Gå til innhold

telefonhistorier - noen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, jeg kan vel alltids dra den en gang til - synes jo den er litt søt, da.. :o)

Jeg befant meg altså på et hotellrom, satt og slappa av før turneåpning med Händels "Messias". Mens jeg alt satt der, tok jeg en rask telefon til Gubben for å høre at alt sto bra til.

Mannen (min, altså!!)som svarte, hørtes ut som et skjelvende vrak. Han hadde nettopp mottatt TELEFONEN, og hadde nulla helt ut! Det eneste han hadde fått med seg, var at det var ei jente... Så jeg ringte AF - og satt med (på forsøk nr. 2)skjelvende hender og noterte alle vitale opplysninger på hotellets skriveblokk.

Resten av ettermiddagen satt jeg da selvsagt i telefonen, og på konserten om kvelden var innlevelsen nesten litt FOR stor da vi fremførte "For Unto Us A Child Is Born"...:o)))))

Historie 2 er veldig kort og mye ferskere :o)

Etter å ha plaget AF med telefoner både sent og tidlig, fikk jeg til slutt beskjed om at vi kom TIDLIGST til å høre noe på onsdag 23.10. Så jeg gikk (etter trehundre års venting!) i dvalemodus, og ante fred og ingen fare da telefonen ringte 22 oktober. Mannen min kastet et blikk på nummeret, ga meg telefonen og sa: "Denne skal DU få ta!"

Rommet seilte, klumpen i halsen vokste seg stor da jeg så hvem det E N D E L I G var som ringte. Så da saksbehandler presenterte seg, sa jeg bare "Si det FORT!"

Og så..........................gjorde hun det! ;o))))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80302-telefonhistorier-noen/#findComment-421022
Del på andre sider

Tja, jeg kan vel alltids dra den en gang til - synes jo den er litt søt, da.. :o)

Jeg befant meg altså på et hotellrom, satt og slappa av før turneåpning med Händels "Messias". Mens jeg alt satt der, tok jeg en rask telefon til Gubben for å høre at alt sto bra til.

Mannen (min, altså!!)som svarte, hørtes ut som et skjelvende vrak. Han hadde nettopp mottatt TELEFONEN, og hadde nulla helt ut! Det eneste han hadde fått med seg, var at det var ei jente... Så jeg ringte AF - og satt med (på forsøk nr. 2)skjelvende hender og noterte alle vitale opplysninger på hotellets skriveblokk.

Resten av ettermiddagen satt jeg da selvsagt i telefonen, og på konserten om kvelden var innlevelsen nesten litt FOR stor da vi fremførte "For Unto Us A Child Is Born"...:o)))))

Historie 2 er veldig kort og mye ferskere :o)

Etter å ha plaget AF med telefoner både sent og tidlig, fikk jeg til slutt beskjed om at vi kom TIDLIGST til å høre noe på onsdag 23.10. Så jeg gikk (etter trehundre års venting!) i dvalemodus, og ante fred og ingen fare da telefonen ringte 22 oktober. Mannen min kastet et blikk på nummeret, ga meg telefonen og sa: "Denne skal DU få ta!"

Rommet seilte, klumpen i halsen vokste seg stor da jeg så hvem det E N D E L I G var som ringte. Så da saksbehandler presenterte seg, sa jeg bare "Si det FORT!"

Og så..........................gjorde hun det! ;o))))

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80302-telefonhistorier-noen/#findComment-421245
Del på andre sider

Gjest ViTo-Tre

Vi hadde gått og ventet i det uendelige på den berømmelige telefonen og trodde ALDRI den skulle komme.Det startet at telefonen ringte kl 06:25 en onsdag morgen nå i april. Etter en liten diskusjon om hvem som skulle stå opp for å svare, sprang jeg inn i stuen og nådde selvfølgelig ikke telefonen. Jeg hisset meg litt opp og mente at vedkommende som hadde ringt ikke burde ha ringtså lenge når det tydeligvis var feil nummer (!?). Deretter begynte min mann sin telefon å ringe. Etter litt forvirret leting etter denne fant jeg også den akkurat for sent og var på dette tidspunktet sikker på at det var en av hans kunder som hadde ringt og mente det var temmelig uhøflig å ringe så tidlig. Min mann prøvde å ringe opp på mobilen sin men fikk bare "fax-svar". Plutselig begynte min egen mobil å ringe og da ble jeg blek om nebbet og var overbevist om at det var skjedd et familiemedlem noe. Jeg fomlet i vesken min etter telefonen og..ooops der falt batteriet av!! Frustrasjonen over disse telefonene var på topp, men heldigvis ringte min mann sin mobil nok en gang og han satt der i sengen med telfonen og ble så myk i stemmen at det bare ikke var til å ta feil av hvilken telefon det var snakk om som endelig kom gjennom. Etterpå tror jeg vi drakk to kanner kaffe ved kjøkkenbordet for å skjønne at vi endelig var blitt foreldre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80302-telefonhistorier-noen/#findComment-421275
Del på andre sider

forelsket colombiamamma

Ja, jeg har en:-)

Om morgenen den 6 september 2001 ringte jeg AF for å gi beskjed om at når tildelingen kom måtte de ringe min mann. Jeg har en del møtevirksomhet på mitt kontor på jobb, og da vi fikk godkjenningen fra Colombia (3/8-01) ringte min mann meg der og jeg satt i et møte. Dere kan vel gjerne tenke dere hvordan gjestene mine reagerte da jeg hoppet opp av stolen og jublet...:-) Det ser ikke særlig seriøst ut når man sitter i møte, eller hva?:-)

Derfor ville jeg gjerne at min mann skulle få den telefonen som vi nå ventet på fra AF.

Damen på AF sa rolig i fra om at vi ikke kunne forvente oss noen telefon så snart etter tildeling av distrikt (30/8-01), men det var vi jo klar over. Poenget var bare at de ikke måtte ringe meg på jobb når telefonen kom(selv om jeg egentlig gjerne ville ha den telefonen:-))

Rett etter arbeidstid den 6.september skulle vi ha et stabsmøte på jobben og mens jeg var der var jeg ikke klar over at jeg faktisk var blitt mamma. Etter møtet så jeg at min mann hadde prøvd å ringe meg flere ganger og jeg ringte tilbake. "Hei mamma!", sa en glad pappa. En kan vel si at jeg skal være glad jeg ikke hadde folk på besøk på kontoret mitt da. Tårene haglet og jeg jublet. Vi var endelig blitt foreldre til en nydelig jente på 2 år og 2 mnd. Det var bare det at jeg ikke var tilstede under fødselen, min mann tok seg av alt:-))))))

Neste gang vil jeg gjerne ta den telefonen når den kommer, slik som lilja fikk:-). Får bare droppe å ha møter i den tiden jeg forventer å bli mamma:-) Sikkert enkelt å forklare overfor sjefen:-)

mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80302-telefonhistorier-noen/#findComment-421296
Del på andre sider

Telefonen kom mandag 3.april 2000 kl. 11.00 !!

Det vil si, det var kl 11 jeg valgte å ta den, da hadde den nemlig ringt med jevne mellomrom fra kl 08.00 :-)

Jeg hadde nemlig en lenge etterlengtet fridag, ( har et yrke som innbærere at jeg ofte må være tilgjengelig døgnet rundt) og regnet med at det var jobb telefon siden den kom så tidelig om morgenen.

Rett før 11 så står min venninne utenfor huset,med ski på bena, sekken er pakket med appelsiner og sjokolade, bikkjene utolmodig pesende, jeg har nettopp fått på meg ytterklærne, også ringer telefonen igjen. Og atter en gang er det et anonymt nr. Jeg var på kanten til å bare la den ringe denne gangen også - men tenkte jeg fikk vel høre hva det var siden de var så iherdige.

"Hei det er Linda her, jeg har en veldig spennende beskjed til deg, er du klar ?" Jeg kjente at hjertet begynte å slå adskillig fortere og klarte så vidt å stotre frem et gråtkvalt ja - også så hun det - "dere har blitt foreldre til to tvillinggutter" Også leste hun opp masse informasjon, jeg klarte å få med meg fødselsdato og navnene, også begynte tårene - og jeg ble mer eller mindre stum:-)

Min venninne fant meg gråtende i trappen, men skjønte fort hva som var skjedd, hun fikk meg på beina og jeg fikk ringt til Mr. Z på jobb, han hadde møter han måtte være på, så han hadde en tøff dag kan dere tro :-)

Det ble en jublende skitur !

Etterfulgt av champagne og god mat når Mr Z kom hjem.

Gjett om jeg har angret på at jeg ikke tok telefonen kl 08.00 :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80302-telefonhistorier-noen/#findComment-421382
Del på andre sider

Annonse

Det vil si, det var kl 11 jeg valgte å ta den, da hadde den nemlig ringt med jevne mellomrom fra kl 08.00 :-)

Jeg hadde nemlig en lenge etterlengtet fridag, ( har et yrke som innbærere at jeg ofte må være tilgjengelig døgnet rundt) og regnet med at det var jobb telefon siden den kom så tidelig om morgenen.

Rett før 11 så står min venninne utenfor huset,med ski på bena, sekken er pakket med appelsiner og sjokolade, bikkjene utolmodig pesende, jeg har nettopp fått på meg ytterklærne, også ringer telefonen igjen. Og atter en gang er det et anonymt nr. Jeg var på kanten til å bare la den ringe denne gangen også - men tenkte jeg fikk vel høre hva det var siden de var så iherdige.

"Hei det er Linda her, jeg har en veldig spennende beskjed til deg, er du klar ?" Jeg kjente at hjertet begynte å slå adskillig fortere og klarte så vidt å stotre frem et gråtkvalt ja - også så hun det - "dere har blitt foreldre til to tvillinggutter" Også leste hun opp masse informasjon, jeg klarte å få med meg fødselsdato og navnene, også begynte tårene - og jeg ble mer eller mindre stum:-)

Min venninne fant meg gråtende i trappen, men skjønte fort hva som var skjedd, hun fikk meg på beina og jeg fikk ringt til Mr. Z på jobb, han hadde møter han måtte være på, så han hadde en tøff dag kan dere tro :-)

På det tidspunktet (1600 thai-tid) hadde vi akkurat kommet tilbake til hotellrommet etter en tur på Chao Praya. Vi har på en måte vært i Bangkok samtidig vi da ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80302-telefonhistorier-noen/#findComment-421409
Del på andre sider

thuva1365380402

Så koselig å lese om tildelingstelefonen. Gleder meg til det blir vår tur. Skal adoptere fra Korea.

Var dere godkjent for søsken-adopsjon?

I vår sosialrapport står det at vi kunne tenke oss søsken. Men jeg har hørt at man ikke har så store muligheter til det hvis man ikke fra tidligere har jobbet eller har erfaring med barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80302-telefonhistorier-noen/#findComment-421449
Del på andre sider

Vi hadde gått og ventet i det uendelige på den berømmelige telefonen og trodde ALDRI den skulle komme.Det startet at telefonen ringte kl 06:25 en onsdag morgen nå i april. Etter en liten diskusjon om hvem som skulle stå opp for å svare, sprang jeg inn i stuen og nådde selvfølgelig ikke telefonen. Jeg hisset meg litt opp og mente at vedkommende som hadde ringt ikke burde ha ringtså lenge når det tydeligvis var feil nummer (!?). Deretter begynte min mann sin telefon å ringe. Etter litt forvirret leting etter denne fant jeg også den akkurat for sent og var på dette tidspunktet sikker på at det var en av hans kunder som hadde ringt og mente det var temmelig uhøflig å ringe så tidlig. Min mann prøvde å ringe opp på mobilen sin men fikk bare "fax-svar". Plutselig begynte min egen mobil å ringe og da ble jeg blek om nebbet og var overbevist om at det var skjedd et familiemedlem noe. Jeg fomlet i vesken min etter telefonen og..ooops der falt batteriet av!! Frustrasjonen over disse telefonene var på topp, men heldigvis ringte min mann sin mobil nok en gang og han satt der i sengen med telfonen og ble så myk i stemmen at det bare ikke var til å ta feil av hvilken telefon det var snakk om som endelig kom gjennom. Etterpå tror jeg vi drakk to kanner kaffe ved kjøkkenbordet for å skjønne at vi endelig var blitt foreldre.

Hei

Dette er hittil den beste telfonhistorien jeg har hørt. Jeg lo så jeg gråt over alle forviklingene før dere endelig fant ut hvilken viktig telefon det var.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80302-telefonhistorier-noen/#findComment-421515
Del på andre sider

Så koselig å lese om tildelingstelefonen. Gleder meg til det blir vår tur. Skal adoptere fra Korea.

Var dere godkjent for søsken-adopsjon?

I vår sosialrapport står det at vi kunne tenke oss søsken. Men jeg har hørt at man ikke har så store muligheter til det hvis man ikke fra tidligere har jobbet eller har erfaring med barn.

Vi var godkjent for søsken. Begge har vi hatt en del med barn/ungdom å gjøre i jobben våre, og mannen min er utdannet barnevernspedagog, så dette var nok noe av grunnen til at vi fikk godkjenningen.

Men vet også om de som har blitt godkjent med mindre erfaring enn oss, så har dere lyst på søsken så anbefaler jeg absolutt å gjøre et forsøk.

Våre erfaringer med å få to på en gang er udelt positive :-)

Samtidig så vil jeg si at det krever naturlig nok mer enn å få et barn.

Min mann er forøvrig også tvilling, så for oss var det virkelig stas å få tvillinger :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80302-telefonhistorier-noen/#findComment-421736
Del på andre sider

På det tidspunktet (1600 thai-tid) hadde vi akkurat kommet tilbake til hotellrommet etter en tur på Chao Praya. Vi har på en måte vært i Bangkok samtidig vi da ;-)

Så morsomt ! Tankemessig og følelsesmessig var vi definitift i Thailand da ja :-)

Jeg tror forøvrig at våre barn og deres nr to har vært i fosterhjem i samme nabolag - men det kan vi jo mailes om -

jo mer jeg ser på bildene på hjemmesiden din og sammenligner med albumet vårt, desto sikrere blir jeg, tror jeg :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80302-telefonhistorier-noen/#findComment-421750
Del på andre sider

Første telefon var ganske spesiell.

Akkurat denne dagen hadde jeg valgt å avspasere fra jobben for å kose meg litt før helgen. Jeg var da på besøk til min mor (kommende bestemor) da telefonen hennes ringte.

Min mor sa at det var min mann på telefonen, og at han virket en smule stresset, så det var nok best jeg tok den.

Da jeg svarte på telefonen hører jeg min mann si: står du ? Nei, svarte jeg. Sitter du godt ? Nei, svarer jeg en smule irritert, jeg ligger på sofaen.

VI HAR FÅTT EI LITA JENTE brøler han i telefonen.

I halveis sjokktilstand gjentar jeg alt han sier uten egentlig å få med meg hva det er han sier. Jeg ble i tillegg veldig distrahert av min mor som hoppet frem og tilbake i sofaen, med tårene rennende.

Etter en liten stund går det endelig opp for meg hva det er han egentlig har fortalt, og jeg roper tilbake at jeg er på tur til jobben hans for å spise lunsj, og for å få alle detaljene. Det er helt utrolig at den bilturen gikk bra, for jeg oppdaget først etter 5 km at jeg satt bak rattet.

hilsener fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80302-telefonhistorier-noen/#findComment-422084
Del på andre sider

Så morsomt ! Tankemessig og følelsesmessig var vi definitift i Thailand da ja :-)

Jeg tror forøvrig at våre barn og deres nr to har vært i fosterhjem i samme nabolag - men det kan vi jo mailes om -

jo mer jeg ser på bildene på hjemmesiden din og sammenligner med albumet vårt, desto sikrere blir jeg, tror jeg :-)

Så send mail da!!! Dette må jeg vite mer om ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80302-telefonhistorier-noen/#findComment-422539
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...