Gå til innhold

Tenker for mye..

Anbefalte innlegg

Jeg greier ikke å stole på en sjel.Ikke engang på min bedre halvdel.Noe som er veldig destruktivt for oss.

Er veldig plaget med mareritt over at han forlater meg etc.

Mennesker jeg har stolt på før i tiden har alltid sviktet meg, og nå greier jeg ikke å putte min lit til noen. Jeg er nesten alltid lei meg og alt går utover min bedre halvdel. Når jeg sitter alene så begynner jeg alltid å tenke alt for mye, på hvorfor folk har sviktet meg gjennom årenes løp og hvorfor mesteparten må gå utover meg.Jeg tenker også mye om f.eks jeg ikke tråkker med høyre foten på fortauskanten nå så kommer mye til å gå galt.

Jeg har også hatt tanken at jeg vil dø flere ganger..Bare sovne inn og dø. Selvmord greier jeg ikke å utføre. Jeg vil bare bli drept. Men saken er at jeg i allefall ikke kan stole på en eneste sjel fordi jeg vet at jeg kommer til å bli sviktet igjen.

.Men jeg vil så gjerne stole på min bedre halvdel. En dag vet jeg at han aldri i verden kommer til å gjøre noe tull. Men så en annen dag kan alt være helt snudd på hodet og jeg vet jeg kommer til å bli sviktet.

Er jeg paranoid eller noe??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80572-tenker-for-mye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mia-veronica

Kan du forsøke å tenke mer på de(t) du har og mindre på alle som har sviktet deg? Jeg vet at det høres "umulig" ut, men det er en treningssak å snu slike negative tankerekker.

Dernest kan du sette deg ned og skrive opp ting i livet ditt som gir deg glede og mening. Tenk også på at DU også kan være den som svikter, feilfrie er jo ingen av oss? Tenker spesielt på partneren din, svikter du ikke han, når du gjentatt mistror at han vil deg vel?

Om du er paranoid eller ikke, kan ikke jeg si noe om.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80572-tenker-for-mye/#findComment-423165
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...