Gå til innhold

Er noe galt....


Gjest dagt

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 8 uker som er veldig vanskelig og få til og spise.Vi bruker veldig lang tid på han ved hvert måltid.Han bruker flaske,og suger bra ca.30-50 ml.,så blir han trett og uinterisert og vi må skikkelig stimulere han til og spise.Kan bruke 1 1/2 t til 2t...Trenger noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vet ikke jeg, har ikke barn selv, men min mor har fortalt meg at da jeg var baby, så var det helt umulig å få i meg noe melk, for jeg sovna med en gang jeg bøei lagt til puppen! Så etter tre mnd med slit og strev, gikk de over til flaske..og da gikk det mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm....synes å huske jeg fikk noen råd da Vegard var lite sugevillig (noen dager) i forbindelse med gulsott....

Ha litt mindre klær på enn vanlig, slik at sval luft kvikker ham opp litt. Vi blir alle døsige av å ha det varmt.

Gni inni håndflata hans. Det stimulerer griperefleksen, og dermed også sugerefleksen (forstod jeg).

Noen barn får ekstra stimulans gjennom nervesystemet, ved at det ligger med kroppen under mors arm, bena godt bøyd i knærme/hofter, og fotbladene støttet mot noe.(Dette gjelder visst mest med brystamming, men du kan jo prøve stillinga. Dette hentet jeg fra Nylander`s bok.)

Ellers bør du kanskje prøve å bytte flaskesmukk? Og _ikke_ bruke vanlig smukk ennå.

Lykke til!:-)

Klem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære dagt. Det høres ut som om du er bekymret og da vil jeg råde deg til å kontakte helsestasjonen som kan vurdere barnet ditt. Du sier ikke noe om hvor ofte han spiser eller vektoppgang. Har du prøvd forskjellige smokker?

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...