Alice in Wonderland Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 med adopsjonsforum, har vært inne å lest noen ganger.Ennå hører eg til i ufb, og venter for tida på resultatet fra vår fjerde IVF. Hadde på forhånd bestemt oss for adopsjon, så sosialrapporten er nesten ferdig. Pga alder og kortventing på ivf valgte vi å prøve dette først. Nå er vi ved vårt siste forsøk, så enten får vi positiv meding, eller så er vi positive nye medlemmer i dette forumet, vi gleder oss til å bli foreldre uansett. Men er intressert i erfaringer fra dere, kor lang tid må vi regne med? Forening eller giverland å anbefale? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79544-en-liten-fl%C3%B8rt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hei og velkommen hit. Om resultatet fra siste ivf-forsøk skulle bli negativt så vit at dere har en fantastisk og spennende prosess foran dere. Og siden sosialrapporten snart er i boks så behøver det ikke ta så altfor lang tid heller. Du må regne med ca 4 mnd før du er godkjent av BUFA. Da skal papirer oversettes før de sendes til giverland. Giverland må velges både utifra hva dere selv velger å legge vekt på, men også krav som giverland stiller. Dette går både på alder, hvor lenge dere har vært gift osv. Om du går inn på nettsidene til VB og adopsjonsforum og Inoradopt så ser du alt om hvilke krav giverlandene stiller. Jeg har i dag mottatt rapport og nytt bilde av min nydelige sønn. Klarer derfor ikke komme med noen objektiv vurdering når andre skal velge land. Jeg må bare få si at Thailand er et FLOTT land å adoptere fra. Etter at papirer er sendt nedover får man i disse tider en rask tildeling (fra to uker til tre måneder)Etter dette starter den virkelige ventingen. Det kan gå fra 6-9 måneder før du får hentet barnet ditt hjem. Men i løpet av denne tiden så får du helserapporter og nye bilder som er svært gode å ha i denne ventetida:-) Barna bor i gode fosterhjem og er fra 5 mnd og oppover ved tildeling. De fleste tror jeg er rundt året ved tildelingen. At barna har gode fosterhjem og at Thailand er et fint ferieland betydde mye for oss når vi valgte land. Vi har jo lyst til å ta flere turer tilbake for å bli bedre kjent med barnet sitt fødeland, både for vår og barnet sin del. Og om man ikke ønsker noe langt opphold i giverlandet på hentereisen, så behøver man ikke være mer enn 5-6 dager i Bangkok før man vender snuten hjem, om man ønsker det. Mange tar likevel med seg ei ekstra ferieuke enten i forkant, eller etter at barnet er hentet. Det var dagens Thailand-reklame! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79544-en-liten-fl%C3%B8rt/#findComment-414770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.