Gå til innhold

Skal jeg si noe?

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 15 år som har gått gjennom utrolig mye de siste årene! For å gjøre det enkelt så skilte mamma og pappa seg når jeg var 3 år. Pappa fant en ny og fikk to barn med henne, de flyttet fra hverandre for 3 år siden så flyttet de sammen igjen, flyttet fra hverandre og nå skal de flytte sammen igjen!

Jeg føler på meg at de kommer til å flytte fra hverandre igjen. Det er ikke en gang faren min som har sagt til meg at de skal flytte sammen. Det fikk jeg vite av moren min som fikk vite det av lillesøsteren min som igjen fikk vite det av stesøsteren vår.

Så det jeg lurer på er... (endelig kommet til poenget) skal jeg si til faren min at jeg er redd for at de flytter fra hverande igjen og at jeg ikke kommer til å takle det, og at jeg hadde satt pris på å få vite fra han at de skulle flytte sammen?

Jeg vet at dette er ett dumt spørsmål. Men jeg er en veldig svak person og tårer ikke snakke med han. Det er også pga jeg ikke har så godt forhold til han som jeg ønsker!

Jeg ville satt pris på om dere kom med deres synspunkt for jeg er veldig forvirret nå!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80440-skal-jeg-si-noe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -been there, done that

OK! Skjønner hvordan du har det! Skjedd meg noen ganger oxo. Er ikke lett... Har bare hatt x-antall stesøsken, men er enearving selv.

For øyeblikket så driver moren min og flytter sammen med sin nye type (sammen i 4 mnd!) og dama til faren min er på vei til å flytte UT. Foreldrene mine skilte seg da jeg var 5 og jeg har hatt en hel haug med ste-foreldre. Du kan være glad du ikke har så mange av dem..

Likevel tilbake til saken!: Det jeg gjorde i samme situasjon var å prate med faren min. Forholdet mellom meg og pappa ble faktisk mye bedre av det!

Si hva du mener og få dem til å bøye seg etter DINE krav også! Siden du er så ung så påvirker ALT foreldrene dine gjør deg. Få dem til å forstå det! Orker du ikke mer, så få dem til å skjønne det. Hvorfor ikke prate med ste-mor oxo? Alle kan være til hjelp.

Bare vær rasjonell og "voksen" i fremgangsmåten din....

Det funker!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80440-skal-jeg-si-noe/#findComment-422197
Del på andre sider

Gjest ArabianStar

Jeg har også opplevd separasjon og at pappa fant seg ny dame, og mamma fant seg ny type.

Mamma har nå ikke akkurat hatt bare en... Og etter tre "skift" flyttet hun sammen med nåværende etter to mnd forhold... Det har funka i to år nå, og jeg håper det funker i 50 år til...

Men over til saken...

Noen ganger MÅ en bite i det sure eplet og gjøre ting man ikke vil. Jeg vet hvordan du har det med ditt forhold til faren din(for jeg har heller ikke så lett for å prate med mamma), men det kan faktisk hende at forholdet deres blir bedre da.

Pappa drikker veldig mye, og det gikk over til meg en stund. Han fant det ut rimelig fort, og jeg måtte fortelle han hvordan det var, uansett hvor lite jeg ville. Jeg trodde han ville bli skuffa og aldri se på meg som en god datter igjen, men han ble faktisk ikke det.

Så jeg holder en knapp på at du tar en prat med faren din igjen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80440-skal-jeg-si-noe/#findComment-422273
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...