeg vet at det ligger en liten tragedie i hjemlandet bak det faktum at jeg har fått barn. Denne sorgen kjente jeg svært sterkt mens vi ventet på å få hente Storebror. Jeg er svært klar over dette, jeg leser startrapporten på både Storebror og Lillebror ofte for ikke å glemme. Likevel tillater jeg meg å ha tro på det jeg gjør, tro på at det helst går bra! Jeg skal gi ungene mine den tryggeste og beste barndommen barn kan få! Jeg skal lykkes og få harmoniske og glade ungdommer når den tid kommer. :-D Dette kan jeg si med den største selvfølge, for Storebror er bare fire år enda og Lillebror er fortsatt i Thailand. Som mamma syns jeg det er viktig å ha tro på fremtiden for at ballasten skal bli best mulig for de søte små. Hver tid arbeider for seg, og problemene dukker tidsnok opp. Det at jeg forholder meg til nåtiden betyr ikke at jeg ikke vet at det kan oppstå problemer en gang i fremtiden. For meg er det meningsløst å f.eks tenke at jeg bør holde meg inne i dag ettersom jeg kan bli påkjørt om jeg går ut. Jeg mener, det har jo gått bra _hver_dag_ så langt, så kanskje flaksen min er oppbrukt? Best å ta sine forholdsregler, eller? Enhver ser at tankerekken i avsnittet over er meningsløs - håper jeg. Hypoteser er og blir hypoteser. Det ligger en tragedie bak våre (kommende) barns historie, ja, men hadde vi avverget det ved å ikke adoptere? Jeg er med på applausen, ChiengMai og dere andre. Ønsker også Hannepia alt godt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79441-se-p%C3%A5-eldre-innlegg/#findComment-414695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malun Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Jeg sier bare det jeg mener, mener DU da at du kan komme å si at jeg tar feil? Kan du ikke prøve å lese innlegget en gang til - sakte denne gang, og uten sinnabrillene dine. Jeg prøver ikke å ta deg! Snarere tvert i mot. Jeg uttrykker _min_ mening, og prøver samtidig å forklare deg at ved å tone ned sinnet ditt og nyansere litt mer, vil det være til hjelp både for deg selv og budskapet ditt. helt sant! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79441-se-p%C3%A5-eldre-innlegg/#findComment-414750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.