Gå til innhold

I en ideèll verden...og FOKUS....og Hannepia og tanker...

Anbefalte innlegg

Gjest blomstring

...hadde adopsjon ikke vært nødvendig....

Har rast meg gjennom diskusjonene med adopterte og adoptanter. Dreier dette seg også om at vi som adopterer ikke må miste fokuset som handler om verdens urettferdighet? Det finnes andre gode løsninger for barn som ikke kan vokse opp sammen med biologisk mor og far, -enn adopsjon.

Og til Hannepia; det er nesten for ille å tenke på at min lille jente fra Kina ikke kunne bli godt nok tatt vare på i Kina, og at vi har "røvet" henne helt hit. Vi må ikke glemme at adopsjon er den aller aller aller siste utvei for barnet, når alt annet er prøvd. Det er viktig at det er slik.

Vi bør alle motarbeide verdens urettferdighet med alle midler, og vi gjør det ikke nok. Vi som adopterer må huske at denne lykkeligste løsning for oss, foregår på bekostning av "verdens urettferdighet". Det er såvidt meg bekjent ingen barn som adopteres ut av Norge...

Hannepia...jeg tror noen av dine tanker har med denne verdens urettferdighet å gjøre, og det at du er i ferd med virkelig å skape dine egne meninger, og finne dine egne interesse-felt/utvide din personlighet. Jeg (ikke adoptert) kunne aldri snakke med mine foreldre om disse ting, og jeg var usikker på alt her i verden. Nå kan jeg bare si at jeg er glad jeg følte slik, det har formet den jeg er idag.

(Ikke les videre om du ikke orker "kliss" slik jeg opplever mye av det du blir provosert over her på forumet, er...) For, idag er jeg en mor som elsker mitt barn over alt på jord. (og glem nå ikke at ingen har eiendomsrett over sine barn:-))Jeg blir ulykkelig når jeg tenker på verdens urettferdighet, og forsøker på måter jeg kan, å motarbeide den. Jeg blir provosert over mennesker som ikke en gang ønsker se, at vi bør gjøre mye mer for å skape mer rettferdighet for andre på jorda. Selv gjør jeg ikke nok. Jeg tror jo at de enorme kreftene i deg som kommer til syne her på forumet, har med utrolig mange forskjellige ting å gjøre. Jeg håper du fortsetter å skrive her, vi trenger deg!

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...