Gjest ekstase Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Lurer på om noen har erfaringer med å ha fått barn under ett år ved henting. Hvilke land gjelder det? Vi vurderer både Korea og Sri Lanka, men er det noen andre land hvor sjansen er stor for å få små barn? Vi er og opptatt av å velge land der ventetiden fra tildeling til henting er kort. Vi vil heller vente lenge fra godkj til tildeling... (er vi kravstore???) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79616-hvilke-land-st%C3%B8rst-mulighet-for-sm%C3%A5-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minst Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Du kan jo vente på at de åpner for søknader til de private barnehjemmene i Colombia. Der skal de visst være ganske små, men ventetiden er lang (ca. opptil 1 1/2 år etter godkjenning i Norge). Men for tiden har de inntaksstopp. De fra Etipopia er vel også små? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79616-hvilke-land-st%C3%B8rst-mulighet-for-sm%C3%A5-barn/#findComment-415447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tessa Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Du kan jo vente på at de åpner for søknader til de private barnehjemmene i Colombia. Der skal de visst være ganske små, men ventetiden er lang (ca. opptil 1 1/2 år etter godkjenning i Norge). Men for tiden har de inntaksstopp. De fra Etipopia er vel også små? Vi har adoptert en liten gutt fra Korea. Han var 4 mnd da vi fikk han hjem til Norge. Vi kjenner også mange andre par som har adoptert fra Korea og de har alle vært ca. 4 mnd. Det tar ca. 2 mnd. fra tildeling til henting så man får derfor tildeling da barnet er ca. 2 mnd. Det er selvfølgelig ingen sikkerhet i dette, men sannsynligheten for et lite barn er stor. Lykke til med valget! Vi er godt fornøyd med Korea. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79616-hvilke-land-st%C3%B8rst-mulighet-for-sm%C3%A5-barn/#findComment-415532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asksmommy Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Hei! Anbefaler at du går inn på hjemmesidene til de ulike adopsjonsforeningene og ser på den informasjon som finnes der. Da kan du sjekke at dere oppfyller de krav som samarbeidslandet setter til fremtidige foreldre, og se på ventetid etter tildeling før hentereise. I alle fall på Adopsjonsforum sin side (.no) står det informasjon om alder på barna. Regner med at dette er tilfelle for de andre foreningene også. I de fleste land er spennet stort... Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79616-hvilke-land-st%C3%B8rst-mulighet-for-sm%C3%A5-barn/#findComment-415548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lanka Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Hei! Ser dere allerede vurderer Korea og Sri Lanka, som er de to landene som en vel er mest garantert et barn under 1 år. De fleste er vel som tessa skriver ca. 4-5 mnd. når en kommer hjem både fra Korea og Sri Lanka. Jeg vil bare legge til at Sri Lanka er det eneste landet jeg vet om som ikke har noen venting etter tildeling, dvs. at en kan reise med én gang etter at en har fått offisiell tildeling av barnet. For oss tok det ca. 10 dager fra faksen kom fra Sri Lanka og til vi landet på flyplassen i Colombo, og da var vår datter nøyaktig 4 mnd. Vi kom hjem med henne en måned senere. Grunnen til at det tok 10 dager var at det var fullt på flyene før den tid!! Vil også nevne at en får vite om tildelingen noen uker før den offisielle faksen om tildeling kommer, så litt venting er det her også. Men - man trenger jo litt tid på seg til å ordne alt til en sånn reise :-) Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79616-hvilke-land-st%C3%B8rst-mulighet-for-sm%C3%A5-barn/#findComment-415682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Vi har adoptert en liten gutt fra Korea. Han var 4 mnd da vi fikk han hjem til Norge. Vi kjenner også mange andre par som har adoptert fra Korea og de har alle vært ca. 4 mnd. Det tar ca. 2 mnd. fra tildeling til henting så man får derfor tildeling da barnet er ca. 2 mnd. Det er selvfølgelig ingen sikkerhet i dette, men sannsynligheten for et lite barn er stor. Lykke til med valget! Vi er godt fornøyd med Korea. På spørresiden til Verdens Barn står det så vidt jeg husker at de nå i Korea kun adopterer bort barn som er så små at de ikke er registrerte i fødelandet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79616-hvilke-land-st%C3%B8rst-mulighet-for-sm%C3%A5-barn/#findComment-415704 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tirille Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Hei ekstase! Hvorfor ønsker dere et lite barn? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79616-hvilke-land-st%C3%B8rst-mulighet-for-sm%C3%A5-barn/#findComment-415755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ekstase Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Hei ekstase! Hvorfor ønsker dere et lite barn? Vi er ganske unge, 27 og 30 år, derfor ser vi for oss en liten baby. Vi tror vi er best egnet til å være foreldre "fra start", og ønsker å få med så mye som mulig av barnets liv. hvordan det? Er det rart? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79616-hvilke-land-st%C3%B8rst-mulighet-for-sm%C3%A5-barn/#findComment-415757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ekstase Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Hei! Ser dere allerede vurderer Korea og Sri Lanka, som er de to landene som en vel er mest garantert et barn under 1 år. De fleste er vel som tessa skriver ca. 4-5 mnd. når en kommer hjem både fra Korea og Sri Lanka. Jeg vil bare legge til at Sri Lanka er det eneste landet jeg vet om som ikke har noen venting etter tildeling, dvs. at en kan reise med én gang etter at en har fått offisiell tildeling av barnet. For oss tok det ca. 10 dager fra faksen kom fra Sri Lanka og til vi landet på flyplassen i Colombo, og da var vår datter nøyaktig 4 mnd. Vi kom hjem med henne en måned senere. Grunnen til at det tok 10 dager var at det var fullt på flyene før den tid!! Vil også nevne at en får vite om tildelingen noen uker før den offisielle faksen om tildeling kommer, så litt venting er det her også. Men - man trenger jo litt tid på seg til å ordne alt til en sånn reise :-) Mvh Det hadde vært moro å hørt mer om prosessen i forhold til Sri Lanka. Kan du fortelle mer? feks hvordan deres prosess var, og om hvordan oppholdet i Sri Lanka er (ser at må være der ganske lenge, hva gjorde dere hele tiden, og hvordan bodde dere? fikk dere ha barnet hos dere hele tiden?) Hvordan ser barna der ut? Som indere kanskje, eller lysere/mørkere? Ja, jeg lurer på det meste, jeg..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79616-hvilke-land-st%C3%B8rst-mulighet-for-sm%C3%A5-barn/#findComment-415762 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piamisa Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Ser at du har gått med deg to av landene man kan får små barn. Men et land er utelatt, Colombia og de private barnehjemmene. Det som er litt minus med Colombia er at det for tiden er inntaksstopp pga. noe BUFA har reagert på. Vi har selv adoptert en gutt fra et privat barnehjem i Colombia. Han var 7 uker da vi fikk han tildelt. Og han var 3,5 mnd. da vi kom hjem med han. Ventetiden er blitt noe lengre ved de private barnehjemmene en da vi adopterte. Fra vi sendte inn de første papirene og til vi fikk tildeling, gikk det kun 4 mnd. Dette for at det da var mangel på adoptivfamilier, men dette har snudd nå. Gjennomsnitt ventetid ved de private barnehjemmene ligger nå på 1 – 1 1/2 år, kanskje lengre. Jeg vil komme med en rettelse på innlegget til Lanka ang. hentereise etter tildeling. Hun skriver at Sri Lanke er det eneste landet man ikke trenger å vente så lenge før man får reist nedover for å hente sitt barn. Slik er det også i Colombia, fra vi fikk tildeling og til vi reiste, gikk det nesten 3 uker. Nå får en reist litt fortere ettersom det er blitt en Oslo har fått en Colombiansk Ambassade. Tidligere måtte vi sende visumsøknaden til Sverige og det gikk nesten en uke ekstra av den grunn. Jeg vil anbefale deg å gå inn på Adopsjonsforum sine sider og lese det som står på giverland. Der står det vel også hvilen aldersgruppe man kan bli godkjent for etter alderen på søkerne. Til slutt vil jeg tilføye at dere må være obs på at dere må tilfredsstille kriteriene hver enkelt land har. Dette er noe Adopsjonsforum kan hjelpe dere med hvis dere er usikker på hvilket land dere skal velge. Lykke til videre med bestemmelsene. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79616-hvilke-land-st%C3%B8rst-mulighet-for-sm%C3%A5-barn/#findComment-415826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tirille Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Vi er ganske unge, 27 og 30 år, derfor ser vi for oss en liten baby. Vi tror vi er best egnet til å være foreldre "fra start", og ønsker å få med så mye som mulig av barnets liv. hvordan det? Er det rart? Nei, det er da ikke rart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79616-hvilke-land-st%C3%B8rst-mulighet-for-sm%C3%A5-barn/#findComment-415866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lanka Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Ser at du har gått med deg to av landene man kan får små barn. Men et land er utelatt, Colombia og de private barnehjemmene. Det som er litt minus med Colombia er at det for tiden er inntaksstopp pga. noe BUFA har reagert på. Vi har selv adoptert en gutt fra et privat barnehjem i Colombia. Han var 7 uker da vi fikk han tildelt. Og han var 3,5 mnd. da vi kom hjem med han. Ventetiden er blitt noe lengre ved de private barnehjemmene en da vi adopterte. Fra vi sendte inn de første papirene og til vi fikk tildeling, gikk det kun 4 mnd. Dette for at det da var mangel på adoptivfamilier, men dette har snudd nå. Gjennomsnitt ventetid ved de private barnehjemmene ligger nå på 1 – 1 1/2 år, kanskje lengre. Jeg vil komme med en rettelse på innlegget til Lanka ang. hentereise etter tildeling. Hun skriver at Sri Lanke er det eneste landet man ikke trenger å vente så lenge før man får reist nedover for å hente sitt barn. Slik er det også i Colombia, fra vi fikk tildeling og til vi reiste, gikk det nesten 3 uker. Nå får en reist litt fortere ettersom det er blitt en Oslo har fått en Colombiansk Ambassade. Tidligere måtte vi sende visumsøknaden til Sverige og det gikk nesten en uke ekstra av den grunn. Jeg vil anbefale deg å gå inn på Adopsjonsforum sine sider og lese det som står på giverland. Der står det vel også hvilen aldersgruppe man kan bli godkjent for etter alderen på søkerne. Til slutt vil jeg tilføye at dere må være obs på at dere må tilfredsstille kriteriene hver enkelt land har. Dette er noe Adopsjonsforum kan hjelpe dere med hvis dere er usikker på hvilket land dere skal velge. Lykke til videre med bestemmelsene. Med vennlig hilsen Hei Piamisa! Det var ikke meningen å komme med feilinformasjon! Jeg hadde ikke hørt om andre land der en får reise med én gang, men jeg trekker det tilbake med én gang!! :-) Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79616-hvilke-land-st%C3%B8rst-mulighet-for-sm%C3%A5-barn/#findComment-415888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lanka Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Det hadde vært moro å hørt mer om prosessen i forhold til Sri Lanka. Kan du fortelle mer? feks hvordan deres prosess var, og om hvordan oppholdet i Sri Lanka er (ser at må være der ganske lenge, hva gjorde dere hele tiden, og hvordan bodde dere? fikk dere ha barnet hos dere hele tiden?) Hvordan ser barna der ut? Som indere kanskje, eller lysere/mørkere? Ja, jeg lurer på det meste, jeg..... Jeg svarer gjerne på spørsmål om selve prosessen på Sri Lanka, og om vår hentereise. Men - jeg har ikke lyst til å legge disse opplysningene (i alle fall ikke de personlige) her på DOL. Dersom du sender meg en mail på [email protected] så skal jeg svare på det du lurer på. Men - helt generelt så er barna veldig like Indiske barn - jeg ville ikke sett forskjell! Hudfargen varierer, akkurat som i India, men de fleste er nok ganske mørke. Man er lenge (4-5 uker) på Sri Lanka fordi hele saksgangen blir unnagjort der nede, dvs. at barnet er adoptert og norsk statsborger da det kommer hjem. Dette er jo også likt med Colombia?? Ser jeg tok feil ang. ventetiden etter tildeling der. Vi bodde på hotell under oppholdet, men det er sikkert andre alternativer også. Men - send meg en mail, så skal du få mer utfyllende opplysninger :-) Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79616-hvilke-land-st%C3%B8rst-mulighet-for-sm%C3%A5-barn/#findComment-415903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.