Gå til innhold

foreldre, følger dere med på matteleksene på gr.kurs?

Anbefalte innlegg

Gjest kvitsymra

Heisann!

Jeg er lærer på videregående, og registrerer at svært mange elever ikke gjøre leksene sine. Vi har omorganisert 4 matteklasser, og jeg har de svakeste elevene. Elevene er konsentrerte og greie i timene, men de stryker fordi de ikke jobber oppgavene når de kommer hjem.

Er elevene for store til at foreldrene følger med om leksene blir gjort? Hvordan ville dere som foreldre likt å få info brev om unnasluntringen?

Fortsetter under...

Hei:

Nå har jeg ikke så store barn ennå, men jeg blir glad for alle tilbakemeldinger jeg får fra skolen.

Gutten min er 12, og går i 7. klasse. Jeg følger opp leksene så godt jeg kan, men av og til sier han at han har gjort leksene på skolen, og at bøkene derfor ligger igjen der. Han sier selvsagt også at jeg er verdens strengeste mor, som vil sjekke leksene HVER dag..

Jeg synes kontakten med skolen er for dårlig (samtaler på 20 min. to ganger i året) derfor blir jeg glad for tilbakemeldinger utover disse samtalene!

mvh

Hei:

Nå har jeg ikke så store barn ennå, men jeg blir glad for alle tilbakemeldinger jeg får fra skolen.

Gutten min er 12, og går i 7. klasse. Jeg følger opp leksene så godt jeg kan, men av og til sier han at han har gjort leksene på skolen, og at bøkene derfor ligger igjen der. Han sier selvsagt også at jeg er verdens strengeste mor, som vil sjekke leksene HVER dag..

Jeg synes kontakten med skolen er for dårlig (samtaler på 20 min. to ganger i året) derfor blir jeg glad for tilbakemeldinger utover disse samtalene!

mvh

Det med tilbakemeldinger virker som er noe de fleste foreldre savner?

Samboeren min er lærer(dog på enda lavere trinn enn dine barn er på).

Og hadde en undersøkelse nå, hvor de fleste mente at tilbakemeldingene er for dårlige.

Men, hvis jeg forsto hun riktig så går det litt begge veier.

De prøver å gi beskjeder hele tiden, skriver lappper som sendes med ungene osv osv.