Gå til innhold

Halloween - skrekk og gru

Anbefalte innlegg

Colombiamamma

I følge amerikansk skikk er det visstnok heller ikke vanlig å gjøre rampestreker om man ikke får godteri. Leste det i stad og har vel også hørt det før. Man kan visst si ingen av delene bare.

Men - det er nå litt opp til foreldrene også da. Sønnen min vet veldig godt at han ikke skal gjøre rampestreker om han ikke får godteri på Halloween. Ungene som gikk og ringte på her i går hadde heller ikke med noen ting å grise utover. Tror heller det er litt større barn som står for den grisinga stort sett..

Sånn med unntak av rampestrekene da - om de ikke gjør rampestreker, hva syns du om det da? *nysgjerrig*

Liker ikke at de tigger om gotteri uansett.

Prøver jo å lære barna opp til at de ikke skal tigge, men takke pent dersom de får noe. Synest ikke det er greit dersom barna forventer at de skal få noe.

Tror likevel det er vanskelig å holde barna borte fra feiringen dersom det blir en tradisjon. Da er det viktig å snakke med barna slik som du Anki alt har gjort.

Men jeg håper det ikke blir en tradisjon men at Hallowen dør ut.

Fortsetter under...

fei1365380229

Jeg sitter ikke med de samme følelsene som deg rundt dette.

Jeg synes det er kjempegøy jeg, når foreldrene går rundt med de minste og de litt eldre får gå selv.

Ikke har jeg opplevd eggkasting, knusing av ruter etc. Men og "spraye ned farmor med skum", det har jeg vært med på selv:)

Det må skilles på "rampestreker" og hærverk. Og skille på Hærverk og en uskyldig tradisjon.

Selv har jeg feiret halloween 5år på rad.( i voksen alder, men vi gjorde det hjemme når jeg var liten), Og vi voksne har virklig kost oss, og de 3 siste årene er det jo morsomt at barna kommer på besøk. (Men så ryktes det vel i nabolaget at de er velkommen i alle fall ETT sted.)

Om fler blir med på "festen", blir det mer morro for barna også.

I går hadde jeg ikke annledning, og var derfor ikke hjemme, men når jeg kom hjem, var det ikke ett spor av dem og se.

Jeg synes ikke vi får det morsommere jeg, enn vi selv lager det. Og man behøver ikke lage "problemer" av småting heller.

Vennlig hilsen

Nå er jo ikke dette vår tradisjon da.

Og de som tjener på dette er handelsstanden. Er det ikke nok med lucia, julebukk, karneval, julenissedag m.m. i barnehager og skoler om man ikke skal innføre dette også. Handelsstanden vet da å sko seg på alle mulige morsomme "dager".

Liker ikke at de tigger om gotteri uansett.

Prøver jo å lære barna opp til at de ikke skal tigge, men takke pent dersom de får noe. Synest ikke det er greit dersom barna forventer at de skal få noe.

Tror likevel det er vanskelig å holde barna borte fra feiringen dersom det blir en tradisjon. Da er det viktig å snakke med barna slik som du Anki alt har gjort.

Men jeg håper det ikke blir en tradisjon men at Hallowen dør ut.

ok, var bare nysgjerrig :)

Jeg for min del syns forsåvidt at Halloween er greit nok, men at man kanskje kunne lage sin egen vri på det. Arrangere Halloween-fest, gjøre noe bra samtidig som man samler inn godteri :) Spennende for barna med noen nye tradisjoner også tror jeg

Ha en god helg :)

Jeg sitter ikke med de samme følelsene som deg rundt dette.

Jeg synes det er kjempegøy jeg, når foreldrene går rundt med de minste og de litt eldre får gå selv.

Ikke har jeg opplevd eggkasting, knusing av ruter etc. Men og "spraye ned farmor med skum", det har jeg vært med på selv:)

Det må skilles på "rampestreker" og hærverk. Og skille på Hærverk og en uskyldig tradisjon.

Selv har jeg feiret halloween 5år på rad.( i voksen alder, men vi gjorde det hjemme når jeg var liten), Og vi voksne har virklig kost oss, og de 3 siste årene er det jo morsomt at barna kommer på besøk. (Men så ryktes det vel i nabolaget at de er velkommen i alle fall ETT sted.)

Om fler blir med på "festen", blir det mer morro for barna også.

I går hadde jeg ikke annledning, og var derfor ikke hjemme, men når jeg kom hjem, var det ikke ett spor av dem og se.

Jeg synes ikke vi får det morsommere jeg, enn vi selv lager det. Og man behøver ikke lage "problemer" av småting heller.

Vennlig hilsen

Ja det er sikkert gøy...helt til du får en livredd unge i huset.

Får håpe for din del at du får en skikkelig barsking ;-))

Gjest klamydia

Vi hadde ingen på døra. Skuffende siden mannen min hadde kledd seg ut som en fryktelig dødning (han så virkelig helt jævlig skremmende ut) og gikk her og ventet på å skremme vannet av ungene som ringte på..

Han gjorde det samme i fjor - skremte vettet av ungene og ga ikke en karamell engang. Kanskje derfor ingen kom hit i år...

Vi hadde ingen på døra. Skuffende siden mannen min hadde kledd seg ut som en fryktelig dødning (han så virkelig helt jævlig skremmende ut) og gikk her og ventet på å skremme vannet av ungene som ringte på..

Han gjorde det samme i fjor - skremte vettet av ungene og ga ikke en karamell engang. Kanskje derfor ingen kom hit i år...

He-he, akkurat _den_ ideen har streifet meg også ;-)

Annonse

Kanskje det, ja...

:-)))

Colombiamamma

ok, var bare nysgjerrig :)

Jeg for min del syns forsåvidt at Halloween er greit nok, men at man kanskje kunne lage sin egen vri på det. Arrangere Halloween-fest, gjøre noe bra samtidig som man samler inn godteri :) Spennende for barna med noen nye tradisjoner også tror jeg

Ha en god helg :)

En god helg til deg også :-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...