Gå til innhold

Kan en adoptere når....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest anonym i kveld

Jeg tror ikke det er umulig!

Vi er selv 40 og snart 51 år, startet prosessen for 2 år siden, og venter nå snart tildeling fra Kina.

Før vi gikk i gang, ringte jeg til de ulike foreningene, og ingen kunne gi meg et sikkert svar. Men de mente at vi kunne søke, og at Kina var det eneste landet som var aktuelt.

Og jeg snakket også med en saksbehandler i SUAK som heller ikke var avvisende.

Men på sosialkontoret fikk jeg beskjed om at vi var for gamle og at vi heller burde søke om å bli fosterforeldre. De kunne tydeligvis ikke reglene skikkelig.

Godkjenningen gikk greit.

Gjest blomstring

Synes Koreamor virker litt kategorisk her... Jeg tror det er flere som har hatt like høy alder som det du beskriver, som har fått adoptere fra Kina. Imidlertid kan det komme an på en del ting, men dersom de ønsker dette sterkt, så tror jeg det er værdt å prøve... Sosialkontoret virker som har til jobb bl.a. å "problematisere". Jeg kan anbefale en konferansetime hos Verdens Barn, de andre foreningene kjenner jeg ikke.

Gjest i prosessen

Synes Koreamor virker litt kategorisk her... Jeg tror det er flere som har hatt like høy alder som det du beskriver, som har fått adoptere fra Kina. Imidlertid kan det komme an på en del ting, men dersom de ønsker dette sterkt, så tror jeg det er værdt å prøve... Sosialkontoret virker som har til jobb bl.a. å "problematisere". Jeg kan anbefale en konferansetime hos Verdens Barn, de andre foreningene kjenner jeg ikke.

Også jeg tror dere har store sjanser for å bli godkjent. Men da må dere rappe dere å få ferdig sosialrapporten!

Forørvig vil jeg anbefale dere å kontakte Inor Adopt først, for i mots. til de andre foreningene tror jeg disse har ledig "kvote" på Kina nå.

Lykke til!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...